V dnešnej modernej dobe, keď technológia neustále posúva hranice predstaviteľného prekvapila spoločnosť LG celý svet svojim špeciálnym produktom – priehľadnou 77-palcovou televíziou Tento exkluzívny model patrí do série LG SIGNATURE OLED T a ponúka kombináciu prémiového dizajnu, špičkovej technológie a neuveriteľných vizuálnych efektov. Informuje o tom Ecoustics.
Jedinečnou vlastnosťou tejto TV je možnosť prepínať medzi priehľadným a nepriehľadným režimom jedným dotykom. V priehľadnom režime sa obraz zdá byť súčasťou vášho interiéru, čo vytvára dojem, akoby sa obsah vysielania doslova “vznášal” v priestore. Avšak, aby sa zabezpečila hlboká čierna farba a maximálna kvalita obrazu, je k dispozícii motorom poháňaný posuvný panel, ktorý v nepriehľadnom režime zabezpečí všetky detaily, ktorá má vysielaný obsah.
Okrem impozantného dizajnu ponúka televízor aj množstvo ďalších funkcií, ako je Always-On-Display (T-Objet) a elegantný informačný pás (T-Bar), ktorý zobrazuje aktuálne športové výsledky, predpovede počasia alebo informácie o prehrávaných skladbách. Intuitívne rozhranie T-Home umožňuje jednoduchý prístup k aplikáciám a nastaveniam, čo ešte viac zvyšuje celkový zážitok z tejto TV.
Táto revolučná TV je navyše zaujímavá aj svojim výkonom. V jej útrobách sa skrýva procesor LG α11 AI, ktorý optimalizuje obraz a zvuk, pričom podpora 4K rozlíšenia a 120Hz variabilnej obnovovacej frekvencie zaručuje plynulé a realistické vizuálne zážitky.
Navyše, inovatívny Zero Connect Box prináša bezdrôtový prenos obrazu a zvuku, čím sa eliminuje neporiadok s káblami a interiér zostáva maximálne čistý a minimalistický.
Zdroj: LG
A hoci je táto inovácia na prvý pohľad skoro neuveriteľná, potencionálnych záujemcov musíme upozorniť, že je aj celkom drahá. Vlastne extrémne drahá. Samotná transparentná TV totiž stojí zhruba toľko, ako nové auto vyššej strednej triedy. Zákazníci si na ňu musia pripraviť asi 50 000 €! A ak vás zaujala uhlopriečka, no transparentnú TV si kvôli vysokej cene nemôžete dovoliť (ako asi takmer nikto, kto číta tento článok) nezúfajte.
LG totiž predáva aj netransparentný OLED televízor s uhlopriečkou 77″, pričom sa môžete tešiť aj na kvalitné reproduktory, inteligentný operačný systém či 120 Hz obnovovaciu frekvenciu. No a cena? Model z roku 2024 stál v čase uvedenia na trh 3 299 € s DPH, no dnes ho po kliknutí na tento odkaz získate len za 1 999 € s DPH. A to je vcelku férová ponuka, čo poviete?
Zdroj: LG
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Zdá sa, že gigant z Cupertina chce ešte viac posilniť prítomnosť produkcie na domácom trhu. Spoločnosť Apple pripravuje v texaskom Houstone novú továreň na výrobu AI serverov, ktoré budú poháňané špičkovými čipmi M5.
Túto informáciu zverejnil renomovaný analytik Ming-Chi Kuo, ktorý naznačuje, že nová továreň bude kľúčovým prvkom v rozvoji Apple Intelligence. Apple tak stavia schody k ďalšej obrovskej prevádzke na území USA.
Apple zavedie výrobu AI serverov na domácej pôde
Apple sa spojil so spoločnosťou Foxconn, aby v Houstone vybudoval výrobný závod s rozlohou 250 000 m², ktorý by mal byť spustený v roku 2026.
Podľa Kua sa prvé servery začnú montovať už v druhej polovici roka 2025. Najprv sa tak stane v existujúcich zariadeniach Foxconnu. Po dokončení novej továrne sa výroba presunie do moderného objektu.
Zdroj: MacRumors, Unsplash / Andras Vas (úprava redakcie)
Hoci Apple zatiaľ oficiálne nepotvrdil detaily ohľadom serverov pre umelú inteligenciu, analytici tvrdia, že budú vybavené výkonnými čipmi M5 od spoločnosti TSMC. Tie sa začnú hromadne vyrábať koncom roka 2025.
Tento krok jasne naznačuje, že Apple sa intenzívne pripravuje na budúcnosť poháňanú umelou inteligenciou. pri tejto príležitosti chce mať vlastnú výpočtovú infraštruktúru, ktorá mu umožní konkurovať gigantom ako Google či Microsoft v oblasti AI cloudu. Uvidíme, ako sa bude tento ambiciózny plán vyvíjať v najbližšom období.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Spoločnosť Apple pokračuje v zdokonaľovaní svojho operačného systému pre iPhone, čoho dôkazom je aj nová beta verzia iOS 18.4. Prvá beta prináša praktickú novinku pre aplikáciu Heslá, ktorá sa objavila s príchodom iOS 18.
Táto šikovná novinka ponúkne používateľom ešte efektívnejšie ukladanie a zobrazovanie uložených dát. Ak využívate dvojfaktorovú autentifikáciu, určite oceníte nové vizuálne vylepšenie pri zobrazovaní overovacích kódov.
Heslá dostanú novú funkciu pre overovanie
Jednou z najzaujímavejších noviniek, ktorá sa nachádza v prvej beta verzii iOS 18.4, je vizuálny časovač odpočítavania pri overovacích kódoch. Ten jasne ukazuje, kedy aktuálny kód vyprší a kedy sa vygeneruje nový.
Po otvorení sekcie Kódy v aplikácii Heslá sa v pravom hornom rohu zobrazí kruhový indikátor, ktorý sa postupne vypĺňa zelenou farbou. Apka týmto spôsobom signalizuje zostávajúci čas platnosti kódu.
Rovnaký časovač je viditeľný aj pri konkrétnych záznamoch v aplikácii. O pohľad na novinku sa podelil známy leaker Aaron Perris vo svojom príspevku na sieti X.
Zdroj: X / Aaron Perris
Táto novinka výrazne zjednodušuje prácu s overovacími kódmi. Používatelia totiž presne vedia, koľko času im zostáva na zadanie kódu predtým, než sa automaticky obnoví.
Zlepšenie sa však neobmedzuje iba na iPhone. Rovnaká funkcia bude dostupná aj v systéme macOS Sequoia 15.4, kde funguje v aplikácii Heslá na paneli ponúk.
Hoci ide iba o drobnú úpravu, môže výrazne uľahčiť prácu s bezpečnostnými kódmi, najmä pre tých, ktorí s dvojfaktorovou autentifikáciou ešte nemajú veľa skúseností. Systém iOS 18.4 je momentálne v beta verzii a očakáva sa, že oficiálna verzia bude dostupná už v priebehu apríla.
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1100 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Spoločnosť Apple koncom minulého roka zaviedla nový čip M4 z iPadov aj do počítačov Mac. Okrem základného procesora sme sa dočkali aj predstavenia nadstavieb v podobe verzií M4 Pro a M4 Max. Tie sú venované hlavne prémiovejším zariadeniam. Najvýkonnejšiu verziu však gigant z Kalifornie ešte len odhalí.
Po prechode na vlastné procesory Apple Silicon a nasadení čipu M2 Ultra sa očakáva, že Mac Pro sa tento rok dočká ďalšej veľkej aktualizácie. Všetko nasvedčuje tomu, že dostane nový čip M4 Ultra. Ak sa Apple uchýli k tomuto kroku, preskočí celú generáciu M3.
Aká je budúcnosť supervýkonného Macu Pro?
Spoločnosť Apple naposledy aktualizovala Mac Pro v júni 2023, keď v ňom nahradila procesory Intel vlastným riešením. Podľa renomovaného leakera Marka Gurmana sa na leto 2025 chystá nová verzia. Mac Pro dostane čip s kódovým označením „Hidra“ a môže byť označovaný ako Ultra alebo dokonca Extreme.
Zdroj: Apple (úprava redakcie)
Očakáva sa, že nový procesor prinesie až 32-jadrový CPU a 80-jadrový GPU, čo je dvojnásobok výkonu oproti M4 Max. Okrem toho by mohol podporovať až 512 GB RAM, čo je výrazný skok oproti aktuálnemu limitu 192 GB.
Apple zrejme zavedie aj dizajnové zmeny
Aktuálny dizajn Mac Pro je na trhu už viac ako päť rokov, čo znamená, že v čase uvedenia modelu M4 Ultra bude zastaraný. V minulosti existoval dôvod na rozšíriteľnosť cez PCIe sloty a podporu externých grafických kariet. S prechodom na Apple Silicon sa táto možnosť výrazne znížila. Práve preto sa objavujú špekulácie, že Apple môže Mac Pro zmenšiť a priniesť kompaktnejší dizajn, ktorý by ponúkol stále vysoký výkon.
Zdroj: Unsplash / Nana Dua
V kuloároch sa už v roku 2022 hovorilo o vývoji extrémne výkonného čipu „M2 Extreme“, ktorý mal zdvojnásobiť výkon M2 Ultra. Táto možnosť bola však údajne zrušená, pretože cena takéhoto stroja by sa pohybovala na úrovni 10 000 dolárov a viac. To by z neho urobilo extrémne špecifický produkt s veľmi úzkym trhovým segmentom.
Nie je tiež vylúčené, že Apple nakoniec spojí Mac Pro s Mac Studiom a ponechá iba jednu vlajkovú loď v oblasti profesionálnych stolných počítačov. Isté však je, že nový Mac Pro s čipom M4 Ultra prinesie ohromný výkonnostný skok, ktorý si profesionálni používatelia určite všimnú.
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Oppenheimer aka filmová senzácia roka 2023, sa po ohromujúcom kinovom úspechu chystá po prvýkrát na klasické streamovacie platformy (mimo možnosti požičania online). Po rekordnom výnose vo výške až 950 miliónov dolárov a siedmych Oscarových oceneniach, ktoré film získal, sa diváci môžu tešiť, že si tento napínavý snímok vychutnajú priamo vo svojich obývačkách.
Streamovacia služba, ktorá získala práva, oznámila, že hit bude súčasťou jej knižnice už 21. marca. Hoci zatiaľ nie je potvrdený český ani slovenský dabing, určite sa dočkáme tituliek. No a ktorá služba film Oppenheimer zaradí do ponuky? Ako už možno tušíte, je to tá najväčšia a dovolíme si tvrdiť, že aj najväčšia z nich. Ide o o Netflix!
Režisér Christopher Nolan a jeho tím dokázali vytvoriť film, ktorý sa zapísal do dejín kinematografie. Oppenheimer nie je len životopisnou drámou o americkom teoretickom fyzikovi J. Robertovi Oppenheimerovi, ale aj príbehom o neľahkom súboji medzi Spojenými štátmi a Nemeckom počas druhej svetovej vojny.
Projekt Manhattan, ktorého bol súčasťou, symbolizuje obrovské technologické a morálne dilemy, ktoré dodnes rezonujú v spoločnosti.
Okrem silného príbehu očaril film aj svojim hviezdnym obsadením. Cillian Murphy v podaní hlavnej postavy, spolu s hereckými ikonami ako Robert Downey Jr., Emily Blunt či Matt Damon, dokázali vytvoriť nezabudnuteľný a poriadne napínavý zážitok. Koniec koncov, stačí si pozrieť trailer, ktorý je perfektnou ukážkou toho, na čo sa môže divák v praxi tešiť.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Pokiaľ hľadáte prémiové a cenovo dostupné inteligentné hodinky Amazfit Balance, teraz si ich môžete zaobstarať za extrémne výhodnú cenu. Toto zariadenie ponúka špičkový hardvér, moderný dizajn a plno ďalších benefitov. Je to skvelá voľba pre tých, ktoré hľadajú kvalitný produkt za rozumné peniaze.
Hodinky sú vybavené 1,5″ HD AMOLED displejom s rozlíšením 480 × 480 px a jemnosťou 323 PPI, čo zaručuje živé farby a čitateľnosť aj na priamom slnku. Displej je chránený 2,5D tvrdeným sklom s antireflexnou vrstvou proti odtlačkom, čo dodáva hodinkám trvácny a elegantný vzhľad. Možnosť prispôsobiť si ciferník či využitie animovaných dizajnov prispieva k jedinečnému štýlu, v ktorom sa nájde každý.
Vďaka presnému optickému senzoru BioTracker™ 5.0 PPG môžete sledovať dôležité zdravotné parametre, ako je tepová frekvencia, SpO₂, dýchanie či úroveň stresu. Hodinky automaticky rozpoznávajú až 8 športových aktivít a ponúkajú široký výber režimov, či už ide o beh, chôdzu alebo jazdu na bicykli. Čo sa týka ceny, Amazfit Balance sa v čase uvedenia na trh predávali za cca 250 €, avšak dnes ich po kliknutí na tento odkaz získate len za 159,99 € s DPH.
Okrem monitorovania zdravia ponúkajú Amazfit Balance aj množstvo funkcií pre každodenný život. Vďaka Bluetooth a spárovanému mobilnému telefónu môžete priamo na zápästí prijímať notifikácie, hovory či správy (s podporovaným smartfónom). Funkcie ako NFC platby cez Zepp Pay, vstavaný GPS modul či podpora ovládania prehrávania hudby prinášajú pohodlie a efektivitu do vašej každodennej rutiny.
Amazfit Balance predstavujú ideálnu voľbu pre tých, ktorí si chcú užívať moderné technológie bez kompromisov na dizajne a funkčnosti. Kombinácia elegantného vzhľadu, pokročilého monitorovania zdravia a praktických funkcií z nich robí must-have gadget. Nezmeškajte jedinečnú príležitosť získať tieto hodinkypo kliknutí na tento odkaz len za 159,99 € s DPH. Je to plnohodnotný konkurent Apple Watch, ktorého výber nebudete ľutovať.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Apple je už desaťročia považovaný za synonymum pre inováciu, jednoduchosť a neuveriteľne silné emócie, ktoré spája so svojimi produktmi. Hoci väčšina ľudí hovorí najmä o dizajne a technických prelomoch, v pozadí sa odohráva práve marketingová mágia.
V nasledujúcich riadkoch sa pozrieme na 6 moderných prvkov, ktoré Apple v poslednej dobe využíva v rámci svojho marketingu, a odhalíme aj 6 overených stratégií, ktoré značku stabilne udržujú na vrchole už celé desaťročia. Tak poďme na to.
6 moderných prvkov marketingu Apple
Poďme sa na začiatku pozrieť na šesť moderných prvkov, ktoré spoločnosť Apple využíva v marketingu v posledných rokoch. Sú to veci, ktoré firme pomáhajú udržať si alebo získavať nových zákazníkov, ktorí sú ochotní kupovať si stále viac produktov.
1. Cirkulárny marketing a ekológia
Zdroj: Apple
Jedným z kľúčových trendov súčasnosti je dôraz na udržateľnosť. Apple dlhodobo deklaruje snahu o ekologickejšiu produkciu a znižovanie uhlíkovej stopy, ktorá by mala byť dokonca do roku 2030 nulová.
V praxi to znamená zapojenie recyklovaných materiálov či zodpovedné nakladanie s odpadom. V marketingovej komunikácii sa tak čoraz viac vyzdvihuje ekologický rozmer produktov a služieb – od obalov až po recyklačné programy pre staré zariadenia.
2. Využívanie rozšírenej reality v kampaniach
Zdroj: Ideogram (AI) / Apple (úprava redakcie)
AR technológie sa stali novým spôsobom, ako zaujať zákazníkov a vtiahnuť ich do interaktívneho prostredia. Apple už niekoľko rokov investuje do ARKit a pripravuje kampane, ktoré umožňujú používateľom vyskúšať si produkty alebo služby v rozšírenej realite.
Vďaka tomu vytvára nezabudnuteľný zážitok, ktorý posúva hranice tradičnej reklamy. Navyše, keďže Apple nedávno predstavil súpravu Apple Vision Pro, využívanie AR / VR prvkov by v blízkej budúcnosti mohlo byť ešte pútavejšie.
3. Exkluzívne partnerstvá s influencermi a youtubermi
Doba, kedy postačovali billboardy a TV spoty, je preč. Apple začína čoraz viac spolupracovať s influencermi, youtubermi a relevantnými odborníkmi v rôznych oblastiach. Či už ide o kreatívcov, fotografov, alebo hudobníkov, s ktorými je možné demonštrovať silu produktov priamo v reálnych podmienkach, značka tým buduje dôveryhodný a autentický obsah.
4. Kampane zamerané priamo na zákazníkov
Zdroj: Apple (úprava redakcie)
Apple presne vie, čo jeho zákazníci potrebujú, no a to mu umožňuje vytvárať cielenejší marketing. V budúcnosti plánuje viac pracovať s personalizovanou reklamou, napríklad špeciálnymi ponukami na upgrade zariadenia či exkluzívnymi doplnkami. Tento prístup prispieva k ešte hlbšiemu budovaniu vzťahu zákazníka so značkou.
Zároveň však treba zdôrazniť, že aj keď Apple vie, ako narábať s cielenou reklamou, zďaleka to nepreháňa. Firma si ctí súkromie a osobné údaje svojich zákazníkov a preto je pri práci s týmto nástrojom maximálne zodpovedná.
5. Nové formáty obsahu na sociálnych sieťach
Zdroj: Unsplash / Jeremy Bezanger / Ibrahim Boran (úprava redakcie)
Tradičné reklamy sa menia a Apple nechce zaspávať na vavrínoch. Okrem YouTube či Instagramu sa zameriava aj na nastupujúce platformy typu TikTok, kde experimentuje s kratšími a svižnejšími formátmi videí. Zároveň udržiava minimalistický vizuálny štýl, aby si zachoval jasný a konzistentný branding.
6. Digitálne eventy s globálnym dosahom
Zdroj: Apple
Pandémia urýchlila trend online prezentácií a Apple tento formát posunul na novú úroveň. Ddigitálne eventy, za ktorými stoji vysoká produkčná profesionalita prinášajú premyslený mix informácií, emócií a pútavých vizuálov, vďaka čomu sa ľudia cítia, akoby boli priamo v srdci diania. V marketingu tak vzniká priestor pre ďalšiu úroveň interakcie a zapojenia komunity fanúšikov.
Základné stavebné piliere marketingu spoločnosti Apple
Keď sme sa pozreli na šesť moderných prvkov marketingu spoločnosti Apple, poďme sa teraz pozrieť na šesť základných stavebných pilierov v marketingu, ktorých sa táto firma drží už viac ako štyridsať rokov. Koniec koncov, aj to je dôvod, pre ktorý je taká úspešná.
1. Viackanálový prístup
Zdroj: Apple
Apple dokáže zasiahnuť publikum všade – v televízii, na sociálnych sieťach, u mobilných operátorov alebo u retailových partnerov. Tento prístup mu umožňuje zvyšovať dostupnosť a viditeľnosť svojich produktov, čím sa prirodzene zvyšujú aj predaje.
Aby toho nebolo málo, o firma je vo svete tak úspešná, že sa jej pravidelne venujú média, aj keď im nič neplatí. Apple má teda veľmi silný marketing len vďaka tomu, akú silnú značku predstavuje a o jeho produkty či služby je vždy obrovský záujem.
2. Minimalizmus a jednoduchosť
Zdroj: YouTube / Lim Reviews (úprava redakcie)
Od počiatku značky je minimalizmus jedným z najsilnejších pilierov spoločnosti Apple. Všetko od dizajnu produktov či služieb až po reklamné kampane a videá je podriadené heslu „menej je viac“. Vďaka tomu si zákazníci dokážu rýchlo vytvoriť pozitívne emočné spojenie so značkou a ľahšie pochopia kľúčové výhody produktov.
3. Dokonalé poznanie svojho publika
Zdroj: Unsplash / Amir Hosseini
Apple presne vie, na koho cieli. Primárne oslovuje ľudí, ktorí sú ochotní investovať do kvality, inovácií a dizajnu. Zameranie na verných používateľov vo veku od 20 – 45 rokov mu prináša stabilný odbyt a možnosť tvoriť prémiové produkty s vyššou cenovkou.
4. Globálna rozpoznateľnosť
Zdroj: Unsplash / Aditya Joshi
Logo spoločnosti Apple je tak ikonické, že je okamžite identifikovateľné po celom svete. Bez ohľadu na to, či žijete v USA, Európe alebo v Ázii, vnímate Apple ako prestížnu a inovatívnu značku. Toto je výsledok dlhodobej konzistentnej komunikácie a neustáleho rozširovania produktového portfólia či pôsobnosti.
5. Silný ekosystém produktov
Zdroj: Unsplash (Brandon Romanchuk)
Apple vytvára „uzavretý“ ekosystém, kde zariadenia a služby fungujú dokonale len spolu. Toto motivuje zákazníkov vlastniť naraz viac produktov značky, ako sú iPhone, MacBook, Apple Watch, aby mohli naplno využiť ich prepojené funkcie.
6. Prémiové ceny a freemium modely
Zdroj: Apple
Apple dlhodobo udržuje vyššie ceny, aby zdôraznil luxusný a výnimočný charakter svojich produktov. Zároveň však vnáša do ponuky aj cenovo dostupnejšie alternatívy či služby (napr. Apple Music s bezplatným skúšobným obdobím), čím rozširuje okruh potenciálnych zákazníkov.
BONUS: Nezabudnuteľné kampane a emócie
Od legendárnej kampane „1984“ až po moderné „Shot on iPhone“ – reklamné spoty Applu vždy obsahujú silný emočný náboj. Vďaka pútavému storytellingu sa zákazník s brandom stotožní a cítí sa byť súčasťou komunity. Mnohé z nich získali aj rôzne ocenenia. Pozrite sa na tie najikonickejšie z nich.
Porovnanie tradičného a Apple marketingu
Aspekt
Tradičný marketing
Apple marketing
Dizajn kampane
Často preplnené prvky
Minimalistický a čistý štýl
Komunikácia
Dôraz na produktové vlastnosti
Príbehy a emócie používateľov
Distribúcia
Obmedzená spolupráca s partnermi
Viackanálový predaj (operátori, e-shopy, atď.)
Pricing
Časté zľavy a akcie
Stabilné prémiové ceny
Globálna identita
Zvyčajne regionálna alebo slabšia konzistentnosť
Jednotný brand, silné logo a rovnaká filozofia
Tabuľka: Apple marketing
Apple tak jasne ukazuje, ako dôležité je držať krok s technologickými inováciami, ale popritom nezabúdať na pôvodné hodnoty a dlhoročné, osvedčené marketingové princípy. Práve vďaka tomu vie osloviť široké spektrum ľudí, vyvolávať záujem, a navyše si udržať lojálnych fanúšikov. Kombinácia nových prvkov – ako využitie AR, dôraz na ekológiu či personalizované kampane – a starších, ale funkčných stratégií vytvára skvelý mix, ktorý Apple naďalej stavia do pozície jedného z najúspešnejších brandov na trhu.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Apple Newton patrí medzi tie legendárne zariadenia, ktoré zmenili pohľad na mobilnú technológiu, hoci sa nedočkali komerčného úspechu. Príbeh Newtona je fascinujúcou cestou od odvážneho nápadu cez nespočetné technologické výzvy až po dedičstvo, ktoré predbehlo svoje vlastné generácie – vrátane iPhonu či iPadu. Mnohí ani nevedia, že prvé dotykové zariadenie od Apple vzniklo ešte na začiatku 90-tých rokov minulého storočia.
Konkrétne v roku 1991 sa počas cesty lietadlom zrodil nápad, ktorý mal zmeniť svet osobných digitálnych asistentov. Michael Tchao predstavil revolučnú myšlienku vtedajšiemu generálnemu riaditeľovi Apple Johnovi Sculleymu, ktorá sa neskôr stala základom pre prvý prenosný počítač – Apple Newton MessagePad.
V auguste 1993 sa zariadenie oficiálne dostalo do predaja a okamžite vzbudilo veľký záujem zo strany zákazníkov, hoci táto technológia ešte len začínala oslovovať trh.
Navrhnúť a vyrobiť Apple Newton nebolo jednoduché
Zdroj: Apple
Hoci si z dnešného pohľadu môžeme predstaviť vývoj takéhoto zariadenia ako pomerne jednoduchý, nezabúdajme, že Apple Newton vznikal pred viac ako tridsiatimi rokmi. To znamená v období, kedy tablety neboli ešte ani v plienkach. Nie nadarmo sa tomuto zariadeniu hovorí aj ako o zabudnutom predchodcovi iPadu.
Tím pod vedením odborníkov čelil mnohým dizajnovým a technologickým problémom a prekážkam. Gavin Ivester, zodpovedný za priemyselný dizajn trvalo zdôrazňoval, že “zariadenie musí byť také malé, aby sa zmestilo do vrecka generálneho riaditeľa.” Inžinieri a dizajnéri sa museli vyrovnať s výrobnými limitmi, no zároveň sa snažili vytvoriť produkt, ktorý by prekročil hranice tradičného počítačového sveta.
Jednou z najambicióznejších funkcií bolo rozpoznávanie rukopisu – áno už v roku 1993. Jej problémom však bolo, že vzhľadom na dobu, v ktorej vznikla mala svoje limity a preto sa veľakrát nedala používať úplne plnohodnotne.
Aj to je jeden z dôvod, že hoci mal prelomový koncept prenosného dotykového osobného počítača obrovský potenciál, technológia v čase svojho vzniku ešte nedokázala splniť očakávania používateľov.
Kritici vrátane samotného Steva Jobsa zariadenie posudzovali s výraznou skepsou. A to aj napriek tomu, že Newton umožňoval pripojenie na internet cez špeciálny modul a posielanie e-mailov.
Zdroj: Apple
Apple Newton bol prepadák, ktorý zavrhol sám Jobs. Vo firme však zanechal odkaz
Aj napriek komerčným neúspechom sa Newton zapísal do dejín technológií. Zariadenie sa stalo základom pre ďalšie inovácie, ktoré dnes nájdeme v smartfónoch a tabletoch.
Priekopnícke riešenia ako rozpoznávanie rukopisu, spracovanie prirodzeného jazyka a špecializovaný ekosystém aplikácií sa stali inšpiráciou pre ďalšie produkty ako iPhone a iPad. Problémom len bolo, že neprišli v správny čas.
Dôkazom toho je aj fakt, že Apple mal skôr ako koncept iPhonu navrhnutý koncept iPadu. Už okolo roku 2005 – 2006 existovali osobné počítače s dotykovým displejom, avšak Steve Jobs vtedy usúdil, že na uvedenie jeho vlastného riešenia ešte neprišiel ten správny čas. Aj preto najskôr prišiel iPhone v roku 2007, ktorý zmenil technologický priemysel a vydláždil cestu pre iPad, ktorý bol postavený na jeho platforme a predstavený bol v roku 2010.
Apple Newton mal ARM procesor. Dnes ho majú aj počítače od Apple
Zaujímavosťou na záver je aj to, že Aple Newton zohral kľúčovú úlohu pri zavádzaní ARM procesora, ktorý dnes napája nespočetné množstvo produktov. Apple na ňom dokonca vystaval celú platformu čipov Apple Sillicon, ktoré dnes nájdeme aj v počítačoch Mac či iPadoch.
Vízia bezdrôtového prenosného počítača okrem iného položila aj základy pre vznik moderných osobných asistentov, akými dnes sú Siri či Spotlight. A aj keď sa Apple rozhodol Newton v roku 1998 po návrate Steva Jobsa ukončiť, jeho dedičstvo pretrváva – ako pripomienka, že inovatívne nápady môžu predbehnúť svoju dobu.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Samsung Galaxy A55 5G ukazuje, že aj stredná trieda smartfónov môže byť zaujímavá. Nielenže vás už na prvý pohľad očarí moderným dizajnom a prvotriednymi technickými parametrami, ale aktuálne ho viete získať za extrémne výhodnú cenu. Pre Apple to mohol byť ideálny návod na to, ako predstaviť cenovo dostupný iPhone. Napokon sme sa však dočkali len predraženého a totálne nezaujímavého iPhonu 16e, ktorý na Slovensku zrejme nikto nebude chcieť.
Samsung Galaxy A55 v prvom rade zaujme svojím elegantným 6,6″ Super AMOLED displejom s rozlíšením 2340 × 1080 a adaptívnou obnovovacou frekvenciou 120 Hz! Okrem toho je tu odolné sklo Corning Gorilla Glass Victus+ a kovový rámik zabezpečujúci špičkovú odolnosť. O výkon sa potom stará procesor výkonný procesor Samsung Exynos 1480 dopovaný 8 GB RAM a 128 GB internou pamäťou. Samsung Galaxy A55 navyše ponúka možnosť rozšíriť úložisko pomocou SSD karty!
A nezahanbí vás ani v oblasti fotografie. Tento smartfón je vybavený komplexnou zostavou fotoaparátov, ktorá obsahuje 50 Mpx hlavný senzor s clonou f/1,8, 12 Mpx ultra-širokouhlý objektív, 5 Mpx makro snímač a 32 Mpx predný fotoaparát pre dokonalé selfie zábery. Táto výbava zaručuje, že každý záber – či už ide o panoramatické scenérie alebo detailné portréty – bude vyzerať profesionálne. No a cena? Kým iPhone 16e začína v rovnakej pamäťovej konfigurácii na extrémne prestrelenej sume 729 € s DPH, Samsung Galaxy A55 štartoval na 479 € s DPH a dnes ho po kliknutí na tento odkaz kúpite len za 311 € s DPH! Čítate správne. Samsung strednej triedy je 2,3x lacnejší ako iPhone strednej triedy!
Zdroj: YouTube / TechDaily (snímka obrazovky)
A to sme zďaleka neskončili so všetkými jeho výhodami. Samotný displej s vysokým rozlíšením má jas až 1000 nitov a obsah zobrazuje maximálne plynulo vďaka technológii Vision Booster. Samsung Galaxy A55 vám tiež ponúkne batériu s kapacitou až 5 000 mAh, ktorá podporuje super-rýchle 25 W nabíjanie a 5 000 mAh kapacitu. Vďaka tomu vydrží hravo aj dva dni na jedno nabitie.
Na záver, Samsung Galaxy A55 nielenže vyniká svojou technickou vyspelosťou – podporou 5G, NFC, LTE, USB-C, a odolnosťou voči vode podľa normy IP67 – ale aj praktickosťou, ktorú oceníte v každom detaile. Pre tých, ktorí chcú spojiť inovatívny dizajn s technológiou na najvyššej úrovni, je po kliknutí na tento odkaz dostupný len za 311 € s DPH. A aj keď chápeme, že Apple nepotrebuje vyrábať až takto lacný cenovo dostupný iPhone, keby nestál iPhone 16e nezmyselných 729 €, ale povedzme 549 € s DPH, pravdepodobne by bol oveľa viac konkurencieschopný. Takto však jeho nákup ani podľa nás nedáva žiaden zmysel. Veď to si už radšej zaobstarajte bežný iPhone 16, ktorý je len o trochu drahší…
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Apple Intelligence mala byť prevratná novinka, ktorá posunie iOS na novú úroveň. Apple to však nemá jednoduché, prerože aj konkurenčný Google pre svoj Android pripravil Gemini, ktorá dokáže v tomto smere rovnako pôsobivé kúsky. Teraz sa však zdá, že tieto výhody si nenechá sám pre seba.
Keď Apple oznámil spoluprácu s OpenAI, mnohí očakávali, že ChatGPT bude exkluzívnym AI AI modelom pre iPhone. Lenže Apple nikdy nepotvrdil exkluzivitu a teraz sa ukazuje, že dvere sa otvárajú práve Google a jeho AI Gemini. Nový kód v backendových serveroch spoločnosti Apple naznačuje, že Gemini by sa čoskoro mohol stať alternatívnou AI voľbou pre Apple Intelligence. Zmienky o tom sa objavili na sociálnej sieti X.
Zatiaľ čo Apple zatiaľ len testuje nové možnosti, Android už integruje Gemini Live ako súčasť svojho ekosystému. Google vymieňa starého Asistenta za Gemini a ponúka rozšírenú AI podporu pre svoje zariadenia. Okrem toho Google Gemini nie je len chatbot, ale komplexná AI, ktorá je súčasťou Google One AI Premium plánu, čím dáva používateľom ďalšiu výhodu oproti Applu.
Čo znamená príchod Google Gemini pre iPhone?
Zdroj: Google / Unsplash / Solen Feyissa (úprava redakcie)
Ak sa Apple otvorí Google Gemini, používatelia si budú môcť vybrať medzi ChatGPT a Gemini, no zároveň sa môžu začať pýtať, či má zmysel vôbec zostať pri iPhone. Android už teraz ponúka hlbšiu integráciu AI a lepšiu podporu, ako zariadenia z Cupertina, čo je žiaľ veľmi tvrdý fakt.
Ak chce Apple konkurovať, musí poskytnúť viac než len polovičaté riešenia pre svoju umelú inteligenciu a v tomto smere skutočne zamakať. Objektívne sa dá totiž skonštatovať, že spoločnosť Apple mierne zaspala dobu, ušiel jej vlak a teraz sa ho snaží dostihnúť.
Nechajme sa teda prekvpaiť, ako to celé dopadne. Každopdáne podpora Google Gemini pre Apple Intelligence je dobrá správa, nakoľko bude dávať možnosť výberu chatbota, ktorý vyhovuje konkrétnym používateľom. Dajte nám vedieť do komentára na sociálynch sieťach, čo si o tom myslíte vy.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.