Ak vedieš spoločnosť akou je Apple, asi si uvedomuješ, že veľmi dôležitý je aj samotný marketing. Nejde len o to, či reklamu robíš, ale aj o to, ako ju robíš. Veľa firiem má dobrý produkt, ale za to príšerný marketing a tak to žiaľ aj dopadá. Apple je našťastie na druhej strane tohto spektra a marketing má určite jeden z najlepších. Dneska ti ukážeme 3 jednoduché triky, ktorými dokážu strhnúť tvoju pozornosť a prinútiť ťa zamilovať sa do produktu!
3 marketingové triky, ktoré využíva Apple!
Marketing, to je vlastne celá veda. Nájsť tú správnu cestu na to, aby to na finálneho zákazníka fungovalo nie je jednoduché a súhlasí so mnou určite každý jeden človek, ktorý niekedy niečo propagoval. Je to makačka a treba pri nej rozmýšľať. Apple má ale na túto makačku tých najlepších z najlepších. Práve vďaka tomu je na tak vysokej úrovni. Dokáže sa fantasticky spropagovať.
1.Bez zbytočných čísel a slov
Všetci výrobcovia sa za týmto údajom ženú, avšak Apple ho vôbec nerieši. Koho zaujíma, aký ma iPhone procesor, na koľko GHz je taktovaný a akú veľkú má operačnú pamäť? Niekoho možno áno, ale toho najbežnejšieho spotrebiteľa, ktorých je väčšina, nie. Ten chce len rýchly a spoľahlivý smartfón, ktorý mu vydrží niekoľko rokov. Apple vo svojich reklamách takéto čísla skoro nikdy nezverejňuje, často o svojich produktoch ani len nehovorí, len ich stručne opíšu herci.
Tajomstvo reklám je skôr v tom, že v nich ľudia reálne zariadenia od Apple používajú. Apple teda neukazuje, čo by to malo vedieť, ale naopak ukazuje to, čo to vie. V podstate predvádza svoj produkt a jeho funkčnosť priamo v reklamách. Človek, ktorý potom príde do predajne už len uvidí, že to vyzerá presne rovnako a veľa krát si jedno zariadenie odnesie domov!
https://www.youtube.com/watch?v=H4p6njjPV_o
2. Dizajn
Reklamy od Apple nie sú zamerané len na predstavenie produktu a ukážku toho, čo daný telefón alebo iné zariadenie dokáže. Apple si dáva záležať aj na tom, aby totálne vystihlo detaily. iPhony v reklamách sú vždy dokonalo naleštené a výrazné. Veľa reklám obsahuje množstvo záberov, ktoré z blízka predvádzajú dokonalú výrobu. Pre Apple je určite vzhľad minimálne rovnako dôležitý ako funkcionalita, presne preto na dizajn kladie minimálne rovnaké nároky a ono to funguje.
Na telefóny sa dobre pozerá či už v reklamách, v predajni alebo v rukách niekoho iného. Človek tak trochu zatúži vyskúšať si to aj naživo a potom má už Apple veľakrát vyhraté. Zákazník bude v prvom kontakte a predajca ho môže presvedčiť na kúpu.
https://www.youtube.com/watch?v=5bvcyIV4yzo
3. Dokonalé všetko
Možno si ani nevedel, ale aj tá dokonalosť by sa teoreticky do marketingu mohla zaradiť. Ako? Veľmi jednoducho. Apple proste chce aby sa o ňom rozprávalo ako o dokonalej firme s fantastickým dizajnom, preto si nedáva záležať len na elektronike, ale aj na jej baleniach či príslušenstve (čomu žiaľ prispôsobuje aj cenu). Nezabúdajme však aj na dokonalý dizajn budovy budúceho sídla či kamenných predajní, ktoré bývajú vyrobené častokrát zo skla.
Človek cíti, že v prípade Apple má akúsi podporu, keďže je všetko dotiahnuté do posledného konca. Každý človek, ktorý niekedy vošiel do predajne Apple Store si asi povedal, že to tam vyzerá fantasticky a to je dobrý dojem, čiže bod pre Apple.