Pôvodná súťaž bola na Facebookovej stránke „Skoda Octavia Slovensko“ spustená ešte 17. novembra a informovali sme o nej v tomto článku. Naletelo na ňu viac ako dvadsaťtisíc ľudí, pričom o tomto podvode písali hneď viaceré média.

Človek by si možno povedal, že sa už nič podobné nezopakuje. Ani nie po mesiaci tu ale máme ďalšiu súťaž, ktorá má dokonca úplne rovnaký obsah aj pôvod.

Tá istá stránka spustila vianočnú súťaž o nové auto, na ktorú za jediný deň reagovalo v komentároch viac ako tridsaťtisíc ľudí! Čítate správne.

Automobilka Škoda sa od súťaže dištancuje 

Automobilka Škoda pri tom už pred niekoľkými týždňami oficiálne uviedla, že tieto súťaže sú podvodom a nemajú s ňou absolútne nič spoločné. Zdá sa však, že ľudia sú nepoučiteľní:

Ako uviedla v súvislosti s pôvodnou súťažou hovorkyňa Škoda Auto Zuzana Kubíková pre Políciu SR, „Spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko sa jednoznačne dištancuje od tejto podvodnej súťaže, ktorú v žiadnom prípade neorganizuje ani s ňou nemá nič spoločné. Sme hlboko znepokojení zneužitím mena našej spoločnosti, značky ŠKODA a v neposlednom rade aj dôvery našich fanúšikov a zákazníkov. Využijeme preto všetky dostupné právne prostriedky na ochranu našej spoločnosti a dobrého mena značky ŠKODA“.

Je teda jasné, že za lajky a komentáre na Facebooku vám nikto nové auto v hodnote niekoľkých desiatok tisíc eur nedá. Samozrejme, na Slovensku prebiehajú súťaže, v rámci ktorých môžete vyhrať napríklad aj nové auto.

Ide však o oficiálne akcie veľkých spoločností a nie jednej Facebookovej stránky s netransparentným pozadím. Dávajte si teda pozor.

Aký má význam podvodná súťaž na Facebooku či Instagrame?

Facebook Instragram zákaz koniec
Alexander Shatov / Taylor / Alexander Shatov
/ Unsplash (úprava redakcie)

Odpoveď je veľmi jednoduchá. Najčastejšie ide podvodníkom o to, aby získali v priebehu krátkeho času obrovské publikum. Stránku na Facebooku s názvom Škoda Octavia Slovensko v súčasnosti sleduje až 31 tisíc používateľov, pričom v dobe písania pôvodného článku to bolo iba 18 tisíc používateľov. Neskôr sa táto stránka premenuje a všetci na súťaž zabudnú.

V druhom prípade potom podvodníci môžu skúšať naivitu komentujúcich. Prostredníctvom súkromných správ ich kontaktujú a snažia sa od nich získať pomocou pishingu rôzne prihlasovacie údaje alebo číslo karty pod podmienkou, že treba zaplatiť daň z výhry. Spôsoby, akými vás môžu nachytať sú skutočne rôznorodé.

Aj preto je najlepšie na podobné príspevky vôbec nereagovať, prípadne si rovno overiť, či nejde o podvodnú stránku. V tomto prípade nájdete indícii hneď viacero.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  AKTUÁLNE: Apple práve spustilo slovenské predobjednávky na nový iPhone 14 / 14 Pro
Môže ťa zaujímať
- Reklama -