Dokonca už možno aj predbehol, len o tom zatiaľ nemáme oficiálne informácie. Táto spoločnosť síce doteraz pôsobila nenápadne, no v poslednej dobe začala poriadne miešať karty v boji o čo najlepšie umiestnenie s podielom na trhu (pre smartfóny). Kým minulý štvrťrok delilo Huawei a Apple iba 0,7%, tento by to mohol byť už výraznejší rozdiel (avšak v prospech Huawei). Apple by sa tak mal stať až tretím najväčším výrobcom smartfónov na svete.
Fenomén?
Možno by sa to tak dalo čiastočne nazvať. Nie úplne plnohodnotne, pretože smartfóny, ktoré boli predstavené po vzore iPhonu 2G poznáme len asi 10 rokov. O nejakom fenoméne doby sa teda v takom krátkom časovom horizonte úplne hovoriť nedá. Môžeme ale hovoriť o fenoméne za posledné roky. Za tie totižto výrobca dokázal prekonať všetky možné hranice a v dnešných dňoch sa už možno aj dostať na prvé miesto, čo sa týka podielu na trhu so smartfónmi. Do teraz sme počúvali len o konkurenčnom boji Samsungu a Apple. Toto boli 2 giganty a kdesi v pozadí boli tie zvyšné, medzi ktoré patril aj Huawei.
To, že ale tento výrobca prekoná jedine Apple nie je ani zďaleka veľký ciel. Popravde, Cupertinská spoločnosť bude len akási „jednohuba“ pred „hlavným“ jednom. Do roku 2021 by sa mal Čínsky výrobca stať absolútnou jednotkou na trhu, predbehnúť Samsung a tak získať absolútne prvenstvo v tomto segmente. Či sa mu to podarí alebo nie, to je už otázne avšak dôležité je tu spomenúť aj to ako sa to vlastne celé dotkne Apple.
Nijak!
V Apple sa Huawei určite nejakým zásadným spôsobom neboja a druhé miesto mu v pokoji odovzdajú. Pokiaľ má chuť Huawei bojovať, Apple pre neho skrátka nie je dostačujúci konkurent. Jablková spoločnosť predáva veľmi drahé zariadenia a to čo má teraz v ponuke by sa v podstate dalo zrátať na prstoch našich rúk. Huawi má ale v ponuke niekoľko desiatok zariadení, drahších či úplne najlacnejších. Ponúka ich pre mnohé trhy po celom svete. Ďalšou výhodou je tu potom aj fakt, že predáva prakticky doma. Nakoľko predáva v Číne a je to Čínska firma, má tu určité zázemie a to znamená aj výhody.
Apple sa skrátka snaží osloviť inú cieľovú skupinu. Je to skupina, ktorá je ochotná zaplatiť omnoho viac a Apple na nej aj omnoho viac zarobí. Len tak mimochodom, marža na jednom predanom iPhone je zhruba 65%. Koľko môže mať Xiaomi či Samusng v priemere? 10-20%?