Pokiaľ máte radi rebríčky, dnes vám ukážeme jeden, v ktorom Apple jasne vyhráva. Jeho inteligentné hodinky (Apple Watch) sú vo svete extrémne populárne. Ľuďom pri tom evidentne nevadí ani ich vyššia cena. Doslova dominujú trhu, s podielom 36,3%. Za Q1 2020 sa ich podarilo predať 5,2 milióna kusov.
Apple Watch opäť predbehli celú konkurenciu
Cupertinský gigant si dlhodobo udržiava vedúcu pozíciu v oblasti wearable zariadení. Aj keď medziročne klesol, stále sa naň nedoťahuje Huawei, ktoré sa prebojovalo na 2. miesto.
Kým v rovnakom období (Q1 2019) dokázalo Apple odoslať svojim zákazníkom 6 miliónov kusov inteligentných hodiniek a náramkov, tento rok to bolo o 800 tisíc kusov menej (5,2 milióna).
Netreba za tým hľadať samozrejme nič iné, ako nastupujúcu pandémiu COVID-19, ktorá zmenila nákupné správanie používateľov. Medziročný pokles podielu na trhu sa ráta na úrovni -13%. To nie je málo…
Na druhom mieste sa nachádza spomínaný Huawei. Ten dokázal počas rovnakého obdobia predať 2,1 milióna kusov wearable zariadení, vďaka čomu získal 14,9% podiel na trhu (celkový nárast až 113%).
Tretie miesto obsadil juhokórejský Samsung. Ten predal 1,8 milóna jednotiek. Podiel na trhu predstavuje 12,4% (celkový nárast až 46%).
Garmin počas Q1 2020 predal 1,1 milióna svojich inteligentných hodiniek. Podieľ na trhu predstavuje 5,9% (celkový nárast ať 39%).
V červených číslach nie je iba Apple, ale aj populárny Fitbit. Ten zaznamenal „iba“ 900 tisíc (oproti 1,1 miliónu) odoslaných zariadení, čím si pohoršil o -21%.
Celý trh síce dostal tvrdú ranu ranu, no našťastie stále rástol. Medziročne to bolo na úrovni 12%. Dokopy sa podarilo predať 14,3 milióna týchto zariadení, zatiaľ čo počas Q1 2019 „iba“ 12,7 milióna kusov. Výrobcovia drahších produktov trpeli. Uvidíme, ako to bude pokračovať.