Pokiaľ ste niekedy navštívili predajňu Apple Store, alebo autorizovaného predajcu spoločnosti Apple, ktorý musí spĺňať prísne podmienky vzhľadu a umiestnenia produktov, pravdepodobne ste si všimli jednu zásadnú vec. Zariadenia sú síce po estetickej stránke dokonalo uložené vedľa seba v rôznych farbách, no po praktickej a ergonomickej stránke nedávajú veľký zmysel.
Platí to najmä pri MacBookoch, ktorých obrazovky sú vždy nastavené až príliš kolmo. Keď pristúpite ku jednému z nich, prakticky vždy musíte obrazovku trochu viac otvoriť, aby ste lepšie videli na displej a mohli si vyskúšať zariadenie. Platí to aj pri počítačoch iMac a v posledných rokoch aj o iPhonoch, ktoré sú umiestnené v kolmých stojanoch.
Asi vás to neprekvapí, no nič z toho, čo tu opisujeme nie je náhoda, ale veľmi dobre cielený marketing zo strany spoločnosti Apple. Firma pred rokmi dospela k názoru, že vyslovene chce, aby ste sa jej zariadení dotýkali a obrazovky si nastavili tak, aby ste na ne videli čo najlepšie.
Naše mozgy totiž milujú interakciu viacerými zmyslami a to sa snaží technologický gigant z Cupertina využiť vo svoj prospech.
Dotyk považuje Apple za extrémne dôležitý
Namiesto toho, aby ste sa na počítače, alebo iné produkty len dívali, môžete sa ich aj dotknúť a teoreticky počuť ako hrajú. Na základe toho by ste si mali vytvoriť hlbšie emocionálne spojenie s produktom niekde v podvedomí, čo zvyšuje šance že si ho aj kúpite.
Spoločnosť Apple má dokonca stanovené, v akom uhle majú byť počítače zamestnancami obchodov každé ráno nastavené a v priebehu dňa doň upravované. Ide o 70 – 76 stupňov.
Ak sa teda najbližšie vyberiete niekde do Apple Store, prípadne ku slovenskému resellerovi, všimnite si, v akej sú polohe displeje počítačov. Aj keď si to možno neuvedomujete, nič z toho, čo vidíte nie je náhoda.
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.