Nie je žiadnym tajomstvom, že HomePod mini patrí medzi obľúbené „hobby“ produkty spoločnosti Apple. Darí sa mu omnoho lepšie, než jeho predchodcovi, za čo vďači predovšetkým kvalitnému prehrávaniu a nižšej cene.
Z jeho vynikajúcich schopností sme boli prekvapení aj my v redakcii, o čom sa viac dozviete v tejto recenzii. Čo je ale dôležitejšie, HomePod mini chytil za srdce milióny zákazníkov a tí s jeho výberom neváhali.
Zatiaľ čo Apple dokázalo predať počas Q2 2020 približne 878 000 kusov inteligentných reproduktorov (teda veľkého HomePodu), presne o rok neskôr, v totožnom období, rozoslalo zákazníkom až 2 460 000 HomePodov. Išlo pritom prevažne o verzie „mini“, pretože veľký HomePod sa prestal predávať v marci.
Apple dobieha Amazon!
Medziročný nárast teda predstavuje 180%, čo žiadna iná technologická spoločnosť nedokázala. Celkový podiel na trhu v tejto oblasti vzrástol z pôvodných 10,2% na 24,6%, čím Apple dobieha Amazon, ktorý drží 33,6 % podiel.
Absolútnou jednotkou je spoločnosť Google, ktorá dokázala predať 4 177 000 inteligentných reproduktorov s celkovým podielom 41,8%.
Z uvedených dát usudzujeme, že aj keď je na tom Apple v porovnaní s minulým rokom oveľa lepšie, stále nemá vyhraté a inteligentným reproduktorom či domácnosti musí venovať viac pozornosti.
Aj preto nebude na škodu, keď príde na trh väčšia a možno sofistikovanejšia verzia HomePodu. Informácií o nej je však stále málo.