BMW len včera predstavilo novú generáciu jedného z najdôležitejších automobilov v jeho ponuke. Rada 5 dostala celkom novú, v poradí už 7. generáciu a vzhľadom na to, že ide o jeden z najdôležitejších vozidiel v strednej triede, v Mníchove si na nej dali poriadne záležať. Okrem obrovského množstva asistenčných systémov a nových technológií prináša aj ako prvé vozidlo na svete bezdrôtovú podporu Apple CarPlay. Generácia G30 to má teda našliapnuté poriadne vysoko, presvedč sa sám!

Niečo o novej „päťke“

BMW je výrobca drahších a luxusných vozidiel a ponúka vozidlá prakticky každej jednej triedy. Najdôležitejšie modely, ktoré však zákazníci nakupujú sú vozidlá SUV (Rada X) no a potom manažérske limuzíny, medzi ktorými tvorí stred práve 5-ková rada. Tá dostala celkom novú generáciu a tá sa poriadne priblížila aktuálnej 7-mičkovej rade, ktorá tvorí strop ponuky. Hoci je vozidlo predstavené prakticky len deň a nikto ho zatiaľ nemal možnosť vyskúšať, už dnes vieme, že to bude stáť za to!

Interiér nás rozmaznáva tým najkvalitnejším spracovaním, celkový look pripomína vrcholovú sedmičku asi na každom jednom mieste. Obrovský displej v strede, ktorý je dotykový a dá sa samozrejme ovládať aj cez systém iDrive či gestami ponúkne obrovské množstvo funkcií ako napríklad aj spomínaný CarPlay. Ten síce bolo možné už v iOS 9 ovládať bezdrôtovo, ale v skutočnosti táto funkcia nemala opodstatnenie, nakoľko ju žiaden výrobca oficiálne nepodporoval. V brožúrke nového modelu päť nájdeme informáciu o možnosti ovládať bez akýchkoľvek káblov, čo nás samozrejme veľmi teší.

Okrem iného tu budú samozrejme aj veci, ktoré nájdeme v aktuálnej sedmičke. Hovoríme napríklad o veľmi kvalitnom autosystéme Bowers & Wilkins, prepracovaných sedadlách s nádherným vyšívaním, digitálnych budíkoch, novom ovládaní klimatizácie, ktoré prinesie aj možnosť „vyvoňať“ si interiér. Zaujímavý je tiež priestor, ktorý je pripravený pre tvoj smartfón pod palubnou doskou. Moderná technika sa potom ukáže aj pri farebnom head-up displeji, no a potom aj pri zábavnom infotainmente, ktorý je pripravený pre zadných cestujúcich. Samozrejmosťou sú aj prvky výbavy ako vyhrievané sedadlá, ktoré bude zároveň možné aj ventilovať, masáž či 4-zónová klimatizácia. Nové BMW 5 neprišlo o nič, čo už ponúkal jeho predchodca, prvky výbavy sa len pridali alebo obmenili, v zásade tu ale nájdeme len to isté a ešte viac!

BMW - svetapple.sk

Motory

Keď už sme si povedali, čo sa nových technológií týka, čo bude zaujímať asi drvivú väčšiu našich fanúšikov, rozhodli sme sa napísať aj čo to o pohonnom ústrojenstve. Ak si sa strachoval, že pod kapotou tohto vozidla nájdeme ako základ 3-valec (áno, aj o tom sa uvažovalo) potešíme ťa, nakoľko BMW zatiaľ k tak radikálnemu kroku nepristúpilo. Základom budú 4-valcové motory a vrchol ponuky bude tvoriť v model V8, ktorý ale bude dostupný až v marci budúceho roka.

Prečítajte si tiež  BMW i4 odhaľuje infotainment spolu s príkladne integrovaným systémom Apple CarPlay. Takto by to mali robiť všetci!

Benzín -Ak bude mať zákazník záujem o benzínový motor, absolútny základ bude zo začiatku štvorvalec 530i s výkonom 185kw (252k) a točivým momentom 340NM. Spotreba má byť vraj len 5,5l/100km, no keďže vieme ako to so spotrebou býva, realitu treba očakávať o liter či dva vyššie. Druhým benzínovým agregátom bude potom model 540i. Tu už sa pod kapotu dostane radový 6-valec s objemom 3.o a výkonom slušných 250kw (340k) a 450NM. Kým sa nedostane na trh model M5, pri ktorom sa len tak mimochodom očakáva vyšší výkon ako 600k, bude vrchol ponuky tvoriť M550i X-Drive s výkonom 340kw (462k) a 650NM.

Ak teda hovoríme o benzínovej technike, výkon tu určite chýbať nebude a poteší už základný model 530i, ktorý má síce iba 4 valce, no výkonu habadej. Do budúcnosti však možno predsa len prídu aj obávané 3 valcové motory. Tie budú mať objem menší ako 2.0 a výkon okolo 110kw. O ich výrobe však našťastie zatiaľ reč nepadla. Tiež by sme sa mali dočkať modelu 530e iPerformance s výkonom 185kw (252k), hybridné ústrojenstvo bude schopné prejsť čisto na elektriku 45km, čo sa hodí najmä v meste. Rovnakú techniku zdieľa aj menší model 33oe iPerformance.

Diesel – Benzínové motory sú síce dôležité, no v prípade BMW sú ešte dôležité naftové agregáty, ktoré majú fantastický kultivovaný chod, ťah a hlavne nízku spotrebu. Ako sa očakávalo BMW nepodcenilo ani toto palivo a tak nájdeme v absolútnom základe ponuky model 520d, ktorý má rovnaký výkon, ako rovnaký model v aktuálnej generácií, teda 140kw (190k) a 400NM. Klasicky tu však bude aj model 530d, ktorý je v ponuke asi najpredávanejší. Ten ponúkne 195kw (265k) a poriadnych 600NM. Vyššie verzie zatiaľ nepoznáme no sme si istí, že čo nevidieť príde aj model 535d/540d a potom ešte výkonnejší variant M550d, táto motorizácia by mala mať trojliter so 4 turbami.

Dočkáme sa aj extrémne úsporného modelu 520d EfficientDynamics Edition. Ku všetkým modelom bude dostupná 8 stupňova automatická prevodovka ZF, v prípade modelu 520d bude zákazník začínať s manuálom.

BMW 5 - svetapple.skBMW 5 - svetapple.sk

Verdikt

Nové BMW 5 je teda poriadnym autom či už po motorickej alebo technologickej stránke. Hoci Mercedes položil latku svojim novým E-čkovým modelom poriadne vysoko, sme si takmer istí, že nový 5-kový bavorák bude minimálne dostačujúcim, ak nie lepším súperom. Výber zákazníka však v tejto triede neznamená to, či sa mu viac páčia technológie v jednom alebo v druhom aute. Zákazník vyberá podľa toho, ktorá značka sa mu zo „svätej“ Nemeckej trojice BMW, Mercedes a Audi páči najviac.

Prečítajte si tiež  Apple CarPlay v akcií!

Náš názor je, že po predstavení tohto vozidla dostalo BMW strednú triedu pod palec ale nechceme nič zahovárať, stále čakáme na nové Audi A6. To bude tiež technologicky nabitá bomba!

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.