O tom, že spoločnosť Apple buduje svoje nové sídlo ťa informujeme prakticky už dva roky od začiatku jeho výstavby. Sídlo má okrúhly tvar a jeho dominantou je to, že obrovský pozemok, na ktorom bude stáť ešte s niekoľkými vedľajšími budovami bude pokrývať komplet trávnatá plocha a bude tu nasadené obrovské množstvo stromov, aby bolo v celom areáli príjemne. Čerstvý vzduch určite ocení každý zamestnanec, rovnako ako aj malú zmenu v podobe obrovskej flóry na miesto betónovej džungle. Takto vyzerá strecha campusu!
Apple ako ekológ, takto vyzerá strecha jeho nového Campusu!
Výstavba nového sídla spoločnosti Apple začala ešte v roku 2014. Dodnes si pamätám, ako sme písali o prvých základoch tejto stavby, či dokonca o zahájení výkopových prác. Sídlo ale rastie obrovskou rýchlosťou a dnes už budová stojí takmer kompletne na vlastných „nohách“. Na nižších poschodiach sa už riešia veci ako napríklad elektrika, sklenené obloženie, nábytok, podlahy a podobne.
Dnes ti ukážeme, ako bude vyššie spomenutá elektrika v prípade Apple sebestačná. Práve táto spoločnosť sa neustále snaží aby bola čo najviac ekologická a preto napríklad chráni lesy, recykluje iPhony či stavia sídla, ktoré majú obrovské množstvo solárnych panelov. Práve solárne panely sa momentálne montujú na strechy Campusu a ich rozloha je skutočne obrovská. Apple ale očividne nenecháva nič na náhodu a solárnych panelov pridáva ešte viac.
Nájdeme ich na pomerne netradičnom mieste. Nad obrovskými sklami sú nainštalované obrovské markízy, ktoré majú chrániť otvorené chodby pred silným svetlom a teplom so slnka. Práve tieto markízy by sa mali otvárať a zatvárať v závislosti od polohy slnka. Z druhej strany každej markízy potom nájdeme špeciálnu technológiu roľovateľných solárnych panelov, ktoré taktiež prispejú k šetreniu elektriky v celom komplexe.
Apple ide teda príkladom obrovskému množstvu firiem, ktoré na ekológiu a životné prostredie neberú absolútne žiaden ohľad. Hoci by niekto mohol možno argumentovať aj tým, že Apple viacej špiní ako pomáha, netreba zabúdať na to, že podobné aktivity so solárnymi panelmi či zeleným prostredím nového sídla vôbec nie je nútené robiť a tak je veľmi pekné vidieť, že aj tak obrovský gigant dbá na naše prostredie. Na druhej strane je to aj skvelý marketing pre jablkovú spoločnosť, veď povedzme si to na rovinu!