Pokiaľ sa pozrieme na produkty automobilky Tesla, nedá sa prehliadnuť, že jej marketing je založený na neuveriteľných výkonnostných parametroch. Štvormiestna rodinná limuzína Tesla Model S dosiahne 100 km/h za menej ako 2,5 sekundy, čo je porovnateľné s vozidlami typu Bugatti Chiron.

Pokiaľ by sme sa vrátili naspäť do 90-tých rokov, zistíme, že v tej dobe držal rekord najrýchlejšieho produkčného vozidla na svete McLaren F1 – 386.4 km/h.

Jeho zrýchlenie z 0-100 km/h trvalo len 3.5 sekundy a pod kapotou sa nachádza dvanásťvalcový motor BMW s výkonom 469 kW (627 konských síl). Dôležitou poznámkou je tiež to, že prvý vyrobený kus dnes oslavuje 29. narodeniny (1992).

Elon Musk si toto auto zakúpil v roku 1999 (ako 28-ročný) kedy už zarábal milióny dolárov z online biznisu x.com – neskôr po predaji premenovaný na PayPal. O celej udalosti prevzatia vozidla prišla natočiť reportáž aj americká televízia CNN, ktorú nájdete na konci článku.

Muskov McLaren mal hrozivú nehodu a nebol poistený

Takto si Elon Musk v roku 1999 kupoval McLaren F1

Hoci sa jednalo o relatívne nepohodlný super-šport, jednou z hlavných výhod McLarenu F1 bolo to, že sa dal používať na každodenné jazdenie. Okrem troch plnohodnotných miest na sedenie ponúkal aj bohaté odkladacie priestory a relatívne „normálne“ riadenie.

Niet divu, že zakladateľ spoločnosti Tesla, SpaceX a ďalších na ňom za prvý rok od prevzatia najazdil 18 000 kilometrov. Netrvalo ale dlho a potenciál výkonného motoru mohol stáť Elona Muska život. Ešte v roku 2000 spôsobil hrozivo vyzerajúcu dopravnú nehodu, ku ktorej došlo v rýchlosti 129 km/h.

V aute sa viezol spolu s kolegom Peterom Thielom, keď náhle stratil kontrolu nad riadením (Musk sa vraj predvádzal) a narazil do násypu pri ceste. Ten ho vymrštil do vzduchu a po dopade na zem zdemoloval obrovské množstvo komponentov.

Vizionár vystúpil zo zničeného vozidla bez zranení, no celá udalosť sa podpísala na Muskovej peňaženke. McLaren totiž nebol poistený. Našťastie sa ho však podarilo opraviť, pričom ho Elon vlastnil až do roku 2007, kedy ho predal ďalšiemu fanúšikovi značky.

Samotný exemplár je uložený v súkromnej zbierke neznámeho majiteľa do dnešných dní a hovorí sa, že jeho hodnota môže byť paradoxne vyššia v porovnaní s inými, nikdy nezbúranými kúskami.

Chceli by ste si niekedy vyskúšať McLaren F1 na vlastnej koži aj vy?

Prečítajte si tiež  McLaren naozaj rokoval s Applom!
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
ZDROJsvetapple
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.