Už dávnejšie sa diskutovalo o tom, že by sa do populárnej chatovacej aplikácie WhatsApp mohli dostať reklamy. Za všetkým stál majiteľ aplikácie, gigant Facebook. Dnes máme informácie, ktorý zdrojom je The Wall Street Journal. Tie pojednávajú o tom, že tento šialený nápad sa napokon konať nebude. Aspoň zatiaľ…
Reklamy vo WhatsAppe nebudú. Facebook to stopol.
Jedna z najväčších chatovacích platforiem si vydýchla. Respektíve minimálne jej používatelia. Jej vlastníkom je už niekoľko rokov spoločnosť Facebook. Tá mala podľa dostupných informácii zložiť tím expertov, ktorí mali zistiť, akým najlepším spôsobom by bolo možné do tejto služby zakomponovať reklamy. Aplikácia je úplne zadarmo dostupná na všetkých platformách. Neznelo by to teda ako nelogický nápad, skôr nie príliš ideálny pre jej používateľov.
Facebook túto platformu zakúpil už pred šiestimi rokmi. V roku 2014 za ňu zaplatil 22 miliárd amerických dolárov. Nebol to zlý krok. Používateľov každým rokom pribúda a môžeme hovoriť o tom, že je to spolu s Messengerom najpopulárnejšia komunikačná appka na svete. Ani jej zakladatelia Jan Koum a Brian Acton neboli za to, aby sa v nej niekedy objavili reklamy. Ešte pred tým, ako WhatsApp prenechali Facebooku zmluvne podpísali, že zakazujú v appke akékoľvek použitie reklám.
Aj táto formulka komplikovala tento plán v roku 2020 zrealizovať. Dnes je celá situácia v stave, kedy by Facebook potreboval vykonať formálne oznámenie používateľom o tom, že sa v appke vyskytnú reklamy. Ináč by zmluvu nebolo možné obísť. To môže byť pre softvérového giganta dosť veľký problém. Napriek tomu sa ale kompetentní nevzdávajú.
Informácie zo zákulisia hovoria o tom, že by sme sa reklamy mohli žiaľ dočkať minimálne v Statuse. Je to podobná funkcia ako Story na Instagrame, kde sa tiež objavujú reklamy. Toto by sme teda nepovažovali až za taký závažný problém. Pokiaľ by však boli reklamy v chate, myslíme si, že by to mohlo WhatsAppu značne poškodiť… Do komentárov nám napíšte, čo si o tomto kroku myslíte vy.