Pokiaľ si sa niekedy zaujímal o automobily, určite si narazil aj na pomerne futuristické BMW Z8, ktoré v produkčnej verzií odkazovalo na historický model „507“ a pôsobilo skôr ako štúdia. Pod jeho kapotou sme potom našli techniku vtedajšej M5-ky a jeden z takýchto cenných kúskov mal aj spoluzakladateľ spoločnosti Steve Jobs!

Jobs a jeho cenné BMW Z8

Hoci si Jobs na zbieraní áut až tak priveľmi neulietal, počas svojho života vystriedal niekoľko zaujímavých a štýlových kúskov, ktoré ozaj stáli za to. Ťažko povedať, či bol horúci automobilový nadšenec alebo len nadšenec dizajnu a technológií, no v jeho najproduktívnejších rokoch sme mohli vidieť pred firmou na „vozičkárovi“ stáť kúsky, ako napríklad Mercedes SL (ten bol jeden z jeho obľúbených), Porsche 924 či napríklad Audi S5, na ktorom sa ale poväčšine vozila jeho manželka. Vždy išlo o štýlové a športové vozidlá. Jobs skrátka nepreferoval luxusné limuzíny.

Dôkazom toho je aj strieborné BMW Z8, ktoré momentálne mieri do aukcie. Toto vozidlo je doslova ikonickým modelom začiatku tohto tisícročia. Jeho dizajn sa odvíja od historicky úspešného a nádherného BMW 507, ktoré spoločnosť vyrábala ešte v rokoch 1956 – 1959. Auto je vzácne aj tým, že už samo o sebe je veľký zberateľský kúsok. Toto konkrétne má ale ešte väčšiu hodnotu. Síce asi nie až takú ako ten, na ktorom jazdil napríklad aj James Bond vo filme „Jeden svet nestačí“, no určite je veľmi vysoká. Dôvodom je fakt, že sa na ňom vozil sám Steve Jobs už v roku 2000, kedy bolo vyrobené.

Nádherné BMW Z8 Steva Jobsa pôsobí, akoby ho ponúkala samotná spoločnosť Apple. Nevieme, či je to skôr tým nádherným strieborným lakom alebo štúdiovými fotkami! - svetapple.sk
Nádherné BMW Z8 Steva Jobsa pôsobí, akoby ho ponúkala samotná spoločnosť Apple. Nevieme, či je to skôr tým nádherným strieborným lakom alebo štúdiovými fotkami! – svetapple.sk

Prečo je také cenné? Je to logické. V prvom rade ide o jeho zaujímavé tvary a perfektnú techniku, ktorú zdieľa s BMW M5 e39. Pod kapotou teda nájdeme mohutný 4.9 litrový, V8 motor, ktorý dáva nádherných 400 koní. Z 0-100 zrýchli za 4,7 sekundy a ručička tachometra sa zastaví na 250 km/h. Tento výkon je prenášaný výhradne na zadné kolesá a poskytuje perfektný zážitok z každej jazdy. Tento cenný kabriolet vznikol len v 5703 kusoch a v dnešnej dobe má každý jeden obrovskú hodnotu.

Ceny za tie najkrajšie a najmenej ojazdené kúsky bez akýchkoľvek problémov prekračujú hranicu 300 000 tisíc euro a nájdeme a na nemeckom Mobile.de nájdeme aj kúsok za pol milióna. Auto, ktoré mieri do aukcie mal Jobs vo svojom vlastníctve len do roku 2003, dlho si ho teda neužil. Potom putovalo ku druhého majiteľa v Los Angeles. V roku 2004, ho ale tento druhý majiteľ predal ďalej do Kalifornie tretiemu majiteľovi. Paradoxne sa mu ale asi za týmto nádherným kúskom stískalo, pretože ho v roku 2006 odkúpil späť. Auto, ktoré bolo podľa údajov 85-tým kusom Americkej produkcie má na tachometri len 20 115 kilometrov a podľa fotiek ide stále o vozidlo v zánovnom stave. Veď bodaj by aj nie, príliš kilometrov za tých 17 rokov teda nepohltalo.

Prečítajte si tiež  4 filmy o spoločnosti Apple, ktoré by ste nemali vynechať počas karantény.
Aj keď má táto kráska už slušných 17 rokov, na svojom vzhľade to teda nedáva v ani najmenším náznaku poznať. Stav je excelentný a na tachometri nájdeme len niečo cez 20 tisíc kilometrov! - svetapple.sk
Aj keď má táto kráska už slušných 17 rokov, na svojom vzhľade to teda nedáva ani v najmenším náznaku poznať. Stav je excelentný a na tachometri nájdeme len niečo cez 20 tisíc kilometrov! – svetapple.sk

Jednou zo zaujímavostí, ktoré sú pri tomto aute netypické je aj to, ako toto auto samotný Jobs nadobudol. Bolo totižto napísané priamo na Jobsové meno. Možno si však povieš, že na tom hádam nie je nič divné, že si majiteľ napíše vozidlo sám na seba. Chyba! Ale len v prípade Steva Jobsa samozrejme. Zakladateľ Jablkovej spoločnosti mal obavu o svoje súkromie a tak vozidla skoro vždy evidoval na lízingové spoločnosti a svojim spôsobom si ich len prenajímal. Tuto však očividne urobil výnimku. Zaujímavé.

17 rokov a stav vozidla? Excelentný!

Ako sme už vyššie napísali, auto najazdilo len niečo viac ako 20 000 kilometrov. Každý ale vie, že takéto množstvo je len veľmi mizivé a vyrovná sa vozidlám v zánovnom stave. Veď aj automobilky predávajú svoje „nové“ vozidlá s menším kilometrovým nábehom len preto, aby mohli zákazníkom poskytnúť lepšiu cenu.

Toto auto je navyše vo veľmi slušnej výbave. V cene nájdeme napríklad hardtop, ktorý z toho nádherného roadsteru urobil rázom rovnako nádherné „kupé“. Ďalej tu nájdeme užívateľský manuál či plachtu, ktorou si môžeš toto cenné BMW prikryť napríklad v zime, kedy asi veľa jazdiť nebude. Servisná knižka je tu samozrejme tiež a spolu s ňou aj dva originálne kľúče či navigačné CD. Prítomnosť klimatizácie, audiosystému či sériovo dodávanému telefónu od Motoroly je tu potom štandardom každej vyrobenej Z8-mičky.

Akonáhle si pozrieš všetky fotky tohto krásavca, ihneď pochopíš, prečo sa odhaduje jeho hodnota niekde medzi 300 až 400 tisícmi dolármi. Auto je nafotené v štúdiu a miestami to môže pripomínať až produkty od Applu. Na karosérií a ani v interiéri nevidíme žiadne kozmetické chyby. Auto je skrátka v stave akoby práve vyšlo z výrobnej linky. Ak sa ti zapáčilo a mal by si chuť potrápiť svoju peňaženku, auto bude ponúkané v aukcií New York Icons 6. decembra 2017. Základná cena síce stanovená nie je ale vyšplhať sa môže kamkoľvek, to je hádam jasné. Či už ju ovplyvní meno slávneho majiteľa je otazne. Každopádne tento nádherný kúsok svoju kožu určite nedá lacno!

BMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.skBMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.skBMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.skBMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.skBMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.skBMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.skBMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.skBMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.skBMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.skBMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.skBMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.skBMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.skBMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.skBMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.skBMW Z8 Steva Jobsa - svetapple.sk

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.