Apple patrí jednoznačne medzi najväčšie a najznámejšie spoločnosti na svete. Hoci má pôsobenie na celom svete, pravdepodobne by si si vo firme len tak ľahko prácu nenašiel. Minimálne nie inú ako predajca v Apple Store. Pokiaľ by si chcel pracovať na vývoji produktov, pravdepodobne by si mal v súčasnosti najväčšiu šancu ako dizajnér!

Štatistiky

Thinknum je spoločnosť, ktorá nám predviedla skutočne zaujímavé štatistiky o pracovných pozíciach v Apple. Ako sa ukazuje, Apple počas posledného roka výrazne posilnilo sily v oblasti dizajnu. Nie je to len nejaký odhad ale seriózny posudok, ktorý nám prezrádza, že medziročne prijalo takmer raz toľko dizajnérov ako tomu bolo počas minulého roka. Hoci to tak vyzerá, že táto pracovná pozícia je už v Apple obsadená, nie je to pravda. Nižšie uvedený graf má tendenciu stúpať, nakoľko spoločnosť hľadá čo najviac talentovaných a kvalifikovaných pracovníkov, ktorý by mohli znamenať veľký prínos pre značku.

Na tomto grafe vidno, aký má spoločnosť Apple stále väčší a väčší záujem o nových, talentovaných dizajnérov! - svetapple.sk
Na tomto grafe vidno, aký má spoločnosť Apple stále väčší a väčší záujem o nových, talentovaných dizajnérov! – svetapple.sk

Prečo hľadá Apple toľko dizajnérov?

Nad touto otázkou sa dá v podstate len polemizovať a jasnej odpovede sa nedočkáme asi od nikoho. Tak či onak, pokiaľ sa nad tým zamyslíme, celkom logicky si môžeme dať dokopy, že Apple chce v oblasti dizajnu výrazne posilniť. Nie, že by bolo to, čo robilo za posledné roky zlé alebo škaredé. Nebáli by sme sa to možno ale popísať ako „slabé“. iPhone už 4 roky nezmenil dizajn (s výnimkou modelu X). To isté môžeme hovoriť aj o iPade. Chcelo by to možno revolúciu v oblasti dizajnu. Ten terajší je možno veľmi dobrý ale to Applu nestačí a stráca práve kvôli tomu svoje čaro. Dizajn musí byť fantastický, prípadne až dokonalý.

To ale samozrejme nie je len tak. Treba na to nové „hlavy“, ktoré sú šikovné, disciplinované a pripravené prinášať celkom nové návrhy či nápady, ako by sa to dalo spraviť inak. Veď aj samotné Apple nosilo dlhé roky vo svojom slogane „Think Different“ (mysli inak). To čo samo propaguje/propagovalo by sa nemalo líšiť od jeho palety produktov. Netvrdíme, že by noví dizajnéri mohli prísť len s novými tvarmi napríklad iPhonu, iPadu či Macu. Bolo by to hlavne o tom, prinášať celkom nové riešenia v oblasti materiálov, skúmať a zúžitkovať nové poznatky prípadne vymýšľať úplne nové produkty, ktoré si zatiaľ sami nevieme predstaviť.

Práca dizajnéra je jednoducho o tom, aby bol človek v prvom rade kreatívny a prichádzal s riešeniami, ktoré svet zatiaľ neobjavil. Firma Apple vždy prichádzala s riešeniami, ktoré svet dovtedy neobjavil, prípadne objavil, no nevedel to správne zúžitkovať a predať. Apple pravdepodobne zvažuje významný redesign všetkých svojich produktov, no a na to potrebuje šikovných ľudí. Pokiaľ si teda dizajnér na voľnej nohe, myslíš si o sebe, že si najlepší a o tvoje portfólio sa doslova bijú rôzne spoločnosti, skús to posunúť ďalej. Možno, že sa ti to podarí a my ti to samozrejme prajeme! 🙂

Prečítajte si tiež  Apple diskriminuje slovenského operátora 4ka. Kým nenakúpi tisíce iPhonov, nezapne mu 5G sieť
Tatko to vyzeralo v časoch, keď spoločnost riadil sám Steve Jobs - svetapple.sk
Tatko to vyzeralo v časoch, keď spoločnosť riadil sám Steve Jobs – svetapple.sk

 

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.