Keď sa povie meno Steve Jobs, pravdepodobne sa každému vybaví človek, ktorý bol v technologickom priemysle veľmi populárny. Všetci totižto obdivovali spôsob jeho práce a tiež jeho produkty. Dokonca od neho ľudia žiadali aj autogramy, ale on ich nikdy nikomu nedával, vždy skromne tvrdil, že je riaditeľ spoločnosti a nie spevák či herec. Zapamätali sme si ho ako technologického mága, ale ako sa teraz ukazuje, Steve mal čo to dočinenia aj s automobilovým priemyslom, dokonca navrhol interiér jedného vozidla!
V-Vehicle
Steve bol posadnutý dokonalým dizajnom a istý čas sa stretával s Tomom Matanoem, Ankem Bodackom a Bryanom Thompsonom. Tieto tri mená ti asi nič nehovoria, ale tým sa vôbec netráp, hoci zostrojili pomerne zaujímavú vec, nakoniec sa nedočkala úspechu. Títo chlapíci totižto pracovali v automobilovom priemysle a vyvinuli špeciálnu karosériu, ktorá bola vyrobená z polypropylénu a sklenených vlákien. Táto karoséria má fantastické vlastnosti čo sa týka odolnosti, no jej najväčšia výhoda nie je odolnosť ale hmotnoť. Oproti klasickej oceľovej karosérií totižto môže vážiť až o 40% menej a to je pri autách naozaj dôležité číslo.
Nie je to totižto vždy len o číslach vo výkone ale tiež o číslach vo hmotnosti. Čím menej auto váži pri rovnakom motore, tým rýchlejšie a tiež úspornejšie dokáže jazdiť, to je samozrejme logické. Zaujímavé ale nebolo len to, že pri porovnateľných vlastnostiach mohla byť táto karoséria o 40% ľahšia, ona bola až o 70% lacnejšia na výrobu ako klasická oceľová. Na cestách dokonca nájdeme aj niektoré vozidla značky Audi, ktoré ju využívajú. Okrem Audi ju využívalo aj známe Ferrari 360 Modena.
Späť ale k celému príbehu, Steve sa s týmito troma chlapmi spojil originálnym spôsobom. Poslal im e-mail. Vtedy ho celý projekt nadchol a chcel sa naň pozrieť na vlastné oči. No a keď ti príde e-mail od človeka, akým je práve Steve Jobs, asi príliš dlho neváhaš a chceš sa okamžite stretnúť. Chalani preto nasadli do auta a okamžite cestovali k Steveho domu. Akonáhle dorazili, otvoril dvere a približne 15 minút sedel v aute.
Interiér
Steve Jobs bol jeden z tých ľudí, ktorí povedali veci na rovinu. Nešlo mu o to, ako na tu ľudia reagujú, ale chcel im skrátka pomôcť, aby boli ich produkty lepšie. Šíril vlastne takú malú „osvetu“, no a akonáhle nasadol do tohto zaujímavého vozidla, rozhodol sa chalanom trošíčku pomôcť s interiérom. Navrhol preto iný dizajn palubnej dosky. Tá bola príliš obyčajná a Steve nemal rád „príliš obyčajné“ veci. Nakreslil teda novú prístrojovú dosku, ktorá by mala vyzerať, ako by bola len z jedného jediného kusu. Tento štýl Steve rád používal aj pri produktoch Apple. Práve to je to, čo by malo vyvolať v ľuďoch pocit presnosti, no a keďže je to presné, vyzerá to hodnotne, čiže možno aj trošku luxusne!
Thompson má dokonca Stevov návrh interiéru doteraz uložený a rozhodol sa ho zverejniť. Ako môžeš vidieť, základ tvorila fotografia, no a Steve potom pravdepodobne na nejakom tablete dokreslil všetko tak, ako si to predstavoval vo svojej hlave. Na rovinu musíme povedať, že hoci toho na nákrese veľa nie je, mal pravdu! Akonáhle je to celistvé, vyzerá to lepšie.
Zaujímavá príhoda s Reedom Jobsom
Thompson nám prezradil aj jednu veľmi zaujímavú pikošku, ktorá sa počas prezerania auta prihodila. V tom čase ešte pomerne mladý Reed z ničoho nič vybehol z domu a začal sa svojmu otcovi sťažovať, že mu nefunguje prototyp iPhonu. Hoci mal Jobsov syn v rukách niečo, čo malo v tej dobe neuveriteľnú hodnotu a keby sa dostalo niečo von, asi by bol z toho pekný problém, Jobs pomerne pokojne argumentoval aby sa Reed vrátil naspäť do domu. Nasledovalo opätovné prezeranie si vozidla.
Nevieme síce, koľko je na tomto príbehu pravdy, ale znie to minimálne zaujímavo a príhoda s mladým Jobsom tomu celému dodáva ešte takú lepšiu atmosféru. Čo sa ale stalo z vozidlom a celým projektom V-Vehicle?
Zlyhanie, ktoré možno má budúcnosť!
Celý projekt sa nakoniec žiaľ neuchytil a ako sme už písali vyššie, napokon zlyhal. To ale neznamená jeho koniec! Jeho dizajn totižto zakúpil bývalý riaditeľ spoločnosti NeXT (áno, je to presne tá spoločnosť, ktorú založil Steve Jobs, keď ho vyhodili z Apple) Tony Bonidy, ktorý má v pláne produkciu tohto automobilu v Taliansku, či to ale vyjde a či sa do toho vôbec pustí je momentálne vo hviezdach.