Spoločnosť Apple patrila začiatkom 21. storočia k najväčším novátorom v oblasti hudby. Predávala iPod, ponúkala iTunes a v roku 2006 predstavila iPod Hifi. Jednalo sa o špičkový reproduktor o ktorom ste zrejme nikdy nepočuli. Následujúce video vám ukáže, prečo nám niekedy chýba Steve Jobs.

Potenciál v každej oblasti

Písal sa rok 2006 a spoločnosť Apple riešila, akým spôsobom by mohla zlepšiť kvalitu „domáceho audia“. Predstavte si, že v danej dobe neexistovali žiadne jednoduché Bluetooth reproduktory tak ako dnes.

Niektorí výrobcovia však využívali dostupné možnosti a predávali sústavy s integrovanými dokovacími stanicami pre iPod. Hoci vyzerali dobre a lákavo, Steve Jobs nebol presvedčený o ich kvalite. Presne preto sa spoločnosť Apple zamerala na vývoj vlastného riešenia.

Jobs chcel mať v ponuke niečo, čo nebude príliš drahé, no vyrovná sa to špičkovým konkurentom za niekoľkonásobne vyššie ceny.

Okrem toho mal byť tento produkt plne kompatibilný s vtedajším hudobným prehrávačom (vo viacerých verziách). Dočkali sme sa tak zariadenia s názvom iPod Hi-Fi, ktoré v sebe dokázalo skĺbiť viacero benefitov tak typických pre spoločnosť Apple.

Za relatívne priaznivú cenu (349$) poskytol špičkovú kvalitu prehrávania hudby. Steve Jobs ju popisoval tak, že pokiaľ zavrie oči, dokáže si predstaviť stage s jednotlivými hudobnými nástrojmi.

Okrem toho mal aj elegantný dizajn so vstavanou „kockou“ nabíjania a pokiaľ ste si ho chceli vziať napríklad v lete ku bazénu, postačil vám nákup šiestich externých batérií. Predaj trval jeden a pol roka a produktu sa celkom darilo. Jeho veľkolepé predstavenie si môžete pozrieť na následujúcom videu:

Dnes tu máme HomePod. Podľa nás mu ale chýba iskra

Pokiaľ by sme mali hľadať niečo podobné v roku 2020, určite by to bol HomePod. Nie je to síce úplne to isté, no Apple sa pri ňom tak isto zameralo na kvalitu prehrávania v domácnosti. Hoci mohol mať našliapnuté poriadne vysoko, v skutočnosti nie je úspešný.

Jeho cena je v prvom rade extrémne vysoká. Áno, jedná sa aj o domáceho asistenta, no zaplatiť zaň viac ako 300€ nám príde trochu neadekvátne. Konkurencia je niekedy aj šesťkrát lacnejšia a to je obrovský rozdiel.

Apple sa tu vyhralo s audiom, ktoré má svoje kvality a pokiaľ ste ho niekedy počuli na vlastné uši, určite budete s týmto tvrdením súhlasiť. Tak isto má integrovanú Siri a reaguje na hlasové povely.

Ťažko povedať, prečo na nás pôsobí tak ako pôsobí. Nie je to zlé zariadenie. Potencionálneho kupcu ale zaujme veľmi ťažko, pretože nemá akúsi pridanú hodnotu. Chýba mu iskra…

Prečítajte si tiež  Dá sa opraviť displej so sadou na opravu čelného skla na aute? Máme odpoveď

Ako iste viete, Apple sa prispôsobuje trhu a vyvíja jeho menšiu a dostupnejšiu verziu. Kto vie, možno nás spoločnosť presvedčí, že kúpa HomePodu predsa len dáva zmysel. Každopádne by sa tu v tejto chvíli hodil Steve Jobs a jeho nezabudnuteľný spôsob prezentácie. Súhlasíte?

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.