Aj spoločnosť Apple obchoduje v reklamnom biznise. V súčasnosti z toho firma zarába zhruba 4 miliardy dolárov ročne, no v blízkej budúcnosti sa to môže zmeniť. Ako uvádza Mark Gurman z agentúry Bloomberg, technologický gigant hľadá ďalšie spôsoby, ako ešte efektívnejšie monetizovať služby a obsah v nich. Pre používateľa to bude znamenať len jedno – viac reklám.
Technologický gigant sa konkrétne nechal počuť, že v súčasnosti vyvíja úsilie na to, aby vytvoril spôsob, pomocou ktorého zdvojnásobí svoje ročné zisky z inzercie. Už čoskoro by teda mali dosahovať osem a viac miliárd dolárov ročne.
Používatelia sa zatiaľ nemusia báť toho, že by im iPhone na uzamknutej ploche zobrazoval reklamy. Stretávať sa s nimi ale budú vo väčšej miere v službách, ako je App Store, Apple Books, Mapy od Apple či Apple Podcasts. To znamená, že im tieto služby budú ponúkať aplikácie, knihy, návrhy či relácie, ktoré organicky nevyhľadávajú, no mohli by ich zaujímať.
Apple zarába na reklamách aj dnes. Firma je však opatrná
Samotný reklamný biznis funguje pri vyššie uvedených službách už aj dnes, no Apple je s využívaním reklamy pomerne citlivé. Pri prezeraní služieb na ňu samozrejme narazíte, no veľakrát je neinvazívna a pôsobí prirodzene. To sa napríklad o sociálnych sieťach povedať nedá.
Uvidíme, ako bude vyzerať úsilie spoločnosti Apple a zintenzívnenie inzercie. Predpokladáme, že firma si dá veľký pozor na to, aké osobné údaje plánuje využívať, no zároveň použije najmodernejšie algoritmy, ktoré budú vedieť odhadnúť naše preferencie.
Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?