Apple TV+ čelí vážnym finančným problémom. Podľa nedávnych správ spoločnosť prerába na tejto platforme viac než miliardu dolárov ročne. Napriek obrovským investíciám do originálneho obsahu a spolupráci s hviezdnymi menami sa Apple TV+ nedarí dosiahnuť očakávaný úspech a ziskovosť.
Od svojho spustenia v roku 2019 Apple investoval ročne približne 5 miliárd dolárov do produkcie obsahu pre Apple TV+. Táto suma bola v minulom roku znížená o približne 500 miliónov dolárov, no napriek tomu podľa The Sunday Times služba naďalej generuje značné straty. V porovnaní s konkurenciou, ako sú Netflix či Disney+, má Apple TV+ výrazne nižší počet predplatiteľov. Kým Netflix evidoval na konci minulého roka 302 miliónov predplatiteľov, Apple TV+ mal len 45 miliónov.
Napriek tomu, že Apple TV+ získal uznanie za niektoré svoje originálne programy, ako sú „Ted Lasso“, „The Morning Show“ či „Severance“, tieto úspechy sa nepretavili do výrazného nárastu počtu predplatiteľov alebo zvýšenia sledovanosti. Podľa dostupných údajov, o ktorých informoval The Guardian tvorí sledovanosť Apple TV+ menej než 1 % z celkovej sledovanosti streamovacích služieb v USA, zatiaľ čo Netflix dosahuje 8,2 %.
Apple nemá jasnú stratégiu v oblasti streamovania a to je problém
Analytici sa domnievajú, že jedným z hlavných dôvodov týchto strát je nejasná stratégia Apple v oblasti streamovania. Pôvodne sa predpokladalo, že Apple TV+ bude slúžiť ako doplnková služba na podporu predaja hardvéru, ako sú iPhony či iPady.
Avšak absencia jasných dôkazov o vplyve Apple TV+ na predaj týchto zariadení vyvoláva otázky o efektívnosti tejto stratégie.
Netreba však zabúdať, že aj napriek týmto problémom má Apple dostatočné finančné zdroje na to, aby mohol pokračovať v prevádzke Apple TV+ aj napriek astronomickým stratám. Otázkou však zostáva, či a ako plánuje spoločnosť zmeniť svoju stratégiu, aby dosiahla ziskovosť tejto služby.
Apple zariadenia používa viac, ako miliarda ľudí po celom svete
Apple má na rozdiel od konkurencie jednu zásadnú výhodu — jeho ekosystém. Ak sa mu podarí nájsť spôsob, ako ešte silnejšie prepojiť Apple TV+ so svojimi zariadeniami a službami, mohol by využiť viac, ako miliardovú používateľskú základňu vo svoj prospech.
Zatiaľ sa však zdá, že Apple TV+ nie je ničím iným než „luxusným doplnkom“ – prémiovou službou, ktorú si firma môže dovoliť dotovať len preto, že zarába desiatky miliárd dolárov inde.
Niektorí odborníci to prirovnávajú k tomu, ako keď automobilky predávajú športové modely so stratou na to, aby si vytvorili určitú prestíž. Apple tak investuje do prémiového obsahu, ktorý mu síce aktuálne negeneruje zisk, ale zvyšuje vnímanie značky a posilňuje jej „kultúrny kapitál“.
Otázkou však ostáva, ako dlho bude Apple ochotný nalievať miliardy do služby, ktorá nezarába. Bude to ešte 5 rokov? Alebo firma prejde na úplne nový model – napríklad kombináciu predplatného s reklamou, podobne ako to spravil Netflix? Nechajme sa prekvapiť. Dajte nám vedieť do komentára na Facebooku či Instagrame, čo si o tom myslíte vy. Tešíme sa na všetky vaše postrehy a názory.
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1100 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.