Spoločnosť Apple vyrába a predáva tie najúspešnejšie produkty na svete a jej výnosy z nich sú takpovediac neuveriteľné. Práve preto sa mnohí pýtajú, ako je to vlastne možné. Apple má na svoje zisky jeden trik, ktorý ti teraz prezradíme a pokúsime sa ti aj vysvetliť to, ako vlastne funguje.
Ľudia nevedia čo chcú a my im to ukážeme
Staré dobré overené pravidlo aplikoval Steve Jobs pri svojich produktoch takmer vždy a ako sme mohli vidieť napríklad pri hodinkách Apple Watch, úplne rovnaké je to aj s Timom Cookom. Obaja sú totiž presvedčení, že v dnešnom svete ľudia nevedia čo chcú až kým im to niekto neukáže a oni nepovedia, áno, to je presne ono. Tak napríklad, inteligentné hodinky by si asi nikto z nás nekúpil, pokiaľ by boli len technologickou hračkou tak, ako v prípade Samsungu či LG.
Apple im však dodalo akúsi energiu napríklad tým, že umožnilo použitie viacerých náramkov či materiálov, čím vlastne vytvorilo úplne nový druh produktu, kde sa predalo behom niekoľkých dní viac hodiniek ako všetkých inteligentných hodiniek za rok 2014. Apple dobre vedelo, že ľudia túžia po inteligentných hodinkách, no z ponuky, ktorú mala k dispozícii konkurencia si jednoducho nevedeli vybrať, poprípade sa im zdali zbytočné a ceny vysoké.
Apple sa však na celú vec pozrelo trocha ináč, hodinkám pridalo na hodnote tým, že do nich vložilo akúsi dušu a ľudia zrazu z ničoho nič začali po Apple Watch túžiť. Práve takto sa to robí.
Rovnako to bolo aj v histórii, napríklad pri iPhone či iPode. Na svete už síce boli iné MP3 prehrávače, či dotykové smartfóny, no k dokonalosti ovládania a použitia mali ďaleko. Apple ich však dotiahlo do dokonalosti. Pokiaľ by Apple napríklad nepredstavilo iPhone, ktorý začali čoskoro všetci milovať, pravdepodobne by bol dnes celý smartfón v úplne inej podobe, lebo žiadna iná spoločnosť by sa neodhodlala urobiť tak riskantný krok aby predstavila 500 $ smartfón, ktorý stavil na úspech, no mohol sa stať aj totálnym fiaskom!