Ešte pred mesiacom väčšina ľudí tvrdila, že nové iPhony budú hnusné a nekúpia si ich. Dnes sa situácia pomaly mení a ako sa ukazuje ich popularita vo svete rastie. Oficiálny predaj začne 20. septembra. Dnes už ale vieme iPhone 11 Pro chcelo v predobjednávkach viacej ľudí ako iPhone 11. To je zaujímavý paradox…
iPhone 11 Pro chcelo v predobjednávkach viacej ľudí ako iPhone 11.
Následujúce informácie pochádzajú od renomovaného analytika Ming-Chi Kua, ktorý patrí v Apple komunite medzi to najpresnejšie z najpresnejších. Práve on sa dostal k exkluzívnym dátam, ktoré sa týkajú predobjednávok na nové iPhony.
Podľa jeho slov tento rok záujem predbehol očakávania. Rozdiel medzi tým, s čím Apple rátalo a medzi tým, čo sa v skutočnosti podarilo predobjednať je v prospech spoločnosti asi 10 miliónov kusov zariadení (čo je obrovský úspech). Zdá sa, že fanúšikovia, ktorí boli voči novým zariadeniam skeptickí zmenili svoj názor a firma ich presvedčila, že aj keď druhý krát vylepšila v podstate len model X, stále má čo táto platforma ponúknuť.
Pre nás ale najzaujímavejšie dáta nie sú tie, ktoré sa týkajú lepších predajov ako boli očakávané. Informácia o tom, že iPhone 11 Pro je v predobjednávkach úspešnejší ako model 11 je niečo, čo nás totálne zaskočilo. Očakávali sme, že ľudový model určený pre všetkých s lepšou cenou a perfektnými technológiami osloví zákazníkov v omnoho väčšom počte ako profi verzia. Tá je síce lepšia, nie zas však o toľko, a ponúka o dosť vyššiu cenovku.
Pomer predajov nových iPhonov
Podľa Kuovej správy boli predpredaje v pomere 45% pre iPhone 11 a 55% pre iPhone 11 Pro (a iPhone 11 Pro Max). Ľudia teda o čosi viacej žiadali produkt, ktorého základná cena štartuje v USA na sume 999$ ako jeho lacnejšiu verziu s cenovkou 699$. To je zaujímavé. Ak sa pýtate ako je to možné, odpoveď je podľa samotného Kua práve Americký trh. Apple tu ponúklo výhodné možnosti financovania a tiež trade-in program, v ktorom vám zoberú starý iPhone ako protihodnotu a nový ponúknu výhodnejšie.
Rovnako tak je možné, že niektorí majitelia iPhonu XR, ktorý je síce dobrý ale predsa len v dnešnej dobe vyzerá v porovnaní s iPhonom 11 Pro ako starší produkt chceli presedlať na vyššiu triedu. Týmto sme samozrejme nechceli naznačiť, že model XR nie je dobrým zariadením a jeho kúpa nedáva zmysel. Práve naopak. Je to ideálny vstup do ekosystému Apple aj dnes s tým, že o rok neskôr môžete presedlať na profi zariadenie. Presne toto možno robia minuloroční kupujúci. Netreba ale zabúdať ani na to, že v obehu je stále obrovské množstvo ľudí, ktorí ešte nemajú iPhone s edge-to-edge displejom.
Takýto používatelia si zakúpia profi zariadenie povedzme raz za 3-4 roky a až potom ho menia. No a vzhľadom na to, že v roku 2015-2016 vychádzal iPhone 6S a 7. Dnes už im určite nestačí a budú chcieť niečo čo im vydrží opäť tak dlho. Dôvodov takéhoto správania teda môže byť viacero a ťažko sa to v tomto štádiu analyzuje. Najlepšie výsledky nám prezradí až Apple, keď sa dozvieme presnejšie čísla reálnych predajov a nie len predobjednávok. Na základe toho sa bude dať určiť, či mal ten a ten iPhone úspech a či sa Applu podarilo reálne prekonať očakávania. Všetko tomu už ale dnes naznačuje čo je dobré.