YouTube prechádza nenápadnou no pomerne zásadnou zmenou. Potom, čo platformu opustila dnes už bývalá riaditeľa Susan Wojcicki a nahradil ju Neal Mohan, sa začíname stretávať so zmenami, ktoré sú až prekvapivo pozitívne. Ako iste viete, z YouTube sa čoraz viac stáva konzervatívna sieť, na ktorej si autori musia dávať pozor takmer na každé slovo vo videách. V opačnom prípade im hrozí demonetizácia. Pravidlá sa ale podľa portálu The Verge začnú mierne uvoľňovať a do obsahu sa môžu vrátiť nadávky. Má to samozrejme svoje pravidlá.

Najznámejšia video knižnica na svete reaguje na požiadavky tvorcov aj divákov. YouTube v uplynulých rokoch čelil kritike z dôvodu, že bol až neprirodzene prísny. Po novom budú môcť tvorcovia použiť vulgarizmy aj v prvých siedmych sekundách videa, pričom to nebude mať žiaden dopad na zobrazovanie reklám. To predtým neplatilo.

Dôležité je však upozorniť, že YouTube bude stále sledovať a kontrolovať, aké vulgárne slová boli vo videách použité. Platforma totiž dokáže jednotlivé výrazy rozdeľovať do viacerých kategórii na základe ich závažnosti.

Ak tvorca použije mierne vulgárne slovo, nijako by to nemalo ovplyvniť monetizáciu videa. Pokiaľ však požuje silné a veľmi nevhodné slovo, jeho obsah môže byť odstrihnutý od reklám tak ako predtým. V praxi nič nezarobí.


Tento článok vznikol aj vďaka internetovému obchodu Loopi.sk, kde nájdete kvalitné Apple príslušenstvo pre iPhone, Apple Watch, Mac, AirPods, AirTag a veľa ďalších. Na e-shope nájdete široký sortiment produktov v rôznych farbách a prevedeniach skladom, ktoré sú expedované do 24 hodín od zadania objednávky. Taktiež môžete zaplatiť veľmi jednoducho kartou ale aj cez Apple Pay, čo vám ponúkne vysokú bezpečnosť a tiež komfort.

Loopi banner reklama
REKLAMA

YouTube sleduje aj nadávky v hudbe

Možno, že ste nevedeli o tom, že platforma YouTube sleduje okrem vulgárnych slov, ktoré vychádzajú z úst tvorcov aj vulgárne slová, ktoré sa nachádzajú v hudbe.

Tá môže byť v úvode, v strede alebo na konci videa, prípadne sa môže nachádzať počas celého prehrávania na jeho pozadí. Pokiaľ si YouTube všimne, že skladba obsahuje vulgarizmy, opäť platí, že by autori nemali stratiť nárok na zárobky z reklamy. Doteraz to fungovalo presne naopak.

Nebude to platiť len pre nové videá

Stránka YouTube na obrazovke MacBooku Pro
Zdroj: Unsplash / NordWood Themes

Je dôležité spomenúť, že nové pravidla začali platiť od 7. marca 2023 a týkajú sa všetkých tvorcov z celého sveta, ktorí sú na YouTube aktívni. Systém však nebude sledovať len nové videá, ktoré boli na platformu nahraté po vyššie uvedeném dátume ale pozrie sa aj na staršie videá, ktoré mohli byť z dôvodu porušenia pravidiel demonetizované.

Prečítajte si tiež  Apple vydal nový firmvér pre lokátor AirTag. Jeho distribúcia je však pomerne zložitá

Ak YouTube zistí, že video vyhovuje novým pravidlám, demonetizáciu zruší a autor z neho bude môcť zarábať na reklamách. Pochopiteľne však nedostane zaplatené spätne za videnia, počas ktorých bolo video odstrihnuté od reklám.

YouTube zrušil aj jeden druh otravnej reklamy 

Aby toho nebolo málo, YouTube pred pár dňami oznámil, že po novom sa prestane divákom na počítačoch zobrazovať otravný druh reklamy, ktorý vyskakoval zo spodnej časti prehrávača a prekrýval video. YouTube tvrdí, že je to preto, lebo chce svojim používateľom, ktorí nemajú aktívne prémiové predplatné ponúknuť lepší používateľský zážitok.

Reklama, ktorá už na YouTube nebude otravovať
Zdroj: YouTube

Video-knižnica ale druhým dychom dodala, že v súčasnosti sa zameria na výkonnejšie a efektívnejšie formáty, ktoré sa budú zobrazovať na počítačoch či mobilných zariadeniach. Môžeme teda očakávať nové druhy reklám. YouTube ale zatiaľ nešpecifikoval žiadne podrobnosti. Budeme si teda musieť počkať.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz

Môže ťa zaujímať
- Reklama -