Logo spoločnosti Apple má obrovský vplyv po celom svete. Pozná ho skoro každý. Nahryznuté jablko má znamenať viac ako len produkt. Nesie hodnoty spoločnosti spolu so sloganom „Myslieť inak“. Toto je 6 vecí, ktoré ste nevedeli o ikonickom logu Apple.
6 vecí, ktoré ste nevedeli o ikonickom logu Apple.
Logo toho symbolizuje omnoho viac ako si myslíme. Skĺbilo kreativitu, dizajn a inovácie. Jedná sa síce o malý prvok ale skrýva v sebe veľa sily. Vytvoril ho grafik, Rob Janogg. Ten sa počas tohto roka objavil na festivale D&AD. Okrem globálnej kreatívnej reklamy poodhalil niekoľko faktov, ktoré ste zrejme o ikonickom logu spoločnosti Apple ešte nikdy nepočuli. Toto je 6 vecí, ktoré ste nevedeli o ikonickom logu Apple.
6Na pôvodnom logu bol Isaac Newton
Úplne prvé logo spoločnosti Apple nesymbolizovalo nahryznuté jablko tak ako si si možno myslel. Prvé logo navrhol ešte v roku 1976 Roland Wayne, jeden so spoluzakladateľov Applu, ktorý svoj podiel predal chvíľu po začiatku podnikania. Toto logo symbolizovalo Newtona, ktorý sedí pod stromom. Je to miesto, ktoré mu pomohlo pochopiť pojem gravitácia. Zistenia tohto vedca mali obrovský vplyv na svet vedy, podobný vplyv chcelo mať Apple na svet osobných počítačov.
Aj napriek tomu, že Apple ešte len začínalo, Steve Jobs vedel, že toto zložité logo nebude fungovať pre spoločnosť. V prvom rade muselo byť ľahko aplikovateľné aby sa mohlo použiť na menších zariadeniach a v druhom rade muselo zahrnúť logo spoločnosti bez toho aby ho priamo uvidelo. Aj to bol dôvod, prečo Steve kontaktoval marketingovú agentúru Regis Mckenna, ktorá do projektu zapojila šikovného dizajnéra Roba Janoffa.