Nie je žiadnou novinkou, že Apple patrí medzi veľmi časté ciele rôznych súdnych konaní a žalôb zo strany iných technologických firiem. Niektoré však vedú s jablkovou firmou otvorené boje už niekoľko rokov. Pekným príkladom z tohto súdka je čínska spoločnosť ZhiZhen Network Technology, ktorá sa postarala o žalovanie Applu ešte v roku 2013 a teraz nadväzuje na proces ďalšími krokmi.
Spomínaná žaloba sa týkala hlasovej asistencie Siri, s ktorou dorazil Apple na čínsky trh pred ôsmimi rokmi. Firma ZhiZhen si totiž patentovala svoj vlastný softvér hlasovej asistencie s názvom Xiao-i Robot ešte v roku 2006. Táto technológia funguje na báze hlasovej komunikácie so zariadením a je taktiež schopná odozvy voči užívateľovi, rovnako ako Siri. To sa po príchode jablkovej funkcie na lokálny trh čínskemu producentovi samozrejme nepáčilo.
V tejto súvislosti ZhiZhen opäť vykopáva vojnovú sekeru a otvorene apeluje, aby Apple zastavil produkciu, predaj a export všetkých iPhonov, vrátane toho nového. Podľa vyjadrenia, ktoré Apple poskytlo ešte minulý rok, sa firma žiadneho priestupku nedopustila. Súd nakoniec rozhodol, že Siri nedisponuje funkciami, ktoré by sa mohli stať terčom porušovania patentu a kradnutia technológie Xiao-i Robot zo strany ZhiZhen.
V tomto prípade sa však nejedná o patentového trolla, ako by si mohlo mnoho ľudí myslieť. Nehľadiac na konkurenciu v podobe Siri sa firme ZhiZhen podarilo vydať softvér, ktorý disponuje viac ako 100-miliónovou užívateľskou základňou.
Ak by sme sa ale chceli byť presný, história prvej zmienky o hlasovej asistencii a rozpoznávaní hlasu zo strany Apple sa tiahne až do roku 1987. Spoločnosť sa vtedy vyjadrila na túto tému vôbec po prvýkrát, v súvislosti s konceptom Knowledge Navigator. Prvé zmienky o Siri ako ju poznáme dnes padli následne v roku 2003, po čom nasledoval vývoj technológie v roku 2010.