Technologický svet bol v posledných dňoch otrasený ďalším odhalením, ktoré prináša znepokojujúce informácie o praktikách niektorých veľkých spoločností. Ako informuje Futurism, podľa uniknutých dokumentov, ktoré získali reportéri, jeden z partnerov Facebooku údajne používa mikrofóny v našich smartfónoch na zachytávanie rozhovorov a následne na cielenie reklám. Pochváliť sa tým mal v rámci prezentácie pred svojimi potenciálnymi zákazníkmi. Pokiaľ sa táto informácia potvrdí, mohla by zásadne zmeniť pohľad na naše súkromie.

Jednou z hlavných postáv tohto príbehu je mediálna spoločnosť Cox Media Group (CMG), ktorá vyvinula softvér s názvom „Active Listening“. Tento softvér má využívať umelú inteligenciu na analýzu zvuku a dokáže identifikovať „reálny záujem“ na základe našich konverzácií. Aj keď sa to môže zdať ako scenár z dystopického sci-fi filmu, ide o realitu, ktorá sa môže dotýkať miliónov používateľov smartfónov po celom svete.

Spoločnosť CMG sa v prezentácii pochválila tým, že medzi jej klientov patrí Google, Facebook či Amazon. Tieto firmy však medzičasom popreli, že by s CMG spolupracovali v rámci technológie „Active Listening“.

Spoločnosť Meta, pod ktorú spadá aj sociálna sieť Facebook totiž vo svojom vyhlásení uviedla, že nikdy nepoužíva mikrofóny používateľov na reklamné účely a že tieto praktiky sú v rozpore s jej politikou. Google mal dokonca požiadať spoločnosť CMG, aby bola odstránená zo zoznamu jej partnerského programu. Negatívny postoj voči využívaniu Active Listening zverejnil aj Amazon.

Toto odhalenie však nie je len ďalšou „konšpiračnou teóriou“. Už v minulosti sa objavili podobné obvinenia voči CMG, ktoré boli medializované, no bez výrazného dopadu na správanie spotrebiteľov.

Chcú získať naše osobné údaje, aby na nich dobre zarobili 

Zdá sa, že niektoré spoločnosti stále hľadajú nové a neetické spôsoby, ako získať prístup k našim osobným údajom a manipulovať s nimi, nakoľko to pre nich na konci dňa prináša zisk. Otázne však zostáva, či by si niečo podobné dovolili aj takí veľkí a pozorne sledovaní hráči, akými sú Google, Facebook či Amazon.

Čo si teda môžeme z tohto odhalenia odniesť? V prvom rade je potrebné, aby sme boli opatrní pri sťahovaní a používaní aplikácií, ktoré požadujú prístup k našim mikrofónom. Ďalej je dôležité, aby sme si prečítali podmienky používania, ktoré často obsahujú skryté ustanovenia o zhromažďovaní údajov – napísané tými najmenšími písmami. A nakoniec, musíme byť obozretní a tlačiť na spoločnosti, aby dodržiavali naše právo na súkromie.

Táto kauza je len ďalším pripomienkou toho, že v digitálnom veku už dávno neplatí, že naše rozhovory zostávajú len medzi štyrmi očami. V dnešnom svete je nevyhnutné byť stále na pozore a bojovať za ochranu svojho súkromia, aj keď je to boj s neviditeľným nepriateľom. Niekedy si stačí dať telefón do režimu lietadlo a nepoužívať žiadne apky, inokedy sa nájdu aj ľudia, ktorí si ho radšej vypínajú.

Prečítajte si tiež  Z českého e-shopu sa vyparilo stotisíc iPhonov. Krajinou otriasa najväčšia ecommerce kauza

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -