Každý jeden z nás bol niekedy dieťa a potreboval sa jednoducho zahrať. Je už jedno, či to bolo na počítači, hernej konzole alebo pri Java hrách na starých Nokiach. Každý si tým jednoducho prešiel a množstvo z týchto ľudí to má v sebe doteraz. Je to úplne normálne. Hry na mobilných zariadeniach nám jednoducho skracujú dlhé chvíle. Ale kam to bude pokračovať? Máme sa na čo tešiť!
Doba mobilná, herná
Každý kto má iPhone, iPad či iný Apple produkt vie, že grafickým výkonom sú na tom tieto zariadenia veľmi vysoko. A je dokonca jedno, či ide o najnovší iPhone alebo o jeho rok či dva starú generáciu. Stále na ňom rozbehnete takmer všetky hry v skvelej grafike.
Každopádne, vývoj ide dopredu neuveriteľnými krokmi a kým sme sa pred pár rokmi tešili s neuveriteľnej pamäte 512 MB RAM v našich počítačoch, dnes ňou disponujú napríklad hodinky Apple Watch. Je teda potrebné sa zamyslieť.
Kam bude mobilný priemysel pokračovať. Na počítačoch ale aj na konzolách totiž predaje hier nijako extrémne nerastú a to najmä kvôli silnej konkurencií v podobe smartfónov či tabletov.
Všetko to pomaly ale isto smeruje na naše iOS či Android zariadenia. Veď pripomeňme si rok 2013, kedy sa na smartfóny dostala mobilná verzia legendárneho GTA San Andreas, ktorá má ešte v dnešnej dobe množstvo fanúšikov. Možno to nebola najnovšia hra a rovnako nebola ani najnáročnejšia na grafiku, no dala sa spustiť aj na iPhone 4S či iPade mini, ktorý má rovnaký HW ako 4S z roku 2011.
GTA San Andreas vyšlo v roku 2005, čo znamená, že šlo prakticky len o 6 ročnú hru. Všetko by to teda malo začať portami hier. Určite sa časom dočkáme aj napríklad takej GTA IV či iných legendárnych hier. Všetko však v súčasnosti niečo obmedzuje a nie je to práve grafický výkon. Netvrdíme, že na iPhone 6/6 Plus by ste rozbehli GTA IV, ale nikto nikdy nevie a pri dobrej optimalizácii by to možno bolo reálne (napr. pri horších grafických nastaveniach). Je tu však jeden problém.
Už táto hra z roku 2008 má 16 GB a vzhľadom na to, že to je základná kapacita väčšiny iPhonov, musela by byť okresaná. To sa podarilo napríklad pri GTA San Andreas, ktorá mala na iPhone o približnee 2 GB menej ako desktopová verzia.
Chceme len naznačiť, že výrobcovia postupom času budú musieť zväčšovať úložisko a je viac než pravdepodobné, že o pár rokov tu budeme hovoriť o terabajtoch. Vývoj ide dopredu naozaj neuveriteľne rýchlo a to sa skryť nedá. Keď s tým začne jeden výrobca (napríklad Samsung), prispôsobí sa aj konkurencia (napríklad Apple). No a vtedy to príde. Vtedy vypukne šialenstvo v podobe vývoja mobilných verzií najnovších hier. Už to nebude len PC, Xbox či Playstation. Po novom sa k tejto trojici pridajú aj iOS čo Android. Takéto verzie hier možno nebudú grafický úplne špičkové a možno budú mať aj o pár funkcií menej kvôli ovládaniu, ale je viac než jasné, že o pár rokov budú. Čo také GTA V. Dnes hra, ktorá má graficky naozaj navrch, ale o pár rokov sa budú smiať jej majitelia na svojom iPhone, aká je sranda, že ju hrali len pár rokov dozadu na svojom PC a dnes sa bavia na iPhone.
Ešte jedna možnosť
Keď sa nad tým celým tak zamyslíme, je tu ešte jedna možnosť, ktorá možno dokáže predbehnúť mobilné verzie najnovších hier. Mohol by to byť stream, na ktorom v súčasnosti vo veľkom pracuje napríklad spoločnosť Microsoft. Jednoducho by ste sa pripojili na internet a hrali by ste tie najnovšie tituly priamo na vašom iPhone. V tomto prípade by bolo jedno či by išlo o iPhone 6 alebo o iPhone 4. iPhone by slúžil len ako obrazovka a ovládač. O všetko ostatné by sa starali servery, na druhej strane planéty.
Čo teda z tohto článku plynie
Týmto článkom sme sa vám pokúsili aspoň ako tak priblížiť to, čo sa možno bude diať v budúcnosti s mobilnými zariadeniami a herným priemyslom. Samozrejme nikto nemôže dopredu povedať ako to bude, lebo nejaká technologická spoločnosť zrazu príde s niečim novým, čo všetko zmení. Ukázali sme vám však aspoň našu víziu, predobraz budúcnosti, ktorej veríme a o ktorej si myslíme, že bude skutočná. Aký máte názor na to vy, pokiaľ si myslíte niečo iné, určite sa o to podeľte formou komentára! 🙂