Podľa informácií od tlačovej agentúry Bloomberg spoločnosť Apple plánuje rozšíriť svoj reklamný ekosystém aj do aplikácie Mapy Apple (Apple Maps). Znamená to, že už od budúceho roka by sme v mapách mohli vidieť sponzorované záznamy reštaurácií, obchodov či iných služieb.

Známy analytik Mark Gurman v najnovšom vydaní svojho newslettera Power On tvrdí, že projekt už „získava reálnu trakciu“ a Apple ho plánuje spustiť v priebehu budúceho roka spolu s iOS 26. Kým podnikatelia a firmy sa z tejto informácie radujú, mnohí používatelia sú proti.

Ako budú reklamy fungovať

Systém má byť veľmi podobný tomu, čo Apple už dnes využíva v App Store. Tam si vývojári môžu zaplatiť, aby sa ich aplikácia zobrazila v tzv. promovaných slotoch – teda nad ostatnými výsledkami vyhľadávania.

V prípade máp to znamená, že napríklad kaviareň, hotel alebo reštaurácia si bude môcť zaplatiť za to, aby sa zobrazila na vrchu výsledkov, keď používateľ hľadá podnik v okolí.

Apple vs. Google: rovnaký nápad, iné spracovanie

Apple údajne stavia na tom, že jeho riešenie bude pôsobiť „menej rušivo“ než konkurencia. Reklamy majú byť integrované prirodzene do používateľského rozhrania a doplnené o umelú inteligenciu, ktorá zohľadní polohu, preferencie a históriu používateľa.

Cieľom je, aby reklamy pôsobili užitočne, nie agresívne. Napríklad pri hľadaní talianskej reštaurácie v Bratislave by sa mohla zobraziť platená ponuka s recenziami, fotografiami a možnosťou rezervácie – no iba ak skutočne súvisí s tým, čo používateľ hľadá.

Google Mapy dostali vychytávku z Waze. Používatelia jasajú

Zákazníci môžu reagovať rozpačito

Gurman upozorňuje, že krok môže vyvolať určitý odpor zo strany používateľov. Apple si totiž dlhé roky budoval imidž spoločnosti, ktorá chráni súkromie a minimalizuje reklamu v systéme.

Napriek tomu sa spoločnosť v posledných rokoch čoraz viac zameriava na nové zdroje príjmov mimo hardvéru – napríklad prostredníctvom App Store, Apple TV+, alebo práve reklamy v ekosystéme iOS.

Záver

Ak sa plán potvrdí, používateľov čaká nová éra v Mapách Apple. Namiesto čisto informačného nástroja sa z nich stane aj marketingová platforma, ktorá pomôže firmám osloviť zákazníkov priamo na mieste. Otázkou zostáva, či používatelia prijmú reklamy v prostredí, ktoré doteraz bolo výhradne „čisté“ a bez komerčných prvkov.

Mapy.cz dostali nový medzinárodný názov. Takisto môžete využiť prémiové predplatné

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1200 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  iPhone 17 výdrž batérie a presná kapacita v mAh. Model Air sklamal
Môže ťa zaujímať
- Reklama -