Keď americká automobilka Tesla pod vedením Elona Muska predstavila Model S, nezmenila s ním len smerovanie značky, ale aj smerovanie elektromobility, ako takej. Zrazu sme tu mali auto na baterky s normálnym dojazdom, ktoré sa dalo používať a jeho dizajn bol moderný, elegantný a nepôsobil zvláštne, ako väčšina v tom čase predávaných konkurentov.

Tesla však prilákala aj pohľady skeptikov, ktorí prakticky do dnešných dní upozorňujú na to, že batérie majú obmedzenú životnosť a už po prejdení 150 – 200 tisíc kilometrov stratia časť kapacity. Potom tu máme, ale reálnych používateľov, ktorí dokázali najazdiť s elektromobilom rekordné množstvo kilometrov a ich skúsenosti sú úplne iné. Presne takýmto človekom je aj Hansjörg von Gemmingen-Hornberg. Informuje o tom portál Insideevs.

Jeho červená Tesla Model S vo verzii P85 z roku 2014 sa blíži k nájazdu 2 miliónov kilometrov a stále jazdí. Nebolo to síce zadarmo, no batérie sa ukázali, ako veľmi schopné a trvácne.

Reklama: Využite zľavový kód „svetapple20“ a nakupujte na Loopi.sk všetko príslušenstvo pre Apple zariadenia s 20 % zľavou. Akcia platí aj na produkty, ktoré už sú zľavnené. Ušetriť teda môžete pomerne dosť peňazí.

Tesla, o ktorej už hovoril aj Elon Musk 

Ešte predtým, než začneme s týmto príbehom, vráťme sa do roku 2019, kedy sa už táto Tesla raz stala celosvetovo slávnou. Vtedy totiž najazdila svoj prvý milión kilometrov a Hansjörgovi von Gemmingen-Hornbergovi pri tejto príležitosti zablahoželal aj sám Elon Musk, ktorý automobilku vedie.

Navyše je tu ešte jedno „tajomstvo“, o ktorom sa v médiách nehovorí.

Gemmingen-Hornberg je v skutočnosti veľkým fanúšikom značky a ešte predtým, ako si kúpil jazdený Model S, ktorý mal na tachometri v tom čase cca 30 000 kilometrov, vlastnil prvý výtvor automobilky, legendárnu Teslu Roadster.

S týmto elektromobilom prešiel neuveriteľných 643 tisíc kilometrov, čomu sa vzhľadom na jeho konštrukciu a účel až ťažko verí.

Koniec koncov, práve nedostatočný komfort viedol autora príbehu ku tomu, aby neskôr presedlal na oveľa modernejší a pohodlnejší Model S.

Tesla si počas 2 miliónov kilometrov vypýtala 14 motorov 

Tesla Model S trpela vo svojich prvých verziách na problémy, ktoré sa týkali zadných elektrických motorov. Nevyhol sa tomu ani červený kúsok, o ktorom je reč v tomto článku.

Prečítajte si tiež  AirPods 3 kúpite za výhodnú cenu. Je to obľúbená voľba Slovákov

Ako uvádza majiteľ vozidla, zadný motor bol v priebehu existencie vozidla vymenený už trinásťkrát, takže ak prirátame aj pôvodný motor (z výroby), celkovo sa ich tu vystriedalo už štrnásť kusov.

Hlavným problémom bolo, že Tesla nepoznala skutočný dôvod, prečo sa tieto motory tak často kazia. Väčšinou ich teda renovovala a používala znova a majitelia sa pravidelne vracali do servisov s tým istým zlyhaním.

Podľa Gemmingen-Hornberg vydržali niektoré motory dlhšie, iné zase kratšie. Najviac zvládol ten úplne pôvodný, na ktorý sa s Teslou Model S podarilo prejsť až 800 tisíc kilometrov. To nezvládnu ani mnohé moderné autá so spaľovacím motorom.

Iné motory sa však kazili rýchlo a dožívali sa v lepšom prípade niekoľko stoviek tisíc kilometrov a v horšom prípade dokonca len niekoľko desiatok tisíc kilometrov.

Taktiež treba dodať, že nie všetkých 13 výmen si majiteľ hradil sám. Na niektoré z nich sa totiž vzťahovala fabrická záruka, takže to Tesla urobila zadarmo.

Batérie vo vozidle extrémne prekvapili 

Oveľa viac, ako zlyhania motorov, sa ľudia pri elektromobiloch obávajú zlyhania akumulátora. A je to oprávnené, nakoľko jeho výmena je po finančnej stránke extrémne nákladná a môže sa vyšplhať až do výšky niekoľkých desiatok tisíc eur.

V tomto prípade však Tesla Model S príjemne prekvapila, pretože na jednu batériu bola schopná prejsť až 500 000 kilometrov.

Nebudeme si klamať, ku takémuto číslu sa ani nepriblíži obrovské množstvo klasických spaľovákov. Kto by ho teda čakal v elektromobile?

Na druhej strane, ale treba zdôrazniť, že Gemmingen-Hornberg je ku svojmu vozidlu veľmi šetrný a starostlivý. Väčšinou s ním prejde cca 100 kilometrov a potom zastaví, aby si dal prestávku. Rovnako batériu nenecháva vybiť do hodnoty pod 20 % a dáva si tiež pozor na to, aby ju neprebíjal.

Táto Tesla Model S brázdi cesty po celom svete 

Na záver sa asi pýtate, ako je vlastne táto Tesla Model S využívaná. Vzhľadom na to, čo sme napísali vyššie totiž môžete nadobudnúť pocit, že ide o klasický taxík, ktorý je stále v službe. Pravda je však trochu iná.

V prvom rade treba zdôrazniť, že majiteľ Tesly je v skutočnosti dôchodca, ktorý rád objavuje krásy tohto sveta na svojom vlastnom aute. Dnes má dokonca rezerváciu na fenomenálny Lucid Air, no podľa jeho slov ju zruší, aby mohol so svojim Modelom S prejsť ešte viac kilometrov.

Už dnes s ním precestoval Afriku, Maroko, Švédsko, Rakúsko či dokonca Čínu a chystá sa ísť ešte ďalej. Uvidíme teda, ako bude tento fascinujúci a možno aj inšpiratívny príbeh pokračovať ďalej. Každopádne je to, ale krásny dôkaz toho, že to možno ani s tými elektromobilmi nebude taká katastrofa.

Prečítajte si tiež  Čo by ste zmenili na iPhone 15? Apple začal zákazníkom posielať dotazníky

Je síce pravda, že meniť 13-krát motor nie je nič príjemné, no v skutočnosti hovoríme o komponente, ktorý sa Tesle nevydaril a dnes už je to všetko úplne ináč. Hansjörgovi držíme palce na jeho ďalších dobrodružstvách.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -