PlayStation 4 sa naďalej predáva ako teplé rožky a podľa nových správ už Sony predalo okolo 25 miliónov kusov tejto konzoly. V porovnaní s tým sa 13 miliónov predaných konzol Xbox One zdá málo a Sony hrozí vybudovaním dominantného postavenia. Šéf divízie Xbox Microsoftu však tvrdí, že súťaženie so Sony nie je jeho priorita. Sústreďuje sa iba na čísla týkajúce sa Xboxu One a jediné hodnotné porovnanie je s predchádzajúcou generáciou.
„Sony malo s PlayStation obrovský úspech, za ktorým sú desaťročia práce na skvelom produkte. Klobúk dolu, majú skvelú trhovú pozíciu,“ povedal Phil Spencer v rozhovore pre Eurogamer. „Môžem urobiť iba to, že sa sústredím na Xbox, a tú prácu milujem. Milujem našich fanúšikov a partnerov. Xbox rastie každý rok, aj teraz sme väčší, ako bol Xbox 360 predchádzajúcej generácie v tejto fáze. Takže sme s každou generáciou a každým rokom lepší a lepší. Máme viac ľudí on-line, predali sme viac hier aj viac konzol, takže som s našou trajektóriou spokojný.
Nezadávam tímu ciele na základe toho, koľko konzol predalo Sony. Myslím na našu budúcnosť a to, koľko zákazníkov máme naprieč 360, Xbox One a Windows. Myslím na celú túto kombinovanú komunitu a toto číslo nikdy nebolo väčšie ako dnes.
Ponúkajú sa rôzne cesty, mohli by sme prerábať viac peňazí na hardvéri a vybudovať neprirodzený biznis, ale to som nikdy nechcel. Nakoniec, keď sa ľudia rozhodnú pre Xbox, chcú si byť istí, že pre Microsoft a Xbox je to beh na dlhú trať. Obetovať dlhodobý úspech pre krátkodobé ciele by nemalo žiadny zmysel.“
Spencer tiež povedal, že sa spolieha na plody investovania do first-party titulov a hier pripravených na druhú polovicu roka 2015 a rok 2016. Kombinácia pripravovaných exkluzívnych hier a hier určených iba pre platformy Xbox a Windows zahŕňa Halo 5: Guardians, Forza Motorsport 6, Fable Legends, Gears of War: Ultimate Edition, Gears of War 4, Quantum Break, Crackdown 3, Scalebound, Recore aj indie titul Cuphead a nemožno opomenúť ani pred pár dňami vydaný Rare Replay a časovo exkluzívny Rise of the Tomb Raider.
A Xbox sa snaží hráčov prilákať aj inak než novými hrami, na E3 oznámil nové funkcie Game Preview a spätnú kompatibilitu pre vybrané tituly Xbox 360 a Fallout 4 má dokonca na konzolu dostaťfanúšikovské módy. Microsoft si veľa sľubuje aj od DirectX 12, ktoré má konzola začať využívať v novembri tohto roka.
zdroj: itnews.sk