Keď v roku 2016 Apple predstavilo bezdrôtové slúchadlá AirPods za vyše 150$, ľudia sa smiali. Kto by už len bol ochotný platiť také peniaze za priemerný produkt? No evidentne dosť ľudí. Podľa najnovších odhadov držia AirPods až 47% podiel na trhu s bezdrôtovými slúchadlami a nemienia sa ho len tak vzdať.
AirPods sú najpredávanejšie bezdrôtové slúchadlá.
Pokiaľ chcete slúchadlá, ktoré nebudete musieť pripájať pomocou káblika, na trhu máte relatívne veľa možností. Okrem AirPods si môžete zakúpiť napríklad aj produkty od Samsungu či Xiaomi. Ich cenovka je postavená podstatne nižšie a kvalitou sú na veľmi vysokej úrovni.
Ako sa ale ukazuje, ľudia stále preferujú zariadenie od Apple. Podľa posledných prieskumov spoločnosti Counterpoint Research malo Apple za celý rok 2019 trhový podieľ 47%! To je obrovský úspech. Celkovo sa za 12 mesiacov predalo 130 miliónov všetkých jednotiek (rôznych výrobcov) a segment narástol o 187%! Skoro polovicu predajov dosiahol Cupertínsky gigant.
AirPods Pro výsledkom veľmi pomohli…
Analytická poločnosť sledovala aj to, ako dopadol Q4 2019, kedy sme sa dočkali AirPods Pro. Podľa odhadov malo Apple v tomto smere zaznamenať nárast v predajoch oproti Q4 2018 až o 44%! Konkurencia samozrejme ostala ďaleko vzadu. Celkový podiel za posledné 3 mesiace 2019 predstavoval 41%. Vo všetkých smeroch ide o veľmi pozitívne čísla, z ktorých sa môžu kompetentní radovať. No a bude ešte lepšie.
Analytici predpovedajú prudký nárast práve v roku 2020. Apple by malo predať približne 80 miliónov jednotiek AirPods a AirPods Pro. Konkrétne drahší model musel posilniť výrobu. Dnes by sa malo produkovať viac ako 2 milióny kusov mesačne.
Dôvod, prečo ľudia v tak veľkej miere nakupujú AirPods je ten, že majú veľmi dobre navrhnutú konektivitu s ostatnými Apple zariadeniami. Navyše sú aj spoľahlivé a obstojne hrajú. Pokiaľ ale nevlastníte verziu „Pro“ s aktívnou redukciou šumu, nemôžete očakávať žiadne zázraky. Do komentára nám napíšte ako dlho vlastníte svoje AirPods a prečo ste si ich obľúbili. Vo svete sa začínajú stávať akýmsi „fenoménom“.