Naše súkromie je v dnešnej dobe cennejšie ako si myslíme. Pomocou sociálnych sietí si o nás môže prakticky ktokoľvek zistiť veľmi veľa. Žiaľ funguje to tak napríklad aj na reklamách, ktoré sú dosť často zneužívané v náš neprospech. Reklamy v aplikáciach pre deti zatiaľ obmedzené nebudú.

Reklamy v aplikáciach pre deti zatiaľ obmedzené nebudú. Tvrdí Apple.

Tento rok už sa na internete objavili informácie o tom, že aplikácie od vývojárov tretích strán, ktoré sú primárne určené pre deti budú mať obmedzené fungovanie čo sa reklamy týka.

Dôvod je úplne pochopiteľný a ide o iniciatívu Applu ochrániť súkromie tých najmenších. Neskôr, začiatkom júna prišlo dokonca aj oficiálne prehlásenie od Applu, ktoré tvrdilo, že novinku spustí už v septembri 2019. Ako sa ale ukazuje, nie je to také jednoduché a oficiálne spustenie sa odkladá. Problémom sú vývojári, ktorí sa akosi nestíhajú adaptovať a upraviť aplikácie tak aby vyhovovali Cupertinskemu gigantu, firma im chce dať viacej času.

Nové smernice spoločnosti Apple a jej obchodu AppStore bránia aplikáciam pre deti aby zneužívali analytické služby tretích strán, ktoré môžu zhromažďovať údaje o zvykoch používania a na základe toho prispôsobiť reklamu…

Apple nechá vývojárom čas aby aplikácie prispôsobili novým prísnym pravidlám.

Nové pravidla, čo sa ochrany súkromia v prípade dieťaťa na AppStore týka sú omnoho prísnejšie ako tie klasické. Všetky reklamy spadajú do týchto pravidiel. Znamená to teda, že vývojári musia zapracovať na kompletnej zmene štruktúry aplikácie a reklamy nastaviť tak aby vyhovovali Applu. Aj preto im jablková spoločnosť dáva o čosi viacej času, nakoľko to zrejme nie je až tak jednoduché ako by sme boli na prvý pohľad povedali.

O tom, kedy sa stane tento veľmi zaujímavý a nápomocný projekt realitou momentálne diskutovať nebudeme. Neočakávame ale, že sa čakacia doba „extrémne“ predĺži. Možno o pár mesiacov. Spustenie nových pravidiel na ochranu súkromia detí by mohlo prísť už v októbri alebo v novembri. Všetko to záleží len od toho, ako rýchlo sa bude vývojárom dariť a koľko je ochotné Apple čakať. Celkom dobrý nápad, čo poviete?

Deti a iPad - svetapple.sk
Reklamy v aplikáciach pre deti zatiaľ obmedzené nebudú. Tvrdí Apple. – svetapple.sk
Prečítajte si tiež  iPhone 14 extrémne klesol na cene. Po zľave ho Slováci nakupujú ako na bežiacom páse
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
ZDROJmacrumors
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.