YouTube, najväčšia video platforma na svete opäť inovuje svoje reklamné formáty. Tentoraz ide o pauzové reklamy, ktoré sa zobrazia, keď si pozastavíte video. Zatiaľ ide síce len o test, ktorý sa zďaleka neukazuje každému. Pokiaľ sa však tieto reklamy osvedčia, môžu sa veľmi rýchlo rozšíriť do celého sveta.
YouTube tvrdí, že cieľom je ponúknuť divákom menej rušivý zážitok zo sledovania. Avšak, je to skutočne menej rušivé, keď sa reklama objaví práve vtedy, keď si chceme dať pauzu? Zdá sa, že ide skôr o snahu maximalizovať príjmy z reklám, než o zlepšenie používateľského komfortu. Téme sa venoval portál The Verge.
Reakcie používateľov a inzerentov
Zatiaľ čo inzerenti sú nadšení novými možnosťami oslovenia publika, používateľská komunita je skeptická. Na sociálnych sieťach sa objavujú prvé negatívne reakcie a obavy z ďalšieho zhoršenia používateľského zážitku pri bezplatnej verzii platformy YouTube. Reklám sa totiž zbavíte len vtedy, keď keď si začnete predplácať YouTube Premium.
Zaujímavé je tiež to, že v USA nie je YouTube zďaleka jediným, kto nové pauzové reklamy používa. Ľudia sa s nimi stretávajú aj pri ďalších platformách (viac v tabuľke nižšie) a iba v jednom prípade sa dajú deaktivovať.
Platforma | Pauzové reklamy | Možnosť vypnutia |
---|---|---|
YouTube | Áno | Nie |
Hulu | Áno | Nie |
AT&T | Áno | Nie |
Sling TV | Áno | Áno |
Porovnanie s inými platformami v zahraničí
Čo môžeme očakávať?
Je otázne, ako sa pauzové reklamy uchytia a aký vplyv budú mať na spokojnosť používateľov. Osobne dúfam, že YouTube bude počúvať spätnú väzbu a nájde rovnováhu medzi potrebami inzerentov a komfortom svojich používateľov. Nechajme sa prekvapiť.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.