Eddy Cue sa minulý rok v decembri pochválil fantastickým číslom, keď zverejnil údaj o tom, že Apple Music má až 20 000 000 používateľov. Možno, že ťa zaráža, že o tom hovoríme aj dnes ako o novinke ale vtedy mal tento údaj jednu podstatnú chybu. Ľudia boli vyjadrení v používateľoch a nie v predplatiteľoch čo je rozdiel, nakoľko má Apple 3 mesačnú skúšobnú dobu, a tak mohla byť polovica ľudí práve v nej. Dnes Cue potvrdil, že táto informácia bola milná. Apple Music má už viac ako 20 000 000 predplatiteľov.
Obrovský rast
Apple má fantastickú pozíciu na trhu nakoľko ide o hudobného giganta už roky a streamovacia služba jednoducho patrí k tomu. Doteraz mal len obchod iTunes Store, kde si ľudia mohli kupovať skladby, albumy či kompletnú hudobnú knižnicu od daných autorov. Dnes už je to ale jednoduchšie. Človek zaplatí mesačný poplatok a má prakticky všetko, čo potrebuje.
Eddy Cue sa v nedávnom rozhovore rozhodol prezradiť, ako je to s predplatiteľmi a či tých 20 000 000 sú naozaj platiaci zákazníci. „Áno, sú“, povedal! Apple teda dosiahlo obrovský milník ešte v decembri a ako aj Cue poznamenal, dnes ich je ešte viac. Hoci sme sa presnejšie číslo nedozvedeli, naše odhady hovoria, že za tie 2 mesiace mohol pribudnúť jeden až dva milióny používateľov.
Inými slovami. Apple Music si možno v dnešnej dobe predpláca okolo 21-22 miliónov ľudí po celom svete. Cue tiež prezradil aj ďalšie veľmi zaujímavé informácie týkajúce sa týchto služieb. Vraj ich globálne používa zhruba 100 000 000 ľudí a ostáva tu ešte aj veľké percento tých, ktorí sťahujú hudbu na čierno z internetu.
Presne to sú pre Apple zaujímaví ľudia, ktorých si chce spoločnosť podchytiť kvalitnými službami a samozrejme nízkou cenou. Posledná zaujímavosť, ktorú Cue prezradil o streamovacej službe je tá, že hra na exkluzivity tu nefunguje.
Vrámci spolupráce s mnohými autormi mali v Apple Music exkluzívny obsah, ale to len dovtedy, kým sa nestal verejným aj všade inde na internete. Vraj týmto Apple získalo niekoľko nových používateľov ale z dlhodobého hľadiska nejde o najlepšiu stratégiu.
Firma ju používa len na „promo“. Používateľov si ale snaží nahnať iným spôsobom. Každý kto napríklad zapne iPhone a má svoj prvý model môže službu po vstúpení do hudobnej knižnice vyskúšať a to je sama o sebe propagácia. Uvidíme ako sa bude Apple Music dariť. Držíme palce!