Ešte koncom novembra sme vás v samostatnom článku informovali o tom, že obľúbené úložisko Disk Google, ktoré používa obrovské množstvo Slovákov má technické problémy, pre ktoré ľuďom z ničoho nič zmizli dáta.

Ľudia z celého sveta sa začali masívne sťažovať na to, že cloudová služba má problém, pričom Google jasne deklaroval, že na oprave intenzívne pracuje. Zároveň tiež všetkým odporučil, aby zachovali trpezlivosť a na svojich účtoch nevykonávali žiadne zmeny v snahe získať stratené súbory späť. Podľa Google to totiž iba mohlo pomôcť ku tomu, aby o ne používatelia navždy prišli.

V dnešnom príspevku spoločnosť podotýka, že hoci je celý tento problém skutočný, v praxi sa mal dotknúť iba malého percenta používateľov Disku.

Reklama: Využite zľavový kód „svetapple20“ a nakupujte na Loopi.sk všetko príslušenstvo pre Apple zariadenia s 20 % zľavou. Akcia platí aj na produkty, ktoré už sú zľavnené. Ušetriť teda môžete pomerne dosť peňazí. 

Zároveň tiež platí, že z disku mizli dáta, ktoré boli uložené maximálne v posledných šiestich mesiacoch. Všetko staršie má byť v úplnom bezpeční.

Ak sa to náhodou dotklo aj vás, teraz Google prišiel s riešením, ako svoje súbory, dáta, fotografie a videá môžete získať späť. Žiaľ, celý postup je trochu komplikovaný, no myslíme si, že krok po kroku ho zvládne úplne každý.

Pokiaľ patríte aj vy do skupiny používateľov Disku Google, ktorí mali na svojom počítači nainštalovanú verziu číslo 84 a stratili prístup ku svojim súborom, Google teraz vydal návod, ako celý tento nepríjemný problém vyriešiť. Pokračujte podľa nasledujúceho postupu.

  • Stiahnite a nainštalujte si najnovšiu verziu Disku pre počítač (verzia 85.0.13.0 alebo vyššia). Windows / macOS.
  • Spustite nástroj.
  • Otvorte aplikáciu Disk Google pre počítač.
  • Na paneli s ponukami alebo na systémovej lište kliknite na ikonu Disk pre pracovnú plochu.
  • Stlačte a podržte kláves Shift a kliknite na položku Nastavenia.
  • Kliknite na položku Obnoviť zo záloh.

Po spustení obnovy sa zobrazí jedno z nasledujúcich upozornení:

  • Obnova sa začala.
  • Nenašli sa žiadne zálohy.

Ak bola nájdená záloha, po určitom čase dostanete jedno z nasledujúcich upozornení:

  • Obnova je dokončená.
  • Nedostatočný priestor na disku.

Pokiaľ by ste si obnovou nevedeli rady, Google vám o nej viac prezradí na svojej oficiálnej stránke podpory.

Dôležité: Ak ste sa pokúsili spustiť nástroj na obnovenie a vyskytli sa problémy, odošlite spätnú väzbu prostredníctvom aplikácie Disk pre počítač s hashtagom „#DFD84“ a nezabudnite začiarknuť políčko, aby ste zahrnuli diagnostické denníky. Ak problémy pretrvávajú, kontaktujte podporu spoločnosti Google.

Prečítajte si tiež  Návod: Ako na Macu zmeniť miesto, kde sa vám ukladajú snímky obrazovky.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -