Št, 10.07.2025
Úvod Blog Strana 1870

Camera+ vo verzii 9.0 prináša plnú podporu pre iPhone 7 Plus

Obľúbená aplikácia Camera+, ktorá prakticky ako prvá prišla s manuálnym ovládaním fotoaparátu v iPhone. Niet tak teda divu, že vývojári idú ďalej a chcú priniesť používateľom nové funkcie.

Camera+ vo verzii 9.0 prináša plnú podporu pre iPhone 7 Plus

Pri predstavovaní iPhonu 7 Apple prekvapilo systémom dvojitých šošoviek fotoaparátu (iPhone 7 Plus) a taktiež aj podporou fotenia a upravovania RAW záberov v najnovších iPhonoch s procesormi A9 a A10 Fusion.

Camera+ tak po novom umožňuje používateľom iPhonu 7 Plus využívať druhý teleskopický objektív na približovanie, ktorý objekt priblíži dvojnásobne a to dokonca opticky. To umožňuje zachytiť viac detailov a pritom fotiť v RAW. K dispozícii máš aj výkonný editor fotiek, s ktorým nemusíš fotky importovať do iných aplikácií, napr. VSCO.

Vedz však, že fotenie v RAW vyžaduje iPhone 6S, iPhone 6S Plus, iPhone SE, iPhone 7 alebo iPhone 7 Plus. Majitelia iných iPhonov môžu používať klasické JPEG alebo formát TIFF.

[appbox appstore 329670577]

Nové reklamy na AirPods a Apple Watch!

Apple je firma, ktorá si dá naozaj záležať aj na svojom marketingu a v tíme má len tých najväčších profesionálov na svete. Reklamy sú neodlučiteľnou súčasťou spoločnosti, a rovnako tak je to aj ich kvalita, ktorá je veľmi vysoká. Apple si nezakladá na prílišnom množstve konkrétnych údajov. Apple si zakladá na niečom inom – na užívateľskom pocite a skúsenosti, a presne tak aj stavia svoje reklamné spoty.

Nové reklamy na AirPods a Apple Watch!

Čo k tomu dodať, len absolútna jednoduchosť a dokonalosť, asi takto by sa dalo nazvať presne 5 reklamných spotov, ktoré Apple nahralo na svoj YouTube kanál. Všetky sú jednoduché, 4 zamerané konkrétne na iPhone 7 a AirPods, no a jedna na hodinky Apple Watch Series 2.

Ani jedna reklama nenabáda priamo na kúpu produktu, skôr len ukazuje produkt ako taký v praxi, aby sa doň potencionálny budúci majiteľ zamiloval a chcel ho mať doma. My v redakcii máme reklamy od Apple veľmi radi, hoci je to možno paradox.

Reklamy sú všade, vždy nás otravujú a zavadzajú na stránkach či v televízií. Žiaľ, to je daň za bezplatné služby, ktoré nám svet ponúka. Reklamy od Apple sú ale presne tými, ktoré si veľa ľudí pozrie len tak, bez jasnejšieho dôvodu, proste nás bavia a tak to má byť.

Samozrejme netvrdíme, že Apple je jediná značka na svete, ktorá má dobré reklamy, ale patrí medzi špičku, to je hádam jasné! 🙂

WhatsApp nie je až taký bezpečný!

WhatsApp je aplikácia, respektíve komunikačný nástroj, ktorý dnes používa 1 miliarda aktívnych používateľov po celej planéte. Jeden z dôvodov bol aj ten, že WhatsApp ponúka šifrované správy a dostať sa do neho nie je vôbec jednoduché, teda komunikácia je veľmi bezpečná. Dnes sa ale objavili informácie, ktoré toto tvrdenie trošíčku spochybňujú, v aplikácii boli objavené takzvané backdoors.

WhatsApp nie je až taký bezpečný!

WhatsApp je jeden z najznámejších komunikačných nástrojov, ktorý už dávnejšie kúpil gigant Facebook. K dnešnému dňu túto aplikáciu používa už 1 miliarda používateľov, a toto číslo stále rastie. Jeden z dôvodov je aj ten, že sa do aplikácie nemôže nikto dostať, pretože správy sú šifrované a používanie veľmi bezpečné. Teda to sme si mysleli až do dnes, kým sa do toho neopreli kóderi. V šifrovacom systéme „end to end“, teda od jedného používateľa k druhému bola bezpečnostným expertom Tobiasom Boelterom objavená chyba, ktorá by sa teoreticky dala použiť ako „backdoors“, teda zadné dvierka.

Pomocou tejto chyby by vraj nemal byť problém, aby majiteľ WhatsAppu, teda Facebook, sledoval to, čo si jeho používatelia medzi sebou píšu a to nie je dobré. Hoci sa nám vývojári minulý rok hrdili tým, že WhatsApp používa dokonalé šifrovanie, vďaka ktorému si môže obsah danej správy alebo informácie prečítať len odosielateľ a prijímateľ, očividne to nie je až také rúžové. Nová chyba vraj dokáže v offline režime vypýtať zmenu šifrovacieho kľúča, vďaka čomu sa dokáže ľahko dostať k písanému obsahu. Asi najhoršie na tom je, že sa tak stane v absolútnej tajnosti, odosielateľ a ani prijímateľ si túto chybu nevšimne.

Podľa oficiálneho vysvetlenia nešlo o backdoors, ale len o hlúpu chybu, ktorá by mala byť čím skôr odstránená. To či to tak bolo naozaj sa ale asi nedozvieme, nemôžeme samozrejme povedať, či mali vývojári zadné vrátka kvôli štátnym zložkám, ktoré majú do textovej komunikácie veľmi radi otvorený prístup. Tak či onak, WhatsApp bude odteraz ešte viac kontrolovaný a rôzni hackeri sa určite posnažia zistiť, či aplikácia neobsahuje nejakú inú chybu, cez ktorú by nás mohol niekto sledovať.

WhatsApp - svetapple.sk

Aký bude 10,5″ iPad Pro? Poznáme rozlíšenie displeja!

Apple tento rok pôjde inou cestou ako obvykle, no ale ako ide obvykle? Nebude predstavovať žiaden výkonnejší a vylepšený iPad len vo vnútri, ale zmena príde aj navonok. V prvom rade sa dočkáme minimálne jednej viditeľnej zmeny, a to bude 10,5″ uhlopriečka displeja, ktorá nahradí tú momentálnu – 9,7″. Tá má rozlíšenie 2048 x 1536, aké bude ale rozlíšenie novšieho modelu? Čoho sa ešte okrem rozlíšenia reálne dočkáme?

10,5″ iPad!

Apple iPad sa po tretí krát poriadne premení. Prvý raz tak urobilo už v druhej generácií, kedy sa jeho hranatá zadná strana premenila na zaoblenú. Potom sa tak stalo, keď prišiel iPad Air, a teda generácia, ktorá zmenšila rámčeky okolo displeja (tie sme už poznali pri iPade mini, ktorý tu bol nepatrné skôr) a hlavne celkovo zmenila hrúbku a výkon zariadenia.

Teraz pôjde o ďalšiu razantnú dizajnovú zmenu. Dočkáme sa odstránenia súčasných rámčekov, ktoré by mali byť naozaj len symbolické a minimalistické. Hlavnú časť dizajnu bude totižto tvoriť samotný displej.

Nový iPad Pro by mal byť proste moderným produktom a k moderným produktom patrí aj vysoké rozlíšenie displeja. To sme doteraz nepoznali, no máme teóriu, ktorá je podľa nás veľmi blízka budúcej skutočnosti.

iPad - svetapple.sk

Už súčasný Retina iPad s 9,7″ displejom ponúka veľmi slušné rozlíšenie. Konkrétne je to 2048 x 1536, vďaka čomu bežný používateľ len tak ľahko nevidí pixely. Problém ale je, že ak sa pozrie bližšie, nejaké tie pixely už viditeľné sú a Apple to bude chcieť zmeniť, pretože iPad Pro potrebuje lepšie predaje. iPady kupuje čoraz menej ľudí, trh s tabletmi stále klesá (aj konkurencia má slabšie predaje), no veríme, že niekto to môže zmeniť a tým niekým môže byť práve Cupertinský gigant.

Poďme ale na to sľubované rozlíšenie. To by malo byť rovnaké ako u iPadu, ktorý sa už teraz predáva a asi nemusíš hádať, o ktorom iPade teraz hovoríme. iPad Pro s 12,9″ displejom ponúka pekných 2732 x 2048, vďaka čomu pôsobí veľmi živo a všetko vyobrazuje až extrémne dokonalo.

Jeho menší braček, s 10,5″ uhlopriečkou by mal toto rozlíšenie dostať tiež, nakoľko vieme, že súčasné Retina 9,7″ displeje máju svoje hranice a pixely žiaľ vidno. Vďaka tomuto Apple nebude mať problém ponúknuť v menšom iPade Pro to isté ako v tom väčšom.

V podstate pôjde o dve úplne rovnaké zariadenia, len vo väčšej a menšej verzii. Hustota displeja bude 326ppi, čo je rovnaké ako pri iPade mini s Retina displejom. Je nám jasné, že to nie je informácia úplne na 100%, ale prezrádza nám naozaj veľa a je veľká pravdepodobnosť, že sa práve takto stane, tak čo povieš, tešíš sa?

iPad - svetapple.sk

Tip na aplikáciu: Obscura Camera

O fotení iPhonom sme už písali toľko, že by to bola už aj malá kniha. Stále nové aplikácie, funkcie a možnosti, ktoré posúvajú fotenie smartfónmi na úroveň DSLR fotoaparátov. Najnovšie nás zaujala aplikácia, ktorá zaujme nielen zaujímavými filtrami a ovládaním, ale najmä fotením vo formáte RAW.

Prémiové RAW upravené fotky

Slovo prémiové sme nepoužili len tak, pretože skutočne ide o high-end aplikáciu, ktorá by nemala chýbať ani v tvojom iPhone. K funkciám, ktoré sú ozaj famózne ťa poteší aj fotenie v RAW formáte a taktiež aj úprava týchto záberov.

Spočiatku som bol trošku skeptický k foteniu RAW v iPhonoch. Predsalen, iPhone je iPhone a zrkadlovka zrkadlovka. Po pár pokusoch fotenia a úpravy fotky v tomto formáte mi došlo, že som sa mýlil a rozdiel je ozaj badateľný. Nielen lepšie svetlo, menej šumu, ale aj lepšie podanie farieb urobili aj v iPhone „surové“ zábery svoju prácu a pri normálnych svetelných podmienkach je záber z DSLR a iPhonu málo rozoznateľný.

Obscura ti toto všetko ponúka a zároveň, tak ako pár dobrých aplikácií, aj pravé manuálne ovládanie záberu. Dostupné filtre, ktoré sú v aplikácii dostupné ti z fotky dotvoria profesionálny záber priamo z iPhonu. Jediná nevýhoda Obscura je absencia dodatočného editora fotiek.

[appbox appstore 915939220]

5 pozadí pre iPhone & iPad | #24

Nebaví ťa mať stále to isté pozadie? Stiahni si originálne pozadia pre svoj iPhone od Svetapple.sk!

5 pozadí pre iPhone & iPad | #24

Každý týždeň ti prinášame 5 nových pozadí, ktoré budú presne pasovať na tvoje zariadenie a každé z nich je prispôsobené pre parallax efekt, ktorý je jednou z vychytávok v iOS. Všetky pozadia sú rozdelené podľa modelu zariadenia, takže stačí, ak klikneš na to svoje, stiahneš a nastavíš ho. Ak ťa omrzí jedno, vyber si z ďalších štyroch! Veríme, že sa ti budú páčiť, ale ak sa ti náhodou nepáčia pozadia z tohto článku, skús pozrieť v našej kategórii Pozadia od SvetApple.sk, kde ich nájdeš omnoho viac alebo si stiahni HD Pozadia / 4K Pozadia!

Videonávod na stiahnutie pozadia

Keďže viacerí z vás mali problém s tým, ako naše pozadia stiahnuť prinášame ti jednoduchý videonávod, ako na to! Pod každým náhľadom pozadia v iPhone, je zariadenie, pre ktoré si dané pozadie môžeš stiahnuť. Vyber si zariadenie a klikni naň, a pozadie pre dané zariadenie sa zobrazí. Potom už len stačí podržať na ňom prst a zvoliť možnosť „Uložiť obrázok“. Následne si pozadie nájdeš v aplikácii Fotky 🙂

1.

Stiahnuť pre:

iPhone 5/C/5s/SE

iPhone 6/6s/7

iPhone 6 Plus/7 Plus

iPad

 

2.

Stiahnuť pre:

iPhone 5/C/5s/SE

iPhone 6/6s/7

iPhone 6 Plus/7 Plus

iPad

 

3.

Stiahnuť pre:

iPhone 5/C/5s/SE

iPhone 6/6s/7

iPhone 6 Plus/7 Plus

iPad

 

4.

Stiahnuť pre:

iPhone 5/C/5s/SE

iPhone 6/6s/7

iPhone 6 Plus/7 Plus

iPad

 

5.

Stiahnuť pre:

iPhone 5/C/5s/SE

iPhone 6/6s/7

iPhone 6 Plus/7 Plus

iPad


Na pozadiach sme spolupracovali s webom

iPhonegraphy Slovensko.

Za fotky ďakujeme fanúšikovi Janovi Valečkovi.

Pozri si ďalšie fotky na Instagrame

Historicky najlepšia Keynote v histórii Applu má už 10 rokov! 9.1.2007 prišiel prvý iPhone!

iPhone je legendárny produkt a vyslúžil si aj legendárne predstavenie. To prebehlo presne pred 10 rokmi, kedy spoločnosť Apple ukázala svoju silu a ukázala tiež to, ako budú do 10 rokov vyzerať všetky smartfóny. Apple skrátka udalo smer a ostatní sa ho chytili. Keby ale iPhone vyšiel len tak bez ničoho, možno by nebol až tak zaujímavý. Steve Jobs dal ale celej Keynote poriadne gule!

9.1.2007

Dátum predstavenia prvého iPhonu, kedy Steve Jobs po prvý krát vystúpil na pódium a o 9:42 predstavil iPhone 2G. Legendárne zariadenie, ktoré sa ešte pred pár rokmi predávalo v podstate zadarmo, no a dnes zase začína naberať na hodnote.

Steve Jobs ho predstavil spôsobom, na ktorý nezabudneme. Počas Keynote napríklad objednal 4000 latte zo Starbucks priamo na konferenciu či totálne znegoval vtedajšie smartfóny. Viac ti ale hovoriť nebudeme to proste musíš vidieť! 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=9hUIxyE2Ns8

Nielen Apple trpí zlými predajmi iPhonov!

Apple to minulý rok proste vôbec nevyšlo. Hlavný problém bol v tom, že vydalo celkom nové iPhony, ktoré ale ľudia až tak dobre neprijali vzhľadom na malú paletu inovácií, ktoré priniesli a samozrejme dizajn, ktorý mal byť tento rok konečne iný. Odzrkadlilo sa to na klesajúcom dopyte – a nižších ziskoch. Nie ale len pre Apple. Na problémy s predajom doplácajú aj iné spoločnosti, napríklad jeden z najväčších výrobcov elektroniky na svete, Foxconn. Za všetko ale môže práve Apple!

Nielen Apple trpí zlými predajmi iPhonov!

Apple nie je v brandži samo a pokiaľ sa nedarí Applu, ani zďaleka nie je jedinou spoločnosťou, ktorá trpí. Nehovoríme o výrobcoch ani o konkurencií, tí by mali jasať, že najväčší gigant pomaly klesá. Trpí ale niekto celkom iný a tým niekto iným sú práve dodávatelia. Najlepšie to asi vidno na spoločnosti Foxconn. Tá počas minulého roka ohlásila po prvý krát od roku 1991 pokles predajov. Našťastie to ale nebolo nič vážne ani razantné, čísla ale skrátka nesedeli.

V roku 2016 vykázal Foxconn tržby vo výške 136 miliard Amerických dolárov, čo síce znie ako neskutočne vysoký výsledok, ale pravda je taká, že je o 2,8% nižší, ako o rok predtým, teda v roku 2015. Netvrdíme, že je to veľký rozdiel, hoci ide o miliardy, reálne to sú pre Foxconn „drobné“, problém je ale skôr v tom, že Apple so sebou sťahuje dole aj ostatných, ktorí sa môžu dostať do problémov. Samozrejme, treba myslieť aj na to, že v takomto „fachu“ proste nie je jednoduché pracovať a treba rátať s podobnými problémami. Na druhú stranu ale netreba zabúdať ani na to, že to o čo Foxconn minulý rok prišiel by sa mu malo vrátiť niekoľkonásobne práve tento rok a netvrdíme to len my, ale aj analytici z prestížnej agentúry KGI.

Nový iPhone 8, ktorý príde vlastne ako taký výročný model, bude vraj poskytovať obrovské predaje a vráti Applu a aj iným spoločnostiam to, čo im nedal iPhone 7 a iPhone 7 Plus. Analýza hovorí dokonca až o 5-10% náraste čo sa výroby týka. Možno však toto číslo bude ešte vyššie. Strata sa teda dorovná novým rokom a určite nie sme sami, kto sa už veľmi teší na ďalší smartfón od tejto spoločnosti. Niekomu na tom stojí miliardový biznis. 🙂

Foxconn - svetapple.sk

AirPods idú ako vlak, ničia všetku konkurenciu!

AirPods sú diskutabilným produktom, ktorý si kúpi len skutočný nadšenec spoločnosti Apple. Nie každý je totižto zvyknutý používať bezdrôtové slúchadlá a pre niekoho to môže byť zvláštne z pohľadu na človeka, ktorý ich nosí. Kábliky sú kábliky, aj keď sa zamotávajú, je to niečo, čo tu bolo dlho a sme si istí, že ešte aj dlho bude. Každopádne, časom ich zahlti trh s Bluetooth slúchadlami a Apple nám ukazuje, že aj s vysokou cenovkou to vôbec nebude taký problém.

Nečakaný záujem o AirPods

Slúchadlá Apple AirPods sú naozaj zaujímavým produktom. Ich problém je ale to, že Apple ponúka prakticky to isté až na to, že s káblikom za zlomok ich ceny. Tá sa v USA pohybuje na úrovni $159 čo za slúchadlá, povedzme si na rovinu, že ani nie s najkvalitnejším zvukom na trhu, nie je málo. Tak či onak, Apple je neuveriteľne dobrý predajca a aj keď by si si ich ty alebo ja možno nekúpil a za dané peniaze by si siahol po inom, kvalitnejšom produkte, v Amerike je úplne iná priemerná mzda ako u nás, a tak si tam podobne drahé slúchadlá nemajú problém dovoliť.

Navyše je tu aj výhoda v tom, že Apple vie, ako na ľudí. Nie sú to totižto len slúchadlá, ktoré predáva, ale aj efektívne fungujúca krabička k nim, ktorá zároveň slúži ako powerbanka. Je to proste dokonalé, aj keď trochu drahé. Ako sa ale ukazuje, cena vôbec v tomto prípade nezohráva hlavnú roľu. Zistila to analytická spoločnosť Slice Intelligence, ktorá už dlhé roky spracováva výsledky z predaja. Zbiera ich od stoviek internetových obchodov v celej USA a na základe anonymných údajov zisťuje, ako je to s predajmi v skutočnosti.

AirPods - svetapple.sk

Ako už iste vieš aj ty, Apple malo problémy so začiatkom predaja svojich nových slúchadiel. Zrejme výrobné problémy, prípadne možno dopredu naplánovaná marketingová akcia tesne pred Vianocami spôsobili to, že sme sa ich dočkali až koncom decembra.

Tak či onak, úspech majú. Behom pár dní sa ukázalo, že dopyt prevyšuje ponuku a na slúchadlá vznikla čakacia doba 2-4 týždňov po celej Amerike. Apple to v tomto prípade teda neodhadlo úplne správne a dnes už vieme aj to, aké sú reálne predaje. 26% všetkých predaných slúchadiel patrí práve jablkovej spoločnosti. Možno je to len 1/4 z celkových predajov, Apple ani zďaleka nevedie, ale o to mu predsa ani nejde. Je tu totižto rovnaký princíp ako pri hodinkách Apple Watch.

Tie vôbec nemusia byť najpredávanejšími, o to sa však ani Apple nesnaží. Ich výhoda je niekde inde a je to paradoxne práve cenovka. Vzhľadom na to, že je niekoľko násobne vyššia ako pri konkurencií, Applu stačí predať len percento zo všetkých možných produktov, a aj tak na tom bude najziskovejšie.

Pokiaľ majú Apple AirPods viac ako 50% zisk z tohto trhu (čo predpokladáme, že majú), už je to najúspešnejší produkt vo svojom segmente. Spomeňme ale aj Beats, ktoré na tom s predajmi nie je vôbec zle, má 15% predajov. Apple to teda na poli s hudbou vie veľmi dobre a nemusí ani predávať svoj doplnkový produkt, ktorým je iPod.

AirPods - svetapple.sk

Ako vyzerá Apple sídlo v januári 2017?

Postupne už od roku 2014 pridávame pravidelne videá, fotky a ďalšie informácie o tom, ako postupujú práce na novom sídle jablkovej spoločnosti. Ešte mám v živej pamäti to, ako na mieste terajšieho sídla bola len veľká diera, keď spoločnosť začínala tvoriť podzemné garáže. Dnes je tu jedna obrovská budova, ktorá finišuje so svojimi prácami a onedlho otvorí svoje brány. Ako to vyzerá v januári s progresom?

Január 2017

Ako iste vieš, stavba Apple Campus 2 nie je úplne jednoduchá. Okrem komplikovaných technických a architektonických riešení, ktoré tu museli byť dodržané, asi v polke stavby sa ešte aj vymenila stavebná spoločnosť, ktorá ju budovala. To bolo zdržanie na niekoľko mesiacov. Pôvodne mal byť Campus 2 už otvorený niekedy koncom minulého roka. Minimálne tak to Tim Cook plánoval. Dnes ale vieme, že sa to nepodarilo naplniť a tak očakávame predstavenie už v dohľadnej dobe. Predpokladalo sa, že by to mohlo byť niekedy koncom februára, ale ako video prezrádza, zrejme budeme radi, ak to bude vôbec koncom marca.

Tak či onak je neskutočné, akým spôsobom dokázalo Apple postaviť za 3 roky svoje obrovské sídlo. Tešíme sa na jeho skoré otvorenie. Ešte pridáme, že pred videom očividne dosť zapršalo, a tak sa na ňom objavujú kaluže plné blata. Progres je to ale veľmi pekný! 🙂

SLEDUJ NÁS

43,257FanúšikoviaPáči sa
9,272NasledovníciNasledovať
475OdberateliaPredplatiť