Apple a Swatch. Na prvý pohľad dve diferentné firmy, ktoré medzi sebou nemôžu mať žiadne problémy ale pravda je taká, že medzi sebou majú obrovské ťahačky kvôli súdnym sporom všetkých možných druhov. Naposledy to bol práve švajčiarsky výrobca hodiniek, ktorý robil problémy. Teraz sa mu to zjavne vrátilo a v evidentnej výhode je Apple. Pozri si o čo ide v najnovšom súdnom spore medzi technologickou a tradičnou hodinárskou spoločnosťou!

Apple a Swatch

Apple a Swatch majú medzi sebou už dlhodobé konflikty a súdne spory kvôli veciam rôzneho druhu. Mohli by sme tu hodiny polemizovať aké a prečo, avšak stačí to napísať možno aj stručne, nakoľko všetky tieto problémy má za následok jedna vlastnosť, ktorá sa vo veľkom častokrát prejavuje aj u ľudí a dosť často im môže narobiť nepekný deň. Hovoríme samozrejme o strachu.

V tomto prípade ťahá za kratší koniec švajčiarský výrobca hodiniek. Ešte neboli na trhu ani Apple Watch a už sa snažil všetkými možnými spôsobmi Applu uškodiť. Napríklad si vybavil ochrannú známku na iSwatch. Hoci je názov veľmi podobný „i“ produktom od Apple. To ale nebola vyslovený provokácia. Tá prišla až o pár dní neskôr, keď sme sa dozvedeli, že práve Swatch vlastní ochrannú známku na zariadenie „iWatch“ v Londýne. Inými slovami, Apple muselo vymyslieť iný názov na hodinky alebo sa dohodnúť so Swatch. Samozrejme, Apple vymyslelo úplne iný názov ale to ani zďaleka nebol koniec. Hovorí sa, že múdrejší ustúpi a to bolo v tomto prípade správne riešenie. Avšak asi len dovtedy, kým skutočné hodinky od Apple neprišli na svet a Swatch sa začal obávať, že mu Apple bude liezť do kapusty.

Patent na slovo?

Po predstavení Apple Watch prišiel ďalší zúfalý a pomerne trápny krok, keď si Swatch zaregistroval slogan „One more thing“, ktorý Apple používalo celé roky na svojich prezentáciách. Nie, nechcelo ho používať ale len zase raz uškodiť Applu. Najnovší súdny spor je veľmi podobný, ale v tomto prípade je práve Apple tou spoločnosťou, ktorá žaluje tú druhú. Swatch prednedávnom začal používať nový slogan „Tik Different“ čo sa teda Applu vôbec nepáči a žaluje ho za blízku podobnosť k jeho „Think Different“. Tento slogan jablková spoločnosť používala koncom 90-tych rokov a pozná ho asi každý.

One

Podobnosť a aj inšpirácia je tu teda evidentná a hocikto si môže slogany zmýliť. Swatch sa ale vyhovára, že slogan je použitý z marketingovej kampane, ktorú viedlo Swatch ešte v 80-tych rokoch. Kampaň niesla názov „Always different, always new“. Je očividné, že Swatch kopírovalo slogan od Apple.

Prečítajte si tiež  3 aplikácie, ktoré sú práve v zľave

Veď ten ich z minulosti sa na ten nový vôbec nepodobá, pričom na „Think different“ sa podobá až priveľmi. Spoločnosť Apple teraz musí preukázať dôkaz, že aspoň 50% potencionálnych zákazníkov si so sloganom spája produkty Apple. Slogan sa používa pri modeli Bellamy, ktoré disponujú aj NFC čipom a umožňujú bezkontaktné platby. Nevieme ako tento súdny spor skončí, ale samozrejme držíme palce Applu a dúfajme, že voči Swatch vynesie veľkú sankciu. Bojovať proti konkurencii sa má predsa kvalitou a dobrou stratégiou a nie vyslovenými zákernosťami tak, ako to robí Swatch!

Hodinky Swatch Bellamy - svetapple.sk

 

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.