Apple je firma, ktorá prináša každý rok fantastické produkty, ktoré nakupujú milióny ľudí po celom svete a niet sa čomu čudovať. Nielen do vývoja dáva Apple nemalé peniaze, ale aj do reklamy, ktorá bola vždy výborná. Popravde to ide ale v poslednej dobe s Applom a reklamami tak trocha dolu vodou. Minulý rok sme často prinášali články o nových reklamách, no teraz na to až tak nemáme dôvod, jednoducho strácajú atraktivitu a Applu už na to doplatilo, prečo?

Samsung porazil Apple v reklame

Festival v Cannes sa koná každý jeden rok a každý jeden rok sa odovzdáva aj cena Marketer of the Year na Cannes Lions International Festival of Creativity, ktorá sa odovzdáva tým najlepším v oblasti reklamy. Apple nepochybne patrí medzi špičku, minimálne čo sa technologických spoločností týka. Jeho reklamy dokážu častokrát chytiť za srdiečko nejednu osobu, ktorá ich vždy s radosťou sleduje.

Hovoríme špeciálne o období Vianoc, kedy v Apple spoja všetky sily pre to, aby vytvorili spot, ktorý dokáže mnohokrát aj rozplakať. V Applu sú skrátka špecialisti na emócie a využívajú ich vo svoj prospech aj v reklamnom prostredí. Každopádne ani to nestačilo a tento rok dostal cenu namiesto Applu práve konkurenčný Samsung, ktorý sa v oblasti reklamy posunul niekde celkom inde, vraj ďalej ako Apple.

Samsung Apple - svetapple.sk

Šéf Marketingu Samsungu

Younghee Lee, ktorý šéfuje marketingu spoločnosti, ktorá je asi najväčším konkurentom Applu v oblasti mobilných zariadení sa tiež vyjadril na jeho úspech v oblasti reklamy. Podľa jeho slov bola prezentácia produktov a všetkého, čo Samsung ponúka vždy príliš nudná a najhoršie na tom celom bolo aj to, že to nevideli len profesionálni marketéri, ale aj ľudia, používatelia, ktorým to jednoducho vadilo a často spoločnosť na nudnú reklamu a prezentovanie sa na trhu upozorňovali.

Šéf marketingu nastúpil do Samsungu ešte v roku 2007, čo znamená, že tu je prakticky 9 rokov. Podľa jeho slov bola zmena v oblasti reklamy, ktorú urobil za posledný rok najväčšia, akú kedy spoločnosť zažila. Vraj je to jeho najväčší tromf, ktorý sa mu od začiatku svojho pôsobenia vo firme podaril a my musíme súhlasiť. Predbehnúť Apple v reklamnom prostredí totižto musí byť až neuveriteľne náročné a nie je to žiadna sranda.

Samsung a Apple - svetapple.sk

Ako sa mu podarilo predbehnúť Apple?

Teraz asi tá najzaujímavejšia otázka, ktorá nám prezradí to, ako sa vlastne podarilo Samsungu poraziť spoločnosť s nakúsnutým jablkom v oblasti reklamy. Younghee Lee tvrdí, že to samozrejme nebola ľahká úloha. Podľa šéfa marketingu robili v Samsungu vždy len to, čo si mysleli, že je správne. Presne preto neexistuje žiaden priamy dôvod, prečo cenu vyhral Samsung a nie Apple. Každopádne mu vraj dopomohlo niečo, čo môžu mnohí kritizovať a odsudzovať!

Prečítajte si tiež  Samsung Galaxy Note 4 útočí na iPhone 6 Plus

Už sme tu mali niekoľkokrát reklamy, ktorými Samsung útočí priamo na Apple a upozorňuje na niečo, čo Samsung má a iPhone naopak nemá. Takéto priame útoky nám prišli často krát trápne, jednoducho primitívne, každopádne Samsungu to pomohlo, takže v oblasti reklamy to asi nebol zlý ťah. Vraj majú voči Apple a jeho úspechom v spoločnosti veľkú úctu a útoky boli až moc priame. Každopádne to porota ocenila a dostalo sa to do pomerne úspešného finále.

Toľko asi k tomu, ako sa Samsungu podarilo prekonať spoločnosť, ktorá má jednu z najlepších marketingových stratégií na svete. Čo povieš? Myslíš, že reklamy priamo útočiace na Apple sú správne alebo nie? Svoj názor nám napíš do komentára, a ak sa ti článok páčil, zdieľaj ho na Facebooku, budeme radi! 🙂

iPhone .- svetapple.sk

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.