AirPods sú síce poriadne mastným produktom pre naše peňaženky, ľuďom to ale evidentne nevadí. Prvá generácia bola mimoriadne populárna. Predávala sa ako teplé rožky. To sa ale o druhej generácií povedať nedá. Predaje AirPods 2 nie sú uspokojivé, poľa všetkého sú dokonca sklamaním.

Predaje AirPods 2 sú slabé, oproti predajom AirPods 1

Hoci sú možno pre niekoho nezaujímavé, pre milióny používateľov po celom svete sú mimoriadne dôležité. AirPods spôsobili na trhu menšiu revolúciu, kedy Apple ukázalo ako má takýto produkt vyzerať. Bola k ním aj krabička na nosenie, ktorá značne uľahčila manipuláciu. No a hoci na trhu nájdeme aj produkty, ktoré sú podstatne lacnejšie a spĺňajú prakticky všetky dobré stránky AirPods, ich predaje sa nemôžu ani porovnávať.

Predaje AirPods 2 nie sú uspokojivé. Apple očakával viac. - svetapple.sk
Predaje AirPods 2 nie sú uspokojivé. Apple očakával viac. – svetapple.sk

Práve AirPods 1 mali až 50% podiel na trhu vrámci celého segmentu bezdrôtových slúchadiel. Druhá generácia mala tento náskok ešte razantne zvýšiť ale ako ukazujú prvé informácie, nestalo sa tak. Predaje AirPods 2 sú dokonca o čosi slabšie ako predaje „jednotky“. Dôvodom môžu byť aj nesplnené očakávania.

Nesplnené očakávania od druhej generácie?

Druhá generácia slúchadiel prišla na trh s celkom prepracovaným hardvérom aj keď to navonok človek nespozná. V prvom rade je tu osadený celkom nový čip W1, ktorý je jednak výkonnejší ako jeho predchodca a v druhom rade podporuje aj technológiu Bluetooth 5.0. Aby toho nebolo málo, čip vie aj celkom účinne šetriť batériu. Podľa spoločnosti Apple je to až 50% oproti pôvodnému čipu. My by sme sa skôr prikláňali k takým „35%“ ale slúchadlá skutočne vydržia dlhšie.

Medzi ďalšie novinky potom patrí ešte aj aktivácia hlasovej asistentky Siri len pomocou povelu „Hey Siri“, čo doteraz nebola výsada AirPods. Upgrade získala aj krabička, v ktorej slúchadlá nosíme. Tá dostala bezdrôtové nabíjanie.

Tak či onak, ľudia evidentne čakali viac. V prvom rade to mohla byť druhá farebná kombinácia, očakávaná bola čierna. Tu nám ale Apple túžby nesplnilo. Druhou novinkou mohla byť vodeodolnosť. Dnes už je to pre veľa produktov bežná prax tak prečo by nemohla byť aj pre firmu formátu Apple? Poslednými novinkami mohli byť aplikácie a merania určené pre Zdravie. Predaje AirPods 2 sú teda zatiaľ skôr sklamaním ako úspechom. Nikdy ale nehovor nikdy. Možno sa to onedlho zmení.

Predaje AirPods 2 nie sú uspokojivé. Apple očakával viac. - svetapple.sk
Predaje AirPods 2 nie sú uspokojivé. Apple očakával viac. – svetapple.sk

zdroj: phonearena

Prečítajte si tiež  Apple je stále najcennejšia značka
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
ZDROJphonearena
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.