Nikdy nekončiaca debata o súboji luxusných hodiniek so smarthodinkami získala silný argument v prospech inteligentných hodiniek. Podľa najnovších výsledkov od analytickej firmy Strategy Analytics prekonali predaje smarthodiniek po prvý krát na globálnej úrovni švajčiarske luxusné hodinky.
Neúprosný rast
Štatistiky pochádzajú zo štvrtého kvartálu minulého roka, čo bol čas, kedy boli Samsung Gear S2 celosvetovo dostupné a Apple Watch pokračovali vo svojej dominancii.
Predaje švajčiarskych hodiniek klesli o 5% v porovnaní s tým istým kvartálom roka 2014. Inteligentné hodinky narástli o neuveriteľných 316% – čo viacerých núti zamyslieť sa nad dlhodobým vzťahom medzi zákazníkmi a luxusnými hodinkami.
Luxusné hodinky a ich výrobcovia
Veľkú časť poklesu predajov luxusných hodiniek, obzvlášť tých švajčiarskych, má na svedomí neúspešný prienik výrobcov luxusných hodiniek na pole smarthodiniek. Existujú však spoločnosti ako napríklad TAG Heuer, ktoré sa nevzdali a dosiahli veľký úspech.
Žiaľ, luxusné spoločnosti ako Patek Philippe, Breitling, Rolex, Tissot a ostatní sa stále držia tradičných hodiniek a ukazujú len malý alebo žiaden záujem o výrobu inteligentných hodiniek.
Predaje nie sú všetko – ukazujú ale, že sa trend nosenia hodiniek mení. S funkcionalitou smarthodiniek a s ich dizajnom podobným smarttelefónom (dotyková obrazovka, notifikácie, atď.) je ľahké vysvetliť narastajúcu popularitu.