Apple pravdepodobne vstupuje do post-iPhone éry. Trend kupovať si drahé high-end mobilné zariadenia pomaly upadá a výrobcovia ťažko hľadajú inovácie v skoro dokonalých produktoch. Apple a jeho znepokojivé predaje iPhonov ukazujú, prečo sa vo firme už roky nesústredia len na toto odvetvie…
2Napínavé obdobie spoločnosti Apple?
iPhone je nepochybne stále vlajkovým produktom Applu už dlhé roky. Technologický gigant z Cupertina ale predáva aj Mac a iPad. Doteraz sa úspech firmy spoliehal predovšetkým na tento smartfón. V budúcnosti to už ale nemusí byť pravda. Firma neustále investuje do služieb ako do primárneho stimulátora rastu. Zahŕňa to nové platformy ako napríklad Apple TV+, Apple Card, Apple Pay či Apple Arcade.
Firma však stále investuje aj do svojej mobilnej platformy. Veľmi sa jej to oplatí. Aj keď predaje na oko klesajú, stále predstavujú neuveriteľne silné zisky. Navyše ak k tomu prirátame softvérovú podporu, ktorá pri iPhone trvá minimálne 4 roky, ľudia môžu meniť telefóny omnoho menej často a oveľa viac si tak užívať služby za ktoré budú platiť.
Apple teda musí do iPhonu stále rovnako investovať. Veľká časť podnikania spoločnosti, korá sa týka Apple Services sa zameriava predovšetkým na používateľov tohto smartfónu. Používateľská základňa iPhonu navyše podľa posledných prieskumov ostala konzistentná a v roku 2020 môže výrazne rásť. Apple sa preto bude sústrediť rovnako na softvér ako aj na hardvér a inovácie. Do oboch bude investovať miliardy.
Alternatívou k horším predajom vlajkového produktu sú napríklad hodinky Apple Watch či slúchadlá Apple AirPods, ktoré dokážu túto stratu vyrovnať. Veď ak si používateľ kúpy obe, zaplatí za ne okolo 600$ a to už je skoro cena nového modelu XR. Pokiaľ teda nebude meniť smartfón každé dva roky, sú tu pre neho pripravené iné produkty, na ktoré môže minúť svoje peniaze.