Steve Jobs bol veľmi komplikovaná osobnosť a naozaj by sme si priali aby sa ešte niekedy niekto taký ako on narodil. Okrem toho, že predstavoval rôzne produkty, ktoré po pár rokoch či dokonca mesiacoch totálne ovládali trh, mal aj niekoľko veľmi zvláštnych návykov. Jedným z nich bolo napríklad parkovanie výhradne na mieste pre postihnutých (ešte pred tým ako mu diagnostikovali rakovinu). Ďalšou vecou bola absencia poznávacích značiek na jeho vozidle. Ako to však robil?

Bez značiek

Steve na prvý pohľad pôsobil veľmi vážnym dojmom ale vo svojom vnútri to bol človek, ktorý okrem ťažkých rozhodnutí v Apple robil veci, ktorými doslova dával najavo nezmyselnosť niektorých vecí, ktoré sa mu nepáčili, poprípade poukazoval na diery v zákone.

Áno, už tušíš správne. Ani to, že nemal na svojom Mercedese SL55 AMG licenčné značky nebola úplne tak náhoda a taktiež to nebol vždy ten istý Mercedes.

Na všetko využil viac menej dieru v Kalifornskom registračnom systéme, ktorý dovoľuje nemať poznávacie značky na vozidle 6 mesiacov po tom, ako ho človek zakúpi.

Aj keď myšlienka nenosiť registračné značky na svojom vozidle len tak, bez dôvodu, je trošku zvláštna, nikto doteraz nevie, či tým chcel Jobs poukázať na svoj spôsob myslenia alebo chcel zostať len odlišný (Think Different).

Každopádne vieme, že Mercedes, v ktorom jazdil každý deň do práce menil každého pol roka za nový kus, čím ho stále prihlasoval ako nový, vďaka čomu nemusel nosiť poznávacie značky na svojom vozidle.

Niečo od nás

Táto téma nás zaujímala už dávnejšie a tak sme ju preverovali a niekde sme narazili na informáciu, ktorú podal osobne Jobs istému redaktorovi na otázku, „Prečo nemá na svojom vozidle ŠPZ“.

Odpoveď, ktorú redaktor dostal bola síce logická avšak nemyslíme si, že to bol skutočný dôvod, prečo Jobs nemal poznávacie značky. Odpovedal „Je to preto, lebo nechcem aby ľudia vedeli, kde bývam“.

Avšak to je tak trochu hlúposť pretože pri troške snahy a Googlovania si to vie zistiť každý jeden človek. To, prečo musel byť Jobs odlišný aj na ceste sa pravdepodobne už nikdy nedozvieme.

Prečítajte si tiež  Európa konečne dostala rozum: dotykové displeje v autách považuje za nebezpečné
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.