Apple Music je stremovacia služba, ktorú vyskúšal asi každý jeden z nás v skúšobnej 3 mesačnej dobe. Je naozaj skvelá a nájdeme tu obrovské množstvo všetkej možnej hudby. Je to druhá najväčšia stremovacia služba hneď po Spotify. Tieto dve služby na trhu konkurujú. Ako ale ukázali dnešné údaje, Apple je v istom smere lepšie, respektíve štedrejšie ako najväčší konkurent. Kde?
Vyplácanie
Povedzme si na rovinu, kto sa kedy zamyslel nad tým, koľko asi dostávajú umelci za jedno prehriatie ich skladby niekym, kto ju počúva cez svoju streamovaciu službu? Ak aj áno, určite si sa nad tým hlbšie nezamýšľal pretože je jasné, že táto informácia sa nedá len tak ľahko zistiť, dokonca sa nedala vôbec až do dnešného dňa. V prvom rade uvedieme, že Apple Music sa oplatí v podstate len väčším umelcom. Tým, ktorí majú menšie čísla prehratí by mali radšej predávať klasický v iTunes Store svoje albumy, nakoľko ani jedna zo streamovacích služieb im nezarobí na živobytie. Ak by už ale niekto chcel silou mocou ísť na stream, nech si radšej vyberie službu od Apple!
Konkurenčný boj existuje úplne všade a stramovacie služby nie sú výnimka. Presne preto sa nemusíme čudovať, že jedna služba platí za streamovanie viac ako tá druhá. Áno správne, Apple vypláca omnoho väčšie množstvo peňazí ako Spotify. Dokonca je táto čiastka takmer dvojnásobná, ukazuje to nová štatistika. The Trichoridist sa rozhodlo preskúmať, ako to je vlastne s vyplácaním streamovacích služieb. Analytická spoločnosť dospela k záveru, že Apple ponúka za jednu prehratú skladbu omnoho viac ako konkurent. V číslach to je konkrétne takto. Apple zaplatí za prehranie $$0,00735 a konkurenčný Spotify len $0,00437.
Problém je ale iný. Apple síce vypláca viac, ale Spotify je na tom stále omnoho lepšie a pre umelcov je omnoho viacej zaujímavý ako Apple Music. Dôvod je ten, že má až 63% podiel na trhu. K tomu ešte treba prirátať 69,6% všetkých výsledkov zo streamovania a omnoho väčšiu používateľskú základňu ako má Apple. Len tak mimochodom, Apple minulý rok zaznamenalo len 13,4% všetkých výsledkov, čo je oproti Spotify naozaj omnoho nižšie a slabšie číslo.
Zaujímavé je tiež to, že táto situácia nebola vždy rovnaká. Spotify v roku 2015 vyplácal $0,00521 za jeden stream. S cenovkou šiel ale medziročne o 16% dole. Uvidíme, ako to bude na budúci rok. Apple má už 20 miliónov aktívnych používateľov aj keď nepoznáme presné číslo tých, ktorí za službu aj reálne platia, respektíve nie sú v skúšobnej dobe.
Tak či onak, ak si umelec, tak z teoretického hľadiska v Apple Music dostaneš viac za jedno prehranie ako v Spotify. Otázne je, či sa ti to aj oplatí pri množstve používateľov oboch služieb však, ale to nechajme na inú diskusiu!