Televízna jeseň sa rozbehla, no pre Markízu to nebol ideálny začiatok. Stanica sa rozhodla nasadiť do nedeľného podvečera horúcu novinku – kuchársku šou Hell’s Kitchen, ktorá patrí medzi svetovo najúspešnejšie formáty. Slovenskí diváci však zostali chladní a premiéra skončila obrovským fiaskom. Informuje o tom portál Mediaboom.

Už dlhšie je známe, že Markíza má problém s nedeľným slotom pred hlavnými správami. V tomto čase pravidelne prehráva s konkurenčnou Jojkou, ktorá si stabilne udržiava náskok magazínmi ako Na chalupe či Nové bývanie. Nepomohli ani pokusy s reprízami seriálu Horná Dolná či nasadzovanie filmov.

Hell’s Kitchen: Veľké očakávania, mizerné výsledky

Nasadenie Hell’s Kitchen malo situáciu zmeniť. Formát už úspešne beží v Česku, kde Nova odvysielala prvú sériu a tento rok spustila druhú. Do slovenského vydania sa tvorcovia rozhodli zapojiť aj známe meno – finalistu relácie Pečie celé Slovensko, Patrika Kolára. Vysielaniu predchádzala silná kampaň a očakávania boli vysoké.

Realita však bola krutá. Premiéra dosiahla v nedeľný podvečer iba okolo 9 % podielu na trhu v obchodnej cieľovke. Ide o ešte horší výsledok, než aký prinášali slabšie filmy, ktoré Markíza nasadzovala minulú jar.

TV JOJ si udržala náskok

Naopak, TV JOJ potvrdila svoju dominanciu. Aj napriek reprízovej epizóde dokázalo Nové bývanie udržať takmer dvojnásobný výkon – necelých 18 % podielu. Slovenskí diváci tak dali jasne najavo, že Hell’s Kitchen zatiaľ ich pozornosť nezískalo.

Slabý víkend aj vo filmovej ponuke

Okrem nedeľného podvečera bol problematický aj celý víkend. Markíza v sobotu stavila na kasový trhák Barbie, ktorý patril medzi najväčšie filmové hity roka 2023. Diváci ho však už vnímali ako „okukaný“ a televízna premiéra priniesla iba podpriemerný výkon s trhovým podielom necelých 13 %.

Ani TV JOJ si neprilepšila. Slovenská premiéra českého rodinného filmu Gump: Sme dvojka dopadla rovnako slabo a dosiahla iba niečo cez 10 %. Dokonca reprízové vysielanie počas nedele kleslo na úroveň len okolo 7 %.

Jednotka príjemne prekvapila

Naopak, Slovenská televízia (Jednotka) potešila štartom minisérie Strážcovia koruny. Úvodná časť pritiahla 266-tisíc divákov a v univerzálnej cieľovke sa hýbala na úrovni 15 – 16 %, čím sa dokázala postaviť aj proti komerčným televíziám. Druhá epizóda síce mierne klesla, no STVR si môže pripísať vydarený začiatok sezóny.

Čo čaká Markízu ďalej?

Pre Markízu je neúspech Hell’s Kitchen varovaním. Stanica musí rýchlo prehodnotiť stratégiu, pretože už teraz prichádza o dôležité publikum v čase, keď začína ostrý jesenný boj o diváka. Hoci šou môže ešte neskôr nabrať popularitu, štart sa zapíše medzi najväčšie televízne prepadáky posledných rokov.

Prečítajte si tiež  AKTUÁLNE: Markíza končí u dvoch veľkých TV operátorov. Poznáme dôvod

Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 200 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -