Pokiaľ sa povie slovíčko Apple, pravdepodobne si každý vo svojej hlave predstaví iPhone, Mac či iPod. Apple je jednoducho spoločnosť, ktorú ľudia milujú najmä kvôli tomu, aké fantastické produkty prináša. Okolo celej spoločnosti však už od roku 2011 visí jeden veľký otáznik. Dokáže trend tak fantastickej spoločnosti fungovať aj potom ako zomrel Jobs? Ukazuje sa, že sa objavujú prvé problémy s celou firmou!

„Jobsové dieťa v puberte“

Steve Jobs bral svoju spoločnosť ako vlastné dieťa. Každý jeden produkt, každá jedna služba či čokoľvek, čo Apple vyvíjalo, predávalo a ponúkalo svojim zákazníkom muselo prejsť jeho rukami, jeho testom a on povedal, či to pôjde alebo nepôjde von. Ak to nebolo dokonalé, tak to jednoducho Apple nepredávalo a bolo úplne nepodstatné, koľko miliónov či dokonca miliárd amerických dolárov stal vývoj daného produktu.

Pekným príkladom je napríklad iPad (2010), ktorý bol vraj hotový ešte pred iPhonom (2007), no na tento produkt jednoducho neprišiel ten pravý čas a Apple muselo celý vývoj stopnúť na vyše 3 roky. Steve si teda nedovolil robiť žiadne chyby aj keď to stálo peniaze.

Steve ale už nie je medzi nami a aj keď sme boli takého názoru, že Tim Cook vedie Apple dobrým smerom, začíname o tom minimálne trošku pochybovať. Prečo? Predstav si, že by prišiel Jony Ive za Jobsom s vytŕčajúcou šošovkou fotoaparátu na posledných dvoch generáciách iPhonu. Asi si vieš aj ty pekne predstaviť, kam by ho s tým Steve poslal. Hoci sme voči tejto šošovke mali predsudky a dnes sa nám celkom páči, je nám viac ako jasné, že za Jobsovej éry by jednoducho na iPhone nebola. Za Jobsovej éry bolo totiž všetko maximálne dokonalé, funkčné a hlavne nádherné.

Dnes začíname mať z celého Apple pocit, že technológie tak trochu fláka. Samozrejme, sú fantastické, dizajnovo podarené a fungujú, no jednoducho niekde v našom vnútri cítime, že už to nie je to, čo to bývalo za Stevových čias a to nás veľmi mrzí. iOS prestal fungovať tak dobre ako kedysi, úniky sú častejšie, dizajn je síce super, no niekedy máme pocit, že Apple už nerobí také revolučné zmeny, niektoré produkty, ktoré boli predstavené nemajú taký úspech, ako keby neprišli v ten pravý čas.

Hlavný problém môže byť napríklad v tom, že firma veľmi rýchlo narástla za posledné roky a jednoducho sa až príliš ponáhľa. Myslíme ale, že sa nemá za čím a ak sa v celej Číne predalo skutočne len 40 000 kusov iPadu Pro, tak ho radšej v Apple nemali ani predstaviť.

Prečítajte si tiež  Apple sa v školstve príliš nedarí

Uvidíme kam sa Apple bude uberať v najbližších rokoch a samozrejme dúfame, že ten smer bude dobrý, no obávame sa, že celý tento hype môže skončiť nešťastným koncom tak ako v roku 1997, kedy bola spoločnosť len pár krôčikov od krachu, no zachránil ju Jobs, ktorý sa do nej po vyše 10 rokoch vrátil a všetko dal dokopy! 🙂

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.