Apple má dôvod na oslavy. Jeho filmová novinka F1, ktorá vstúpila do kín koncom júna, zaznamenala obrovský úspech. Po silnom štarte s otváracím víkendom vo výške 145 miliónov dolárov si snímka stále drží pozornosť divákov. Celkové tržby už prekročili 509 miliónov dolárov, z čoho 165 miliónov pochádza zo Spojených štátov a zvyšných 344 miliónov z medzinárodných trhov. Informuje o tom 9to5mac.
F1: The Movie si tak na svoje konto pripísal viac než všetky predchádzajúce Apple Original filmy dokopy. A to ešte nekončí – v auguste sa chystá reštart filmu vo formáte IMAX, ktorý môže opäť výrazne navýšiť návštevnosť kín. Pôjde o obrovský divácky zážitok, ktorý si ľudia určite nenechajú ujsť.
Zaujímavosťou je, že Apple a distribučný partner Warner Bros. nemajú dôvod film urýchlene presúvať na streamovaciu platformu Apple TV+. Vzhľadom na stále silné tržby plánujú premiéru na Apple TV+ až približne v októbri 2025. To znamená, že ak ste predplatiteľom služby, ešte si na novinku budete musieť počkať, kým si ju pozriete v pohodlí svojho domova.
Podľa všetkého by film F1 musel dosiahnuť 600 miliónov, aby zaznamenal čistý zisk
Aj keď domáce (americké) tržby neprekročili rekordy, medzinárodné výsledky film katapultovali medzi globálne blockbustery tohto roka. Očakáva sa, že konečné tržby z kín prekročia hranicu 550 miliónov dolárov.
Pre Apple to však stále nemusí znamenať čistý zisk – film bol extrémne drahý a reálny „break-even point“ sa odhaduje až na hranici okolo 600 miliónov.
Napriek tomu je Apple s výkonom filmu nadmieru spokojný. Získal celosvetovú pozornosť a získal veľké publikum pre svoju streamovaciu službu, kde bude film neskôr dostupný „prakticky zadarmo“ pre predplatiteľov.
Budúcnosť Apple TV+ je nejasná
Budúcnosť Apple vo filmovej brandži je však zatiaľ nejasná. Hoci spoločnosť pripravuje viacero filmov – v roku 2025 prídu snímky Highest 2 Lowest s Denzelom Washingtonom či The Lost Bus s Matthewom McConaugheym, v budúcnosti Apple možno bude musieť zmeniť spôsob, akým svoju službu Apple TV+ vedie. Dnes má totiž miliardové straty.
Špekuluje sa najmä o tom, že firma by sa nemusela sústrediť len na svoje vlastné filmy, seriály a relácie ale mohla by nabehnúť na podobný model, aký dnes využíva Netflix, HBO Max či Amazon Prime a teda vysielanie licenčných filmov, seriálov a relácií. Nechajme sa teda prekvapiť, ako to dopadne.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 200 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.