Jedna z najväčších a najhodnotnejších firiem súčasnosti má sem tam nejaký ten problém. Raz je väčší a raz naopak menší. Najnovšie sa objavil takzvaný error 53, ktorý po výmene Touch ID v neautorizovanom servise spravil z iPhonu len nefunkčný kus elektroniky. Kvôli tomuto sa na Apple dokonca podala aj žaloba. Dnes je ale neodôvodnená, Apple chybu opravilo pomocou aktualizácie!
Apple ustúpilo, vydalo update 9.2.1 a opravilo chybu „53“!
Spoločnosť Apple mala prednedávnom mediálnu kauzu po tom, ako mnohým používateľom prestal fungovať iPhone hneď po aktualizácií na iOS 9.2.1. Boli to používatelia, ktorí dali svoj iPhone do neautorizovaného servisu na výmenu Touch ID.
Po tejto výmene a následnej aktualizácií sa iPhony z ničoho nič vypli a už nenabehli. Nepomohol ani reštart či napojenie na iTunes. Ten vypisoval Error 53, čo v preklade znamenalo, tvoj iPhone je nefunkčný, môžeš ho vyhodiť do koša. Ako sa však hovorí, trpezlivosť ruže prináša a tisíce používateľov si svoje nefunkčné zariadenia opäť môžu spustiť.
Pomohol k tomu úplne nový update, ktorý Apple vydalo len pred pár hodinami. Ide však len o akúsi novú verziu IOS 9.2.1, ktorá je dostupná len pre používateľov, ktorých sa dotkla spomínaná chyba. Apple si zjavne uvedomilo, že prehnaná bezpečnosť v tomto prípade skutočne nie je potrebná a k oprave chyby sa aj oficiálne ospravedlnilo všetkým, koho sa chyba dotkla a dodalo inštrukcie pre tých, ktorí si priplatili za výmenu za iné zariadenie.
Je dosť možné, že si to Apple rozmyslelo. Prednedávnom kvôli tejto chybe podala špičková advokátska spoločnosť na Apple žalobu. Apple väčšinou podobné žaloby odkladá poprípade im nevenuje príliš veľkú pozornosť. V tomto prípade ale zareagovalo až prekvapivo rýchlo a približne po týždni prišlo s riešením. Dúfajme, že sa Applu bude do budúcnosti dariť robiť čo najmenej takýchto „prešľapov“. Neradi by sme boli aby išla spoločnosť s kvalitou dole!