Apple (tak ako aj ostatní technologickí giganti) vo veľkom lobuje. Nie je to nič nezvyčajné a každý rok to stojí nemalé množstvo finančných prostriedkov. V roku 2019 dosiahla jablková spoločnosť rekord v tejto činnosti. Minula až 7,4 milióna amerických dolárov.
Apple v roku 2019 lobovalo za 7,4 milióna dolárov!
O tom, koľko minuli technologické spoločnosti na lobovanie sa píše každý rok. Ako sa ukazuje, posledná správa hovorí o tom, že Apple v roku 2019 stanovilo nové rekordy. 7,4 milióna dolárov ešte nikdy pred tým neminula. Rozdiel oproti predošlím rokom ale napriek tomu nie je tak výrazný. Konkurencia navyše platí oveľa viac.
Pre porovnanie, v roku 2018 minuli v Cupertine na lobovanie 6,7 milióna dolárov. Doterajším rekordmanom bol rok 2017. Vtedy Apple platilo 7,2 milióna dolárov. Pred rokom 2016 firma nikdy neminula viac ako 5 miliónov dolárov. Ako sa teda ukazuje, lobbying sa stáva nevyhnutnou súčasťou každej technologickej spoločnosti. Apple nie je v tomto prípade žiadnou výnimkou.
Konkurencia míňa neporovnateľne viac
Hoci 7,4 milióna dolárov určite nie je málo, pre Cupertinského giganta je to iba „omrvinka“, ktorú zarobí naspäť za pár minút. Konkurencia tiež lobuje a nie málo. Míňa pri tom oveľa viac peňazí ako spoločnosť s nahryznutým jablkom v logu.
Vezmime si ako príklad taký Facebook. Ten za celý rok 2019 minul na lobbying 16,7 milióna dolárov! To je neporovnateľne viac ako v roku 2018, kedy ho to stálo „len“ 12,6 milióna dolárov. V tesnom závese sa za ním drží potom Amazon. Rok 2019 ho stál v tejto činnosti 16,1 milióna dolárov, zatiaľ čo rok 2018 14,4 milióna dolárov
Technologická spoločnosť Google dosť značne znížila svoje náklady. Kým v roku 2018 minula až 21,7 milióna dolárov, rok 2019 ju stál „iba“ 11,8 milióna. Apple je však oproti tomu stále niekde inde aj keď sa jedná o najhodnotnejšiu technologickú spoločnosť na svete (druhú najhodnotnejšiu spoločnosť celkovo).
Apple muselo tento rok najať posilu do tímu
Apple podľa zistených informácii minulý rok najalo osobu, ktorá sa špecializuje na lobovanie. Dôvodom bola obchodná vojna medzi Čínou a USA. Aj to mohlo zapríčiniť navýšenie sumy, ktorú v Cupertine vynaložili.
Spoločnosť má navyše na svojom vrchole Tim Cooka, ktorý má vraj nadštandardné vzťahy s americkým prezidentom. Ako sám Donald Trump poznamenal, Cooka rešpektuje preto, lebo používa priamu komunikáciu.
Iné technologické spoločnosti najímajú drahých poradcov, ktorí sa snažia komunikovať. Tim Cook skrátka zdvihne telefón a rovno prezidentovi zavolá. Čo sa týka lobovania, firmy nemusia zverejňovať nič okrem toho, akú čiastku na túto činnosť minuli. Aj preto nevieme presne určiť, ako bolo 7,4 milióna dolárov prerozdeliť. V zásade je ale jedno…