Facebook sa vo všeobecnosti považuje za jedného z najatraktívnejších zamestnávateľov. Veď zamestnanci tu zarábajú o 25 000 dolárov ročne viac ako priemerný Američan. No nie všetko je také ružové, ako sa na prvý pohľad zdá.
Inžinieri, vývojári softvéru a anonymné zdroje prezradili podrobnosti o tienistých stránkach práce pre túto sociálnu sieť. Aby bolo jasné, tieto sťažnosti nepredstavujú všeobecnú skúsenosť, ale iba názory malého počtu ľudí. Napokon každá veľká spoločnosť vrátane Facebooku má aj svojich kritikov.
A na čo sa zdroje najviac sťažovali?
- Služba 24/7
Počas pohotovosti na telefóne (vychádza to na 6 týždňov ročne) sú inžinieri zodpovední za udržiavanie prevádzky a služieb, nech sa stane čokoľvek. Nemôžu odcestovať cez víkend, musia mať stále nabitý telefón a nosiť ho stále so sebou, aby boli vždy dosiahnuteľní, dokonca aj v noci ho musia mať pri sebe na nočnom stolíku.
- Chýba určitá miera profesionality
Podľa jedného z inžinierov Facebook neoddeľuje osobnú a pracovnú zónu. Firemná kultúra v spoločnosti pobáda zamestnancov, aby boli „sami sebou“, pričom väčšine z nich chýba určitá dávka „profesionality“.
- Väčšina vedúcich pracovníkov sa nesnaží vytvoriť pracovný tím
Mantra spoločnosti je zameraná na osobné víťazstvo, nie na úspech tímu ako celku. Málo dôrazu sa kladie na motivovanie masy. Manažéri necítia zodpovednosť za podriadených ľudí a sú sústredení skôr len sami na seba.
- Nie je tu skutočne funkčná infraštruktúra
Robiť skvelé veci s tímom 4000 ľudí je oveľa ťažšie ako s 500 ľuďmi. Spoločnosť rastie tak rýchlo, že jednoducho nestíha klásť dôraz na organizovanosť, stabilitu a štýl.
- Záplava sťažností na Facebook
Manželka bývalého zamestnanca hovorí, že jej manžel bol doslova zavalený rôznymi sťažnosťami na Facebook od priateľov a rodiny len preto, že bol zamestnancom spoločnosti. Dokonca aj ju samu často žiadali o pomoc napríklad pri nastavovaní ochrany osobných údajov s odôvodnením, že to predsa musí vedieť, ak je vydatá za niekoho, kto pracuje vo Facebooku.
- Veľká spoločnosť sa snaží správať ako startup
Bývalý zamestnanec hovorí, že Facebook, hoci ide o obrovskú technologickú spoločnosť, sa stále snaží pôsobiť ako začínajúci startup. „Je to niečo ako vo filme, kde sa Adam Sandler, hoci je už starý, chce správať ako tínedžer. Skrátka trápne,“ vyjadril sa bývalý zamestnanec.
- Sťažnosti na kolegov
Niektorí z bývalých zamestnancov sa posťažovali, že kolegovia, s ktorými robili, boli všetko, len nie príjemná spoločnosť. Používali znevažujúci tón, boli snobskí, neprístupní a dokonca aj hrubí či požadovali od nich vykonávanie naozaj nevhodných prác (napríklad aj triedenie špinavej bielizne riaditeľa).
- Nejasné inštrukcie, chýbajúce usmernenie
Bývalý zamestnanec sa vyjadril, že dôraz sa kládol na 10-denný výkonnostný plán, no tím sa vôbec neobťažoval dať mu spätnú väzbu, preto zo spoločnosti hneď odišiel.
- Zabudnite na jedlo a pitie – pracovisko je hrozné
Obrovské miestnosti sú naplnené radmi stolov, pri ktorých sedia ľudia plece pri pleci vo vzdialenosti asi 15 cm – súkromie je tu nulové. To naozaj nie je príjemné pracovné prostredie. Vyzerá to, ako keď sa dobytok naženie do ohrady.
- Priveľa času tráveného prezeraním Facebooku
Pracovať pre Facebook vraj znamená tráviť takmer celý čas prezeraním tejto sociálnej siete. Občas to človeka privádza do šialenstva, povedal jeden z bývalých zamestnancov.
- Nemôžete sa zbaviť práce ani na dovolenke
Bývalá zamestnankyňa Facebooku v Indii sa sťažovala, že neustále dostávala upozornenia z práce. Pre každý projekt mali vytvorené skupiny a oznámenia jej chodili, aj keď bola na dovolenke.
- Nehorázne množstvo e-mailov z internej komunikácie
Jeden z bývalých zamestnancov uvádza, že denne dostával v rámci firemnej komunikácie aj 1600 a viac správ.
Zdroj: itnews.sk