Eddy Cue sa minulý rok v decembri pochválil fantastickým číslom, keď zverejnil údaj o tom, že Apple Music má až 20 000 000 používateľov. Možno, že ťa zaráža, že o tom hovoríme aj dnes ako o novinke ale vtedy mal tento údaj jednu podstatnú chybu. Ľudia boli vyjadrení v používateľoch a nie v predplatiteľoch čo je rozdiel, nakoľko má Apple 3 mesačnú skúšobnú dobu, a tak mohla byť polovica ľudí práve v nej. Dnes Cue potvrdil, že táto informácia bola milná. Apple Music má už viac ako 20 000 000 predplatiteľov.

Obrovský rast

Apple má fantastickú pozíciu na trhu nakoľko ide o hudobného giganta už roky a streamovacia služba jednoducho patrí k tomu. Doteraz mal len obchod iTunes Store, kde si ľudia mohli kupovať skladby, albumy či kompletnú hudobnú knižnicu od daných autorov. Dnes už je to ale jednoduchšie. Človek zaplatí mesačný poplatok a má prakticky všetko, čo potrebuje.

Eddy Cue sa v nedávnom rozhovore rozhodol prezradiť, ako je to s predplatiteľmi a či tých 20 000 000 sú naozaj platiaci zákazníci. „Áno, sú“, povedal! Apple teda dosiahlo obrovský milník ešte v decembri a ako aj Cue poznamenal, dnes ich je ešte viac. Hoci sme sa presnejšie číslo nedozvedeli, naše odhady hovoria, že za tie 2 mesiace mohol pribudnúť jeden až dva milióny používateľov.

Inými slovami. Apple Music si možno v dnešnej dobe predpláca okolo 21-22 miliónov ľudí po celom svete. Cue tiež prezradil aj ďalšie veľmi zaujímavé informácie týkajúce sa týchto služieb. Vraj ich globálne používa zhruba 100 000 000 ľudí a ostáva tu ešte aj veľké percento tých, ktorí sťahujú hudbu na čierno z internetu.

Presne to sú pre Apple zaujímaví ľudia, ktorých si chce spoločnosť podchytiť kvalitnými službami a samozrejme nízkou cenou. Posledná zaujímavosť, ktorú Cue prezradil o streamovacej službe je tá, že hra na exkluzivity tu nefunguje.

Vrámci spolupráce s mnohými autormi mali v Apple Music exkluzívny obsah, ale to len dovtedy, kým sa nestal verejným aj všade inde na internete. Vraj týmto Apple získalo niekoľko nových používateľov ale z dlhodobého hľadiska nejde o najlepšiu stratégiu.

Firma ju používa len na „promo“. Používateľov si ale snaží nahnať iným spôsobom. Každý kto napríklad zapne iPhone a má svoj prvý model môže službu po vstúpení do hudobnej knižnice vyskúšať a to je sama o sebe propagácia. Uvidíme ako sa bude Apple Music dariť. Držíme palce!

Prečítajte si tiež  iPhone 14 má byť taký úspešný, že prekoná aj tohtoročný iPhone 13. Ľuďom nebude vadiť ani vyššia cena

Music - svetapple.sk

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.