Apple je firma, ktorá prináša každý rok fantastické produkty, ktoré nakupujú milióny ľudí po celom svete a niet sa čomu čudovať. Nielen do vývoja dáva Apple nemalé peniaze, ale aj do reklamy, ktorá bola vždy výborná. Popravde to ide ale v poslednej dobe s Applom a reklamami tak trocha dolu vodou. Minulý rok sme často prinášali články o nových reklamách, no teraz na to až tak nemáme dôvod, jednoducho strácajú atraktivitu a Applu už na to doplatilo, prečo?

Samsung porazil Apple v reklame

Festival v Cannes sa koná každý jeden rok a každý jeden rok sa odovzdáva aj cena Marketer of the Year na Cannes Lions International Festival of Creativity, ktorá sa odovzdáva tým najlepším v oblasti reklamy. Apple nepochybne patrí medzi špičku, minimálne čo sa technologických spoločností týka. Jeho reklamy dokážu častokrát chytiť za srdiečko nejednu osobu, ktorá ich vždy s radosťou sleduje.

Hovoríme špeciálne o období Vianoc, kedy v Apple spoja všetky sily pre to, aby vytvorili spot, ktorý dokáže mnohokrát aj rozplakať. V Applu sú skrátka špecialisti na emócie a využívajú ich vo svoj prospech aj v reklamnom prostredí. Každopádne ani to nestačilo a tento rok dostal cenu namiesto Applu práve konkurenčný Samsung, ktorý sa v oblasti reklamy posunul niekde celkom inde, vraj ďalej ako Apple.

Samsung Apple - svetapple.sk

Šéf Marketingu Samsungu

Younghee Lee, ktorý šéfuje marketingu spoločnosti, ktorá je asi najväčším konkurentom Applu v oblasti mobilných zariadení sa tiež vyjadril na jeho úspech v oblasti reklamy. Podľa jeho slov bola prezentácia produktov a všetkého, čo Samsung ponúka vždy príliš nudná a najhoršie na tom celom bolo aj to, že to nevideli len profesionálni marketéri, ale aj ľudia, používatelia, ktorým to jednoducho vadilo a často spoločnosť na nudnú reklamu a prezentovanie sa na trhu upozorňovali.

Šéf marketingu nastúpil do Samsungu ešte v roku 2007, čo znamená, že tu je prakticky 9 rokov. Podľa jeho slov bola zmena v oblasti reklamy, ktorú urobil za posledný rok najväčšia, akú kedy spoločnosť zažila. Vraj je to jeho najväčší tromf, ktorý sa mu od začiatku svojho pôsobenia vo firme podaril a my musíme súhlasiť. Predbehnúť Apple v reklamnom prostredí totižto musí byť až neuveriteľne náročné a nie je to žiadna sranda.

Samsung a Apple - svetapple.sk

Ako sa mu podarilo predbehnúť Apple?

Teraz asi tá najzaujímavejšia otázka, ktorá nám prezradí to, ako sa vlastne podarilo Samsungu poraziť spoločnosť s nakúsnutým jablkom v oblasti reklamy. Younghee Lee tvrdí, že to samozrejme nebola ľahká úloha. Podľa šéfa marketingu robili v Samsungu vždy len to, čo si mysleli, že je správne. Presne preto neexistuje žiaden priamy dôvod, prečo cenu vyhral Samsung a nie Apple. Každopádne mu vraj dopomohlo niečo, čo môžu mnohí kritizovať a odsudzovať!

Prečítajte si tiež  Na Android dorazil Dynamic Island. Stiahnuť si ho môžete úplne zadarmo. Dokáže viac, ako riešenie od Apple

Už sme tu mali niekoľkokrát reklamy, ktorými Samsung útočí priamo na Apple a upozorňuje na niečo, čo Samsung má a iPhone naopak nemá. Takéto priame útoky nám prišli často krát trápne, jednoducho primitívne, každopádne Samsungu to pomohlo, takže v oblasti reklamy to asi nebol zlý ťah. Vraj majú voči Apple a jeho úspechom v spoločnosti veľkú úctu a útoky boli až moc priame. Každopádne to porota ocenila a dostalo sa to do pomerne úspešného finále.

Toľko asi k tomu, ako sa Samsungu podarilo prekonať spoločnosť, ktorá má jednu z najlepších marketingových stratégií na svete. Čo povieš? Myslíš, že reklamy priamo útočiace na Apple sú správne alebo nie? Svoj názor nám napíš do komentára, a ak sa ti článok páčil, zdieľaj ho na Facebooku, budeme radi! 🙂

iPhone .- svetapple.sk

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.