Generálny riaditeľ spoločnosti Tesla minulý týždeň prostredníctvom sociálnej siete X oznámil, že vozidlo Tesla Modely Y v prevedení Standard Range má v skutočnosti väčší dojazd, než výrobca oficiálne udáva v marketingových materiáloch. Tesla konkrétne hovorí o dojazde na úrovni 260 míľ (cca 418 kilometrov).

A hoci by to malo väčšine vodičom pri bežnom využívaní dokonalo stačiť, Tesla si našla nový spôsob, ako na zákazníkoch ešte viac zarobiť. Po tom, čo automobilka získa regulačné schválenie totiž plánuje odomknúť ďalších 40 až 60 míľ (cca 65 až 97 kilometrov) celkového dojazdu v závislosti od toho, akú bude mať Tesla Model Y batériu.

Automobilka si za toto softvérové „odomknutie“ vypýta 1 500 až 2 000 amerických dolárov, čo je v prepočte na eurá zhruba 1 380 € až 1 840 €. Zďaleka teda nepôjde o lacný špás.

Ak by však Tesla Model Y prešla na jedno nabitie cez 500 kilometrov, skoro by sa vyrovnala niektorým spaľovacím vozidlám. Upgrade sa teda niektorým ľuďom teoreticky môže oplatiť.

Tesla to urobila aj v minulosti. Bolo to ešte drahšie 

Tesla Model S
Zdroj: Tesla

Ak sa vám tento krok zo strany výrobcu nepozdáva a považujete ho za neférový, musíme vás upozorniť, že Tesla niečo podobné urobila už aj v minulosti.

Automobilka konkrétne v roku 2016 predstavila Model S70, pri ktorom uvádzala, že disponuje akumulátorom s kapacitou 70 kWh.

Pravda však bola taká, že vozidlo malo väčšiu batériu s využiteľnou kapacitou až na úrovni 75 kWh, ktorú si zákazníci mohli odomknúť za poplatok presahujúci čiastku 3 000 dolárov (cca 2 760 €).

Aj iné automobilky presadzujú takýto prístup 

MBUX displej
Zdroj: Mercedes

Hoci sa to zákazníkom nebude páčiť, v automobilovom priemysle sa všeobecne začína uplatňovať trend kontroly prístupu k existujúcim funkciám vozidiel prostredníctvom softvérových zámkov za poplatok.

Napríklad značka Polestar začala ešte v roku 2022 predávať softvérovú aktualizáciu, ktorá dokázala zvýšiť výkon vozidla Polestar 2 za 1 200 $ (cca 1 104 €). Podobné funkcie ponúkal aj nemecký Mercedes-Benz pri modeloch EQE a EQS. Tu ste si za ročné predplatné mohli zvýšiť jednak celkový výkon ale tiež krútiaci moment špičkových elektromobilov.

Rovnako aj BMW sa v minulosti pohrávalo s funkciami za príplatok. Peniaze si pýtalo napríklad za odomknutie CarPlay či dokonca vyhrievanie sedadiel, no pre veľký neúspech svoje plány neskôr zmenilo.

Dajte nám vedieť do komentára na sociálnych sieťach, či by ste si boli ochotní zaplatiť viac za dlhší dojazd vo vozidle, ktoré ste si už kúpili. Sme zvedaví na všetky vaše postrehy a názory.

Prečítajte si tiež  Tesla prichádza s mesačným predplatným na autopilota. Nie je lacný, no oplatí sa

Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 900 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -