Už začiatkom septembra sme vás informovali o tom, že Facebook pôjde pravdepodobne po stopách Instagramu. Dnes sa tieto správy napĺňajú a stávajú sa realitou. Facebook bez lajkov sa začína dostávať do sveta.
Facebook bez lajkov sa začína dostávať do sveta.
Najväčšia sociálna sieť na svete sa zdá sa postupuje v šľapajách Instagramu, ktorý lajky začal rušiť už niekoľko mesiacov dozadu. Celú novinku spustil najprv v niekoľkých krajinách po celom svete. Akonáhle kompetentní usúdili, že je čas, postupne sa verzia bez lajkov začala testovať v ďalších krajinách.
Dá sa teda povedať, že momentálne je len otázkou času, kým v Instagrame vyhodnotia tento krok ako úspešný a spustia ho globálne. To znamená, že už nebudeme mať možnosť vidieť koľko „páči sa mi to“ mal jednotlivý príspevok. Na druhú stranu ale budeme môcť vidieť to, kto konkrétne „páči sa mi to“ udelil.
No a ako sa ukazuje, táto sociálna sieť nie je jediná. Po spustení testovania na Instagrame prichádzajú oficiálne prvé testy aplikácie bez lajkov aj vrámci Facebooku. Špeciálna verzia je momentálne dostupná len v Austrálii. To kedy a či vôbec sa rozšíri aj do ďalších krajín nevieme.
Cieľom je skvalitniť obsah na Facebooku
Možno vám táto iniciatíva príde ako zvláštna, no v skutočnosti to myslia kompetentní dobre. Cieľom je len zvýšiť kvalitu obsahu. Problémom v poslednej dobe bol fakt, že ľudia klikali na tlačidlo „páči sa mi to“ automaticky. Inými slovami ani neriešili, kvalitu daného príspevku. Videli ale, že povedzme nejaká známa osobnosť pridala fotku tak jej dali lajk. Nový spôsob by ale mal používateľov viacej zamerať na kvalitu. Ľudia by nemali hodnotiť príspevky na základe toho, kto ich pridal ale na základe toho, či s skutočne kvalitné alebo nie.
Na druhú stranu je toto v prípade Facebooku aj dosť veľká kritika. Práve „like button“ je ikonický prvok, ktorý síce nezanikne ale vo svojej podstate prestane fungovať. Je to dosť zásadná zmena, ktorá môže ovplyvniť celkové fungovanie sociálnych sietí. Uvidíme, aký dajú feedback používatelia sociálnej sieti. Práve to je teraz to najdôležitejšie. Pokiaľ vznikne voči tejto testovanej zmene odpor, je možné, že ju Facebook v budúcnosti neuplatní. Vzhľadom ale na postup pri Instagrame je to veľmi nepravdepodobné.