Tím z Frostbite, hracieho enginu, na ktorom beží množstvo populárnych konzolových a najnovšie aj mobilných hier, nedávno vydal článok na svojom blogu, kde ukazuje demo graficky náročnej hry Battlefield 4, ktorej spravili port z konzoly na iPad.
Frostbite – budúcnosť mobilného hrania?
Spoločnosť už skôr (na WWDC) predviedla, čoho je Frostbite engine schopný, keď spustili Battlefield 4 Coomander a hru Plants vs. Zombies: Garden Warfare demo. Avšak spustenie Battlefield 4 slávi omnoho väčší úspech, a to aj vďaka veľkým vylepšeniam novej Apple Metal graphics API.
Tím tvrdí, že Metal vytvoril možnosti, ktoré v minulosti neboli možné a vďaka nemu je po prvýkrát možné, aby zariadenie zvládlo veľmi kvalitnú grafiku a zároveň vysoký počet objektov v hre.
Bola to náročná úloha. Aby sme docielili dynamické vlastnosti hry, ako deštrukcie alebo pohyblivé zdroje svetla, väčšina vecí vo Frostbite engine funguje v reálnom čase. Tu vzniká obrovský nárok na výkon zariadenia, aby bolo možné spracovať obrovské, vysoko detailné herné svety v úžasnej grafickej kvalite. Robíme obrovské pokroky vo funkčnej infraštruktúre enginu, ale hardwarové a softwarové obmedzenia nás nútia buď znižovať počty objektov a ich komplexnosť, aby sme boli schopní udržať krásnu grafiku, alebo naopak, znižovať vizuálny zážitok v prospech množstva objektov.
Zatiaľ je to iba demo, takže si zatiaľ nerobte nádeje, že by ste si stiahli Battlefield 4 do vášho iPadu. Ale chalani spravili veľký kus práce a dokázali naplno demonštrovať, čoho sú iPady vďaka Metalu, novej grafickej technológií v iOS 8, schopné. Metal totiž povoľuje developerom aplikácií zlepšiť grafický výkon zariadenia tým, že ho akoby jemne pretaktujú.
Kristoffer Benjaminsson z Frostbitu sa nechal počuť, že tým má v budúcnosti v pláne naďalej zdieľat novinky o technológii Metal a o ich pokrokoch s Frostbitom na ich blogu.
Tu si môžete pozrieť video tech dema, ktoré beží na engine Frostbite 3: