Spoločnosť Apple si veľmi dobre uvedomuje, že herný priemysel aktuálne zažíva fantastické obdobie. Technologický gigant z Cupertina to chce využiť a špičkové AAA tituly sa snaží rozširovať na všetky svoje platformy, vrátane zariadení s operačným systém iOS alebo iPadOS. A keďže je dnes iba na začiatku svojej cesty, intenzívne pracuje na nástrojoch, vďaka ktorým sa všetky procesy podarí urýchliť.

Ako informuje 9to5mac, Apple predstavil Game Porting Toolkit 2.0, o ktorom sa zatiaľ veľa nehovorilo. Je to však chyba, pretože táto sada prináša fantastické novinky. Jej prvá verzia sa objavila ešte minulý rok a tvorcom hier zjednodušila portovanie špičkových AAA titulov na macOS.

Vývojári ju však aktualizovali, vďaka čomu je možné portovať AAA tituly aj na platformy iOS či iPadOS. Veľké herné spoločnosti tak s pomerne malou investíciou dokážu svoje špičkové hry priniesť aj na iPhone či iPad a odskúšať si, ako by mohli fungovať.

Takto funguje Game Porting Toolkit od Apple

Mac Resident Evil
Zdroj: SvetApple

Pre tých, ktorí sa s touto technológiou ešte nestretli, Game Porting Toolkit od Apple umožňuje prekladať Windows hry tak, aby bežali natívne na macOS.

Vývojári môžu tento nástroj použiť na zhodnotenie, či je portovanie ich hier na Mac výhodné, a následne pracovať na optimalizáciách pre macOS verziu hry, vrátane konverzie DirectX grafiky na Metal.

Navyše, SDK pomáha vývojárom využívať ďalšie vstavané systémové funkcie, ako je podpora herných ovládačov, priestorového zvuku a HDR videa.

Druhá generácia nástroja je o krok ďalej 

Predstavenie Assassin's Creed Mirage pre iPhone 15 Pro
Zdroj: Apple (snímka obrazovky)

S príchodom nového operačného systému macOS Sequoia Apple potichu predstavil aj Apple Game Porting Toolkit 2, ktorému sa nevenovala príliš veľká pozornosť. Je to však škoda, lebo nástroj počíta s veľkým množstvom vylepšení a nových možností.

Napríklad, nová verzia ponúka lepší grafický výkon a kompatibilitu s väčším množstvom softvéru. Podporuje aj ray-tracing na kompatibilnom hardvéri a obsahuje inštrukčnú sadu AVX2.

Najväčšou novinkou je však to, že Game Porting Toolkit teraz funguje aj s operačným systém iOS 18 či iPadOS 18. Počas jednej z relácií na WWDC 2024 Apple ukázal, ako môžu vývojári použiť tento nástroj na jednoduché a rýchle portovanie Windows hier na macOS a následne na iPhone a iPad.

Okrem grafiky a ovládania sa na iPhone prenesú aj vibrácie 

Resident Evil: Village
Zdroj: SvetApple

Keď vývojár optimalizuje svoju hru pre macOS, môže ju ľahko preniesť na iOS. SDK totiž zdieľa podporu pre herné ovládače, zvuk a grafiku.

Napríklad vibrácie implementované pre herné ovládače môžu byť ľahko replikované pomocou Haptic Engine iPhonu s použitím rovnakého API. Hoci sa to môže zdať ako drobnosť, v praxi to vývojárom ušetrí obrovské množstvo času a tým pádom aj financií. Vydávanie hier pre všetky Apple platformy bude vďaka tomu atraktívnejšie a jednoduchšie.

Prečítajte si tiež  Apple - pozrime sa na to inak

Game Porting Toolkit 2 je teraz dostupný ako beta verzia pre vývojárov. Viac detailov nájdete na oficiálnej stránke Apple. iOS 18 a macOS Sequoia budú vydané verejnosti na jeseň, konkrétne v mesiaci september.

Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -